Po internetu koluje nový otevřený dopis papeži, který dosud podepsalo již více než 2600 lidí.
"
Svatý Otče",začíná list, "
mnozí z nás se vás už po několik let a při různých příležitostech snaží zkontaktovat, ale dosud nevíme, jestli jste některý z našich listů, nebo žádostí o schůzku, vůbec dostal."
List není ani od dubia kardinálů, ani od více než 800.000 signatářů synovského apelu z roku 2015, ani od signatářů synovské opravy, ale
od skupiny islámských konvertitů ke katolicismu, kteří chtějí, aby jim František odpověděl na jednoduchou otázku:
Proč doslova riskovali svůj život, aby se mohli stát katolíky, kdyby islám byl "sám o sobě dobrým náboženstvím", jak o něm papež "zjevně učí"?
Na tuto otázku papež odmítá odpovědět navzdory nekonečným frázím o tom, jak důležité je být nablízku lidem, které všichni přehlížejí, a ujmout se těch, kteří jsou na periferii Církve. Signatáře tohoto dopisu to však neodrazuje, a i nadále usilují získat otcovskou odpověď:
"
Nerad chodíváte kolem horké kaše. Ani my. Dovolte nám tedy jasně a upřímně říct, že nechápeme a nerozumíme vašemu učení o islámu, jak o něm čteme v § 252 a 253 vaší apoštolské exhortace Evangelii Gaudium (Radost z evangelia), protože nevysvětluje fakt, že islám přišel PO Kristovi, a tak je, a může být jedině, Antikristem (viz 1 Jan 2. 22), a to jedním z nejnebezpečnějších, protože sám sebe prezentuje jako plnost Zjevení (přičemž Ježíš se v něm zmiňuje pouze jako prorok).
Pokud je tedy, dle vašeho učení, islám sám o sobě dobrým náboženstvím, proč jsme se stali katolíky? Nezpochybňujete svými slovy správnost našeho rozhodnutí, při kterém jsme riskovali život? Odpadlíky nařizuje islám usmrtit (korán 4.89, 8.7-11), víte o tom? Jak se dá porovnávat násilí islámu s tzv. násilím křesťanů?
"Jaký je vztah mezi Kristem a satanem?
Jaká jednota může být mezi světlem a tmou?
Jaké spojenectví mezi věřícím a bezvěrcem? "(2 Kor 6, 14-17).
Ve shodě s Kristovým učením (Lk 14, 26), upřednostňujeme Jeho, Krista, před svým vlastním životem. Nezastáváme snad správné stanovisko pro rozhovor s vámi o islámu?"
********************
List dělá krátký proces s názorem, že islám a křesťanství by se někdy mohli navzájem sloučit, doplňovat, či zaměnit nebo že by islám mohl sloužit jako cesta ke spáse:
"
Protože v nás chce islám vidět nepřátele, my nimi v jejich očích stále budeme, a žádné ujišťování o našem přátelství vůči nim na tom nic nezmění.
Jako pravý antikrist, islám existuje jen jako nepřítel všech: "Mezi námi a vámi je nepřátelství a nenávist navěky, pokud neuvěříte v jediného Alláha!" (Korán 60.4).
Pro korán jsou totiž křesťané "pouze nečistotou" (korán 9.28); "nejhoršími ze stvoření"(korán 98.6); odsouzenci do pekla" (korán 4.48), a proto je Allah musí všech vyhubit (korán 9:30).
Nesmíme se nechat oklamat verši z koránu, naznačujícími toleranci, protože je všechny hned vzápětí ruší verš o meči a válce (korán 9.5).
********************
Tam, kde evangelium hlásá dobrou zvěst o Ježíšově smrti a zmrtvýchvstání pro spásu všech lidí, a zároveň vyplnění Smlouvy, kterou s Bohem uzavřeli Židé, nemá Allah co nabídnout, kromě války a vraždění "bezvěrců", výměnou za jeho "ráj": "
Bojují na Alláhově cestě, zabíjejí a jsou zabíjeni" (korán 9.11).
Nemícháme islám s muslimy, ale
pokud pro vás "dialog" představuje hlas pokoje a míru, pro islám je to jen další způsob, jak vyvolat válku. Stejně jako tváří v tvář nacismu a komunismu, je i naivita tváří v tvář islámu sebevražedná a velmi nebezpečná. Jak můžete mluvit o pokoji a míru a schvalovat islám, jak zjevně děláte:
"Vytrhnout ze srdce nemoc, která ničí naše životy (...) Ať ti, co jsou křesťany to udělají s Biblí, a ti, co jsou muslimy, s Koránem."(Řím, 20. ledna 2014).
Není to, že papež navrhuje korán jako cestu ke spáse, důvodem dělat si starosti? Máme se obrátit zase na islám ?!
