Lze doufat, že se kataklyzmatu podaří zabránit, ačkoli vývoj různých trendů je neudržitelný a směřuje ke katastrofě. Nicméně Boží spravedlnost a milosrdenství využijí trest k tomu, aby našemu světu přinesly dobro.
Mnozí věří, že se nacházíme ve stínu blížícího se trestu. Je-li tomu tak, pak mají katolíci jedinečnou výsadu a příležitost sehrát klíčovou roli při obnově společenských institucí, až nastane její konec. Církev nám poskytla obecné pokyny, jak postupovat, použijeme-li slova papeže Pia XI. v
Quadragesimo Anno, při „
rekonstrukci společenského řádu“. Jen Bůh ví, co přinese budoucnost, ale nabízím několik spekulací založených na několika zásadách katolické sociální nauky, jak jsou vyjádřeny v
Rerum Novarum,
Quadragesimo Anno
a
Kompendiu sociální nauky Církve.
Tato úvaha vychází také z toho, co nám o pohledu nebes na naši dobu
zjevila Panna Maria. Nejrelevantnější zjevení se odehrála ve Fatimě, Akitě, Quitu a Cuapě. Stejně jako Akita a Cuapa bylo papežem uznané zjevení v Tre Fontane potvrzením Fatimy. Zjevení v Hrušově (byla dvě, v roce 1914 a 1987) jsou také spojena s fatimským poselstvím, ačkoli o nich Církev oficiálně nevynesla rozsudek. Ve Fatimě Panna Maria žádala o zasvěcení Ruska, pobožnost první soboty, každodenní růženec, obrácení od hříchu a praktikování pokání. Důsledkem neuposlechnutí jejích žádostí měla být válka, hlad a pronásledování.
Pokárání
Dějiny spásy jsou plné Božích nápravných opatření - potopa, Sodoma a Gomora, putování pouští, asyrské dobytí Izraele, babylonské vyhnanství a zničení druhého chrámu.
Písmo jasně říká, že trestům se lze vyhnout. Ninivané byli zachráněni tím, že přijali Jonášovo poselství o pokání, a Zoar byl ušetřen díky Lotovi.
Trestům předchází varování a výzva k pokání. Někdy se varování a výzva uskutečňují prostřednictvím kázání proroka, například Jeremiáše. Zdá se, že
Panna Maria plní tuto prorockou roli v naší době. Často se před událostí dějí velmi neobvyklé a pozornost upoutávající věci. Noemovi sousedé sledovali, jak staví archu na suché zemi, a obyvatele Sodomy navštívili cizinci s mimořádnou schopností oslepovat. Před zničením Chrámu v roce 70 n. l. uvádějí Josefus i Tacitus kromě jiných předzvěstí i vidění vojsk na obloze. Mariina zjevení jsou někdy doprovázena zvláštními úkazy, jako byl tanec slunce ve Fatimě, který se opakoval v Tre Fontane.
Většina těch, kteří mají být potrestáni, varování ignoruje. To se stalo před potopou a v Sodomě. Jiní, často menšina, si varování berou k srdci. První křesťané přežili zničení Jeruzaléma v roce 70 n. l., protože uposlechli Ježíšovo varování, aby utekli, až se přiblíží římská armáda (L 21,20-21), a našli útočiště ve městě Pella v jordánském podhůří.
Fatima ještě neskončila
Příslib triumfu Mariina Neposkvrněného Srdce se má teprve naplnit. Omyly Ruska, tj. marxismus, se implantovaly do naší společnosti prostřednictvím wokeismu a kritické rasové teorie. Životní styl popsaný v první kapitole listu Římanům je nyní otevřeně oslavován. Hříchy, které volají do nebe, jsou normalizovány. K obrácení Ruska nedošlo. Ve vidění Ježíš sestře Lucii řekl, že zasvěcení Ruska se opozdí, což znamená, že se omyly rozšíří po celém světě. V důsledku toho bude potrestání a obrácení celosvětové. Je pravda, že sovětský komunismus se zhroutil. Rozsáhlá opravdová obrácení se však přelévají do spravedlivých společenských struktur. V Rusku jsme zatím neviděli důkazy o celonárodním pokání ani o změně společenských struktur.
