Trevignano Romano - Jak to je? - výsledky teologické komise a jejich zpochybnění
"Události v Trevignano nemají nadpřirozený charakter" - uvádí biskup diecéze Civita Castellana Marco Salvi v dekretu z 6. 3. 2024 vydaného na základě výsledků devítiměsíční práce komise teologů. Teologickou odpovědí na ni reaguje Peter Bannister, překladatel poselství pro Countdown to the Kingdom Poukazuje na to, že komise nezohlednila objektivní skutečnosti a dospěla k logicky neoprávněnému závěru. Doufá, že v budoucnu bude provedena další analýza v zájmu teologického výzkumu a plnějšího poznání pravdy.
V šestistránkovém textu, jehož kopie byla zaslána vatikánskému Dikastériu pro nauku víry, biskup Salvi prohlásil, že je „nesupernaturalitate“, což znamená, že nemá nadpřirozený rozměr.
Komise tvrdí, že
„zjevení“ v Trevignanu u Říma nejsou nadpřirozená
Biskup Salvi, který si všiml „mimořádně zmatené“ situace a „obecného zděšení“ ve své diecézi kolem tohoto fenoménu, zahájil v dubnu 2023 vyšetřování. Komise teologů, kanonistů a psychologů vydala své první závěry 30. května a svou závěrečnou zprávu v lednu 2024.
Gisella Cardia se během vyšetřování podrobila psychologickému vyšetření s týmem pěti odborníků. Vyšetřovací komise zjistila v jejím svědectví „rozpory“, zdůraznila „rozpor“ mezi jejími výpověďmi a výpověďmi jejího manžela Gianniho nebo jiných zainteresovaných a dospěla k závěru, že Cardia je „nespolehlivá“.
Experti také poznamenali, že Cardiina „poselství“ byla kritická vůči Církvi jako instituci a vytvořili mezi katolíky „rozdělení“. Kromě toho komise poukázala na „četné teologické chyby“ v jejích poselstvích.
V důsledku toho biskup Salvi nařídil věřícím, aby se zdrželi účasti na událostech kolem těchto falešných zjevení. Zakazuje kněžím slavit svátosti nebo předsedat aktům lidové zbožnosti spojené se sdružením „Madonna z Trevignana ETS“ nebo navštěvovat místa „zjevení“.
Biskup Salvi také požadoval, aby Cardia a její manžel respektovali jeho biskupské rozhodnutí, a potvrdil, že titul „Madonna z Trevignana“ – který vzývají následovníci tohoto fenoménu – nemá „žádnou církevní hodnotu“.
Následující odpověď je od Petra Bannistera, MTh, MPhil — překladatele poselství pro Countdown to the Kingdom: O dekretu biskupa Marca Salviho z diecéze Civita Castellana o údajných událostech v Trevignano Romano
Tento týden jsem se dozvěděl o dekretu biskupa Marca Salviho týkajícího se Gisella Cardia a údajných mariánských zjevení v Trevignano Romano, které končí rozsudkem constat de non supernaturalitate.
Mělo by být samozřejmě uznáno, že biskup má plně ve své kompetencirámci vydat tento dekret a že v rámci disciplíny by měl být respektován všemi, kterých se týká, v rámci jeho diecézní jurisdikce a nedotknutelnosti individuálního svědomí.
Následující komentáře k dekretu jsou tedy formulovány (laickým) pozorovatelem mimo diecézi Cività Castellana a pohledem teologického badatele specializovaného na oblast katolické mystiky od roku 1800 do současnosti.
Poté, co jsem se seznámil s případem Trevignano Romano, jsem sám diecézi předložil značné množství materiálu k posouzení (jejich příjem nebyl nikdy potvrzen), a to jednak na základě mého podrobného prostudování všech údajných zpráv (poselství), které Gisella Cardia obdržela od roku 2016
a návštěvy Trevignano Romano v březnu 2023.
Při vší úctě k biskupu Salvimu by ode mě bylo intelektuálně nečestné předstírat, že jsem přesvědčen, že komise dospěla k logicky oprávněnému závěru.
Při čtení dekretu mě nesmírně překvapilo, že se týká výhradně otázek výkladu, a to jak (protichůdných) svědectví přijatých komisí, tak zpráv (poselství).
Výklad nabízený v dokumentu jasně reprezentuje názor členů komise, který je nevyhnutelně subjektivní a byl by jistě jiný, kdyby se na hodnocení podíleli jiní teologové.
Obvinění vznesené na RAI Porta a Porta proti poselstvím „milenarismu“ a řečem o „konci světa“ je evidentně sporné do té míry, že někteří údajní mystici získali Imprimatur za výroky s údajně identickým eschatologickým obsahem;
O tom, zda jsou jejich spisy nadpřirozeně inspirované či nikoli, se očividně diskutuje, ale je nespornou skutečností, že biskupové a teologové zapojení do jejich hodnocení usoudili, že eschatologie není v rozporu s naukou Církve. Jádrem problému je nevyhnutné rozlišení mezi „koncem světa“ a „koncem časů“: v nejvážnějších prorockých pramenech se vždy mluví o tom druhém (v duchu Louis de Grignon de Montfort) a údajná poselství v Trevignano Romano nejsou v tomto ohledu žádnou výjimkou.
Tvá božská přikázání jsou porušena,
tvé evangelium je odhozeno,
přívaly nepravosti zaplavují celou zemi
a odnášejí i tvé služebníky.
Celá země je pustá, vládne bezbožnost,
tvá svatyně je znesvěcena
a ohavnost zpustošení zamořila i svaté místo.
Bože spravedlnosti, Bože pomsty,
necháš tedy všechno jít stejném způsobem?
Dojde vše ke stejnému konci jako Sodoma a Gomora?
Nikdy neprolomíš své mlčení?
Budeš to všechno tolerovat navždy?
Není pravda, že tvá vůle se musí dít na zemi stejně jako v nebi?
Není pravda, že musí přijít tvé království?
Nedal jsi některým duším, tobě drahým, vizi budoucí obnovy Církve?
(Svatý. Louis de Montfort, Modlitba za misionáře, n. 5)
V dekretu zcela chybí jakákoliv analýza objektivních faktorů zapojených případu, jako jsou tvrzení o zázračných uzdraveních, zdokumentované sluneční úkazy na místě zjevení a především údajná stigmatizace Giselly Cardia.
(osobně jsem byl svědkem a natočil výron parfémovaného oleje z jejích rukou 24. března 2023,
který sledovaly desítky lidí a studoval lékařský tým. Vyvrcholil jejím zážitkem Pašijí na Velký pátek.
V tomto ohledu máme také písemnou zprávu o ranách Gisella Cardia od neuroložky a chirurgické lékařky Dr. Rosanny Chifari Negri a její svědectví o vědecky nevysvětlených jevech spojených s údajným zážitkem Umučení na Velký pátek.
O ničem z toho se dekret o práci komise překvapivě vůbec nezmiňuje, což je překvapivé v tom, že hodnocení objektivně existujících jevů má v kontextu nestranného šetření pravděpodobně větší váhu než subjektivní názory na textový výklad a volbou mezi protichůdnými svědectvími.
Pokud jde o sochu Panny Marie, o níž se tvrdí, že z ní tekla krev, dokument zmiňuje, že italské právní orgány nebyly ochotny předat analýzy tekutiny ze sochy Panny Marie z roku 2016, čímž připouští, že žádnou analýzu nemohla Komise provést.
Vzhledem k tomu, že tomu tak je, jak můžeme vyvodit nějaké, ať už pozitivní nebo negativní, závěry?
Jak lze logicky vyloučit nadpřirozené vysvětlení, zvláště když došlo k několika údajným slzám jak z předmětné sošky (také před televizním štábem v květnu 2023) a z dalších za přítomnosti Gisella Cardia v jiných částech Itálie?
Mnoho dalších prvků zůstává nevysvětleno, jako jsou hemografické snímky na kůži Gisella Cardia a jejich pozoruhodná podobnost s těmi, které byly pozorovány v případě Natuzzy Evola, nevysvětlitelná přítomnost krve na obrazu Ježíše Božího milosrdenství v domě Giselly v Trevignano Romano nebo nápisy ve starověkých jazycích nalezené na stěnách, kterých jsem byl svědkem a nafilmoval jsem také 24. března 2023.
Všechny tyto jevy mají precedens v katolické mystické tradici a na první pohled se zdá, že patří do kategorie „božské gramatiky“ používané Bohem, aby nás upozornily na poselství dotyčných vizionářů. Je zjevně absurdní připisovat takové jevy přirozeným příčinám: jedinou možností je úmyslný podvod nebo nelidský původ.
Vzhledem k tomu, že vyhláška nepřináší žádné důkazy o podvodu a netvrdí, že tyto jevy jsou ďábelského původu, jediným závěrem je, že nebyly důsledně studovány. V tomto případě je těžké pochopit, jak bylo dosaženo constat de non supernaturalitate - nemá nadpřirozený původ (na rozdíl od obvyklejšího otevřeného verdiktu non constat de supernaturalitate - není prokázán/vyvrácen nadpřirozený původ), vzhledem k tomu, že
analýza těchto objektivně existujících jevů ve vyšetřování nehrála žádnou roli.
I když samozřejmě respektuji práci komise a autoritu biskupa Salviho v diecézi Civita Castellana, vzhledem k tomu, že jsem o případu věděl z první ruky, musím s politováním říci, že je nemožné, abych nepovažoval vyšetřování za vážně neúplné. Proto velmi doufám, že navzdory současnému rozsudku bude v budoucnu provedena další analýza v zájmu teologického výzkumu a plnějšího poznání pravdy.
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak. Používáme phpRS - redakční systém zdarma.