Autoři říkají, že
islám nemůže být spojencem v boji "proti silám, které chtějí dominovat a zotročit svět", protože "
i samotný islám se řídí totalitární logikou založenou na zavrženi Kristova království (Lk 4, 7)." Odmítají názor, že mluvit "islamofilickým tónem" (obdivujícím islám; protiklad k islamofobii), pomůže těm křesťanům, kteří trpí pronásledováním v muslimských zemích. Tvrdí, že
"nehledě na fakt, že Ježíš nikdy nenaznačil jinou cestu ke spáse, než přes Kříž, čili i my musíme hledat svou radost tady, a neutíkat se všemi zatracenci pryč, nepochybujeme o tom, že pouze hlásání Pravdy přinese nejen spásu, ale také svobodu" (Jan 8, 32).
********************
List kontrastuje se stanoviskem islámských zemí, jako jsou Turecko a Saúdská Arábie, které "nepřijímají žádné uprchlíky", zatímco papež František káže o přijímání migrantů bez ohledu na to, že jsou to muslimové, což je však proti příkazu apoštolů: "
Jestliže někdo přichází k vám a nepřináší toto učení (evangelium), nepřijímejte ho do domu, ani ho pozdravujte. Neboť kdo ho pozdraví, má účast na jeho zlých skutcích" (2 Jan 1. 10-11). "
Ale kdybychom vám hlásali my nebo i anděl z nebe jiné evangelium, jak jsme vám hlásali, budiž proklet! Jak jsme již řekli, i nyní znovu pravím: Jestliže by vám někdo hlásal jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!" (Gal 1, 8-9).
Signatáři dopisu dávají najevo své absolutně pohoršení nad tím, že
papež, jako Kristův náměstek, selhává ve svém poslání šířit poselství evangelia, a také ve vyzýváni k "návratu domů" příslušníků islámské víry:
"Naše současné utrpení je předehrou k utrpení, které v blízké budoucnosti postihne i vás, Evropané a západní křesťané. Já jsem ztratil svou diecézi. Vedení mé arcidiecéze a můj apoštolský úřad obsadili radikální islamisté, kteří chtějí, abychom se obrátili, nebo zemřeli. (...) Přijímáte do svých zemí stále více muslimů. I vy jste v obrovském nebezpečí. Musíte udělat pevné a odvážné rozhodnutí (...) Myslíte si, že všichni lidé jsou si rovni, ale islám neříká, že všichni lidé jsou si rovni. (...) Pokud to bleskově nepochopíte, stanete se oběťmi nepřítele, kterého jste si pozvali domů." (srpen 9, 2014).
********************
Je to už otázka
života a smrti, a jakékoli samolibé vystupování vůči islámu je fakticky vlastizradou. Nepřejeme si, aby Západ pokračoval v islamizaci, a ani abyste vy k tomu svými skutky přispíval. Kam máme jít pak hledat útočiště my?"
Požadavek signatářů je, aby papež "urychleně svolal synodu o nebezpečích islámu".
Co zůstává z Církve tam, kde je už islám zavedený? Tam, kde má Církev ještě nějaká občanská práva, setrvává v pozici
dhimmi (historický pojem, označující nemuslimy, žijící v islámském státě pod úřední ochranou; pozn. překl.), neevangelizuje, čili popírá svou vlastní podstatu.
V zájmu spravedlnosti a pravdy však Církev musí vynést na světlo důvod, proč argumenty, které protlačuje islám na rouhání vůči křesťanské víře, jsou falešné. Pokud by měla Církev odvahu to udělat, pak by miliony muslimů, i ostatních mužů a žen, hledajících Boha, nepochybně konvertovali ke křesťanství. Přesně, jak jste i vy řekl:
"Ten, kdo se nemodlí ke Kristu, modlí se k ďáblu" (14.3.2013). Kdyby tak lidé věděli, že směřují do pekla, předali by svůj život Kristu.
Toto je dopis, který má sílu; dává jasně najevo rostoucí zoufalství a alarmující obavy. Ještě jednou si připomeňme evangelium podle Lukáše, 11. kapitolu:
"
Pokud někoho z vás jako otce poprosí syn o rybu, copak mu dá místo ryby hada? Nebo pokud žádá vejce, podá mu štíra?"
Podle tohoto by každá upřímná prosba vůči našemu duchovnímu otci měla mít adekvátní odezvu.
Signatáři dopisu říkají, že jakmile podepíše tento list "ještě více lidí", zašlou ho papeži. Vidíme však, že jejich dosavadní pokusy zůstaly bez odpovědi. Tak či onak, i když papež na dopis neodpoví, uděláme vše pro to, aby se o něm dozvědělo co nejvíce lidí.
Celý si ho můžete prohlédnout (a podepsat) ZDE.
Zdroj:
https://onepeterfive.com, 11. 1. 2018
Převzato z
www.lifenews.sk,
článek naleznete
zde.