Od synody o Amazonii v roce 2019 nabraly události ve světě bizarní spád. Věci se, jednoduše řečeno, ďábelsky zvrátily. Zdá se, že to začalo, když papež František požehnal sochu Pachamamy, falešného božstva, kterému Inkové obětovali své děti. Bezprostředně poté vypukla epidemie COVID. Biskupové jsou povinni zajistit svátostnou přítomnost Krista v tomto světě. Místo toho zavřeli kostely a odepřeli věřícím životodárné svátosti. Vlády, které jsou podle přirozeného práva povinny zajistit pokoj v zemi, záměrně podporují sociální nepokoje. Naši nejvzdělanější občané jsou zmateni základními biologickými fakty, která intuitivně chápou už čtyřleté děti.
Autentický Velký Reset
Ve Fatimě Panna Maria prohlásila, že „
nakonec mé Neposkvrněné Srdce zvítězí ... a světu bude dopřáno období míru“. Toto pokojné období pravděpodobně vyvolá vytvoření nových společenských struktur.
Mír je spojen se spravedlností a bez ní nemůže existovat. Aby mohla existovat spravedlivá společnost, musí existovat jak solidarita, tak subsidiarita. Solidarita vyžaduje odstranění struktur hříchu a uplatňování ctnosti oddanosti společnému dobru. Subsidiarita vyzývá k tomu, aby organizace vyššího řádu podporovaly, a nikoli si přivlastňovaly fungování organizací nižšího řádu. Subsidiarita podporuje iniciativu, svobodu a odpovědnost jednotlivců. Jinými slovy, lidé musí dostat prostor k tomu, aby mohli praktikovat ctnostný život konáním dobra.
Jak bylo zmíněno výše,
obrácení srdcí jednotlivců se přenáší i do sociální oblasti. Stručně řečeno,
lékem na společenské neduhy je radikální přizpůsobení srdcí a společenských struktur Božímu a přirozenému zákonu. Jak se má společnost přeorientovat na Boží zákon, přirozený zákon, subsidiaritu a solidaritu? Abychom měli spravedlivou společnost, musí se značná část lidí, včetně těch, kteří mají autoritu, snažit být ctnostní.
Tento posun ke ctnostnému životu s sebou nese utrpení, protože vyžaduje zásadní změnu vnitřního života. Lidská bytost je stvořena k obrazu Božímu a náš intelekt a vůle jsou součástí tohoto nesmazatelného Božího otisku. Hříchem jsme ztratili podobnost s Bohem a už nemyslíme, nejednáme ani nemilujeme jako Bůh. Lidská dokonalost spočívá v tom, že se přeorientujeme tak, abychom se více podobali Bohu.
Růst ve ctnosti spočívá v používání intelektu k poznání dobra a v přizpůsobení nejprve vůle a poté vášní tomuto dobru.
Cesta ctnostného života vyžaduje uvědomění si sebe sama i druhých. Bez sebereflexe a empatie se nelze řídit zlatým pravidlem ani milovat bližního jako sebe sama. Intelekt, dobře utvářené svědomí a schopnost kritického myšlení jsou nezbytné k tomu, aby člověk mohl objektivně zkoumat svůj duševní a citový stav a vhodně reagovat tím, že se bude vyhýbat špatnostem a praktikovat dobro. To vyžaduje pokoru, což je schopnost vidět skutečnost takovou, jaká je, a pochopit pravdu o sobě samém ve světle reality.
Není žádným tajemstvím, že vzdělávací systém, helikoptérové rodičovství a kultura obecně rozmazlovaly několik posledních generací. Mnozí lidé narození v posledních desetiletích, chráněni před běžnými životními výzvami a drženi v nevědomosti o ctnostech,
měli jen málo příležitostí uvědomit si, kdo jsou, naučit se, čeho jsou a čeho nejsou schopni, a praktikovat ctnosti. Jejich mysl je otupělá a jejich citový život je závislý na elektronických komunikačních zařízeních. Když se jich někdo zeptá, proč věří určitým věcem, tápou a málo rozumí společenským a politickým událostem a jejich důsledkům. Mnozí z nich nemají smysluplná přátelství a málo se produktivně zapojují do dění ve světě. Očekávají, že hlavním úkolem učitelů a zaměstnavatelů bude uspokojovat jejich emocionální potřeby.
Wokeismus a kritická teorie toto umrtvování vnitřního života značně urychlují. Je to
pokus o přetvoření lidské přirozenosti. Odsuzují logiku jako nástroj patriarchátu a učí, že vášně mají vládnout nad intelektem a vůlí. Zrušení kultury není nic jiného než záchvat vzteku dospělých. Toto převrácení hierarchie intelekt - vůle - vášně
popírá božský obraz, který neseme. Pro značný počet lidí představuje vysokou překážku pro život ve ctnosti a křesťanské lásce. Pro ty, kteří uvízli ve wokeisově síti, je
opětovné sladění jejich bytostného jádra s naší pravou lidskou přirozeností dlouhý a obtížný proces. Toto sladění je však prvním krokem ke skutečnému přenastavení společnosti, které nám slíbila Blahoslavená Matka.
