Lidé se často ptají a hledají přiléhavé vysvětlení pro konání Posledního soudu. Přičemž Ježíš kromě uvedených evangelních ukazatelů ve formě přírodních katastrof, válek a velkého odpadu lidstva od víry označil svůj druhý příchod jednoduchou větou:
"
... buďte připraveni, neboť Syn člověka přijde v hodinu, kterou se nenadějete" /Lk 12,40/. Nyní, když celý svět je soustředěn na náhlé zemětřesení v Turecku a Sýrií, můžeme si mnohem jasněji uvědomit fakt náhlého zlomu lidských dějin, které na zemi Posledním soudem skončí. A bude to velmi nečekaný příchod Krista, který už bude dnem hněvu Božího pro ty, kteří si tento hněv na sebe svolávali svým životem.
Takže to, co dnes vidíme ve formě válek, zabíjení a umírání v troskách budov, je jen náznakem toho neštěstí, které pro zatracence začne Strašným soudem. Tento „zlom“ nastane ne náhodně, ale s přičiněním člověka, který je zaměřen na zlo a v sobectví bez respektu vůči Božímu zákonu řídí svůj život na zemi.Myslí si, že Bůh nevidí hrubé zavádění těch lidí, kteří chtějí žít na úkor jiných a zastírají to všechno zabíjení a ničení lidské důstojnosti svou politickou a ideologickou agendou.
Je pravdou, že mnozí nevinní trpí a umírají, ale jejich utrpení a smrt lze dnes považovat za „mučednictví“ dnešních dnů, které jim způsobují ti, kteří na Boha nedbají.
Neboť nakonec Ježíš u posledního soudu těm, kteří v upřímnosti srdce pomáhali hladovým a žíznivým, navštěvovali nemocné a nepohrdli ani vězněnými, řekne své definitivní slovo: "
Pojďte požehnáni mého Otce, zaujměte království, které je pro vás připraveno od stvoření světa..." /Mt 25,31–46/.
Ale ty lidi, kteří jsou i dnes vzdáleni od Boha, spravedlivým hněvem odežene od sebe: "
Odejděte ode mě, zlořečení, do věčného ohně, který je připraven ďáblovi a jeho andělům!"
Na tomto výroku je nejstrašnější to, že jde o definitivní výrok navždy a navěky. Na tomto prokletí už nikdo nikdy nebude moci nic změnit, neboť vyplyne ze spravedlivého postoje Božího hněvu.
Proto autor listu Židům píše: "
Je hrozné padnout do rukou živého Boha" (žid 10,31). Hrozné je to proto, že
člověk si až tehdy uvědomí, jak moc je závislý na svém Stvořiteli, kterého odvrhl od sebe a to se mu stalo navěky osudným. Člověk totiž není tvor sám v sobě šťastným, neboť i zde na zemi nachází své štěstí v komsi, či čemsi jiném, ale v nešťastné věčnosti už nebude mít žádný vztah. Neboť ten lidský vztah k Bohu nebyl vybudován a k lidem byl na zemi narušen sobectvím, ale materiální vztah tam nemá žádnou hodnotu, neboť jde o věčnou duchovní existenci. "
Vzdalte se ode mě zlořečení..