„Jediná cesta k Bohu Otci vede skrze jeho Syna Ježíše Krista. Popírat to znamená popírat katolickou víru, tomu se říká hereze,' napsal biskup Strickland.
Biskup Joseph Strickland varoval, že popírání Krista jako „jediné cesty k Bohu“ je odmítnutím katolicismu a „nazývá se herezí“.
Tylerský emeritní biskup Joseph Strickland zveřejnil v pátek
na X/Twitteru krátkou zprávu, která se zdá být veřejnou reakcí na kontroverzní výroky papeže Františka, které zazněly předtím v souvislosti s náboženskou autenticitou.
„
To je to, co Katolická církev učí ohledně jedinečnosti Ježíše Krista,“
napsal Strickland a odkázal na vatikánský dokument
Dominus Jesus ze srpna
2000.
„
Jediná cesta k Bohu Otci vede skrze jeho Syna Ježíše Krista,“ pokračoval Strickland. „
Popírat to znamená popírat katolickou víru, tomu se říká kacířství.“
„
Prosím, modlete se za papeže Františka, aby jasně řekl, že jedinou cestou je Ježíš Kristus. Popírat to znamená popírat Jeho. Pokud zapřeme Krista, On zapře nás, nemůže zapřít sám sebe,“
napsal Strickland v dalším příspěvku na sociální síti.
Svými poznámkami reagoval na
výroky papeže Františka
, které pronesl o několik hodin dříve v Singapuru, když promlouval k mezináboženské skupině mladých lidí.
František se zaměřil na velmi rozmanitou náboženskou kulturu Singapuru a vyzval, aby se neupřednostňovalo žádné náboženství, ale aby se jednotlivci zaměřili na rovnost mezi vírami:
Pokud mezi sebou začneme bojovat a říkat
„moje náboženství je důležitější než tvoje,
moje náboženství je pravdivé, tvoje ne“,
kam nás to povede? Kam?
Diskutovat [mezi náboženstvími] je v pořádku.
František dále prohlásil, že každé náboženství je prostředkem k dosažení Boha, a uvedl:
Každé náboženství je cestou k Bohu.
Existují různé cesty k Bohu,
ale Bůh je Bůh pro všechny.
A jak je Bůh Bohem pro všechny?
Všichni jsme Boží synové a dcery.
Ale můj Bůh je důležitější
než tvůj Bůh, je to pravda?
Bůh je jen jeden a každý z nás
má svůj způsob, jak k Bohu dospět.
Sikhové, muslimové, hinduisté, křesťané,
to jsou různé cesty.
Jeho výroky vyvolaly okamžité a rozsáhlé zděšení.
„
Jedná se výslovně o herezi náboženského indiferentismu,“
napsal jáhen Nick Donnelly, známý katolický komentátor a katecheta z Velké Británie. ‚
Jorge Mario Bergoglio tuto herezi opakuje tak často, že se nachází ve stavu formální hereze,‘ dodal.
„
Jak to, že to není heretické tvrzení?“
zeptal se Dr. Thomas Carr, zatímco dominikánský spolubratr otec Lawrence Lew
vyzval k modlitbám za Františka a „
za důslednější obrácení duší - počínaje mou vlastní - k Pravdě, kterou je jedině Ježíš Kristus“. Neboť jak řekl svatý Petr: '
V nikom jiném není spásy, neboť není pod nebem jiného jména daného lidem, v němž bychom mohli být spaseni'“.
Františkovy výroky se zdají být v rozporu s nadčasovým učením Katolické církve, které říká, že „
jediná pravá Církev založená Kristem je Katolická církev“. {Baltimorský katechismus, Q. 152}.
Katolická nauka učí, že tuto skutečnost lze poznat, protože jedině Katolická církev má čtyři znaky pravé církve: je jedna, svatá, katolická a apoštolská. V důsledku toho Církev učí, že všechny duše musí „patřit“ do Církve, aby byly spaseny: „
Všichni jsou povinni patřit ke Katolické církvi, aby byli spaseni.“ {Baltimorský katechismus Q 166.}.
Dominus Jesus, jak zdůrazňuje Strickland, toto učení potvrzuje a
odsuzuje myšlenku, že existuje nějaký oficiální způsob spásy mimo Katolickou církev:
Pro zdůvodnění univerzálnosti křesťanské spásy
i skutečnosti náboženského pluralismu bylo navíc navrženo,
že mimo ekonomii vtěleného Slova
existuje i ekonomie věčného Slova,
která je platná i mimo Církev a není s ní spojena.
První z nich by měla větší univerzální hodnotu než druhá,
která je omezena na křesťany,
ačkoli v té druhé by byla Boží přítomnost plnější.
Tyto teze jsou v hlubokém rozporu s křesťanskou vírou.
Je třeba pevně věřit učení víry, které hlásá,
že Ježíš Nazaretský, syn Mariin, a pouze on
je Synem a Slovem Otce.
Benedikt XVI. se také vyjádřil k rostoucí tendenci v moderních církevních kruzích bagatelizovat potřebu obracet duše na katolickou víru. Ve svém projevu v roce 2016 řekl:
Jestliže je pravda, že velcí misionáři 16. století
byli stále přesvědčeni, že ti, kdo nejsou pokřtěni,
jsou navždy ztraceni
- a to vysvětluje jejich misijní nasazení -,
v Katolické církvi po Druhém vatikánském koncilu
bylo toto přesvědčení definitivně opuštěno.
Z toho vyplynula hluboká dvojí krize.
Na jedné straně se zdá, že
tím byla odstraněna jakákoli motivace
k budoucímu misijnímu nasazení.
Proč by se měl člověk snažit přesvědčit lidi,
aby přijali křesťanskou víru,
když mohou být spaseni i bez ní?
Ale také pro křesťany vyvstala otázka:
závaznost víry a jejího způsobu života
se začala jevit jako nejistá a problematická.
Dnes již zesnulý Benedikt dále přímo odsoudil teorii, kterou František navrhl v Singapuru: „
Ještě méně přijatelné je řešení, které navrhují pluralistické teorie náboženství, pro něž by všechna náboženství, každé svým způsobem, byla cestami spásy a v tomto smyslu by ve svých účincích musela být považována za rovnocenná.“
Zdroj:
https://www.lifesitenews.com/news/bishop-strickland-to-deny-that-jesus-is-the-only-way-to-god-the-father-is-heresy/
Převzato z
https://www.lifenews.sk/,
článek naleznete
zde.