Jak by mohl vypadat trest?
Jak by mohlo dojít k obrácení světa? V mnoha zemích již Církev neplní své poslání hlásat evangelium pro spásu duší. Zdánlivě nekonečné skandály zničily její morální důvěryhodnost v sekulárním světě. Jednostranně kapitulovala v intelektuálním boji a katolické školství se podílí na umrtvení mysli vůči hlásání radostné zvěsti. Pojmy jako „hřích“, „vykoupení“ a „ctnost“ již nejsou součástí běžného jazyka, což ztěžuje možnost hlásání.
Mučednictví se může stát hlavním prostředkem svědectví a vedení lidí ke Kristu. Když už slova nejsou účinná, může být nejmocnějším svědectvím položení vlastního života. Pronásledování věřících je navíc přirozeným důsledkem převrácení rozumu, vůle a vášní, a to nejen proto, že wokeismus odporuje racionálnímu myšlení. Jak vidíme u Evy v zahradě, démoni používají vášně jako vstupní bránu, aby nás mohli pokoušet.
Dvěmi nejmocnějšími zbraněmi proti pokušení jsou modlitba a disciplinovaný intelekt. Ti, kdo jsou v zajetí wokeismu, mají jen malou obranu proti ďáblovým svodům, což dává nepříteli do rukou nástroj, jak se prostřednictvím pronásledování postavit proti dílu Panny Marie na zemi.
Pro člověka, kterému jsou hodnoty naší kultury vštěpovány od narození, je přenastavení intelektu, vůle a vášní jako vrácení deformované kosti na její přirozené a správné místo bez anestezie. Těžké časy nutí člověka žít podle svého důvtipu a jsou silným podnětem k tomu, aby se spoléhal na intelekt. Zvláště těžké to bude pro zhýčkané generace. Utrpení však některé přiměje k hledání Boha a dobré prožití strasti je jistou cestou k vyzrálosti dospělého člověka.
K lidskému rozkvětu dochází v kontextu silných vztahů. Sociální média zdravým lidským vztahům neprospívají.
Lze si snadno domyslet, že „oheň z nebe“, o kterém mluvila Panna Maria z Akity, může být útok elektromagnetickým pulsem (EMP), který zničí všechna naše elektronická zařízení. Přerušení komunikace s okolním světem by nás donutilo k určitému typu benediktské varianty izolovaných úzce propojených komunit. To je v souladu s poselstvím v Akitě týkajícím se extrémní sociální izolace. Vztahy se přesunou od převážně instrumentálních (a dokonce vykořisťovatelských), jak je tomu dnes,
ke vztahům založeným na křesťanské lásce, protože budeme nuceni spolupracovat s ostatními, abychom přežili.
Důvod k radosti
Lze doufat, že se katastrofě podaří zabránit. Vývoj sociálních, ekonomických, politických a geopolitických trendů je však neudržitelný a směřuje ke kolapsu. Panna Maria ve svých zjeveních odhalila, že Boží prozřetelnost působí. Boží zásahy do našich dějin jsou skutečně důvodem k radosti, neboť se jedná o rozvíjení Božího království na zemi (Lk 21,28). Jeho spravedlnost a milosrdenství využijí trest k tomu, aby našemu světu přinesly dobro. Bůh nás zve, abychom se na jeho díle v tomto konkrétním období lidských dějin podíleli především svou modlitbou a pokáním.
Rostoucí zájem katolíků o zasvěcení sebe a svých rodin Marii je prozřetelný. Jak zdůraznil svatý Maxmilián Kolbe, toto
zasvěcení je důležité, protože duše, které se svěří Marii, „se v jejích rukou stanou mocnými nástroji k porážce satana a šíření Božího království“. Přijměme tuto čest podílet se na nastolení míru a spravedlnosti s radostí a pokornou vděčností. Mezitím dbejme na prosbu Panny Marie, abychom činili pokání, modlili se růženec a první sobotní pobožnosti.
https://www.lifesitenews.com/opinion/chastisement-is-looming-what-might-happen-to-the-world/
, 21. 9. 2024
Převzato z
www.lifenews.sk/,
článek naleznete
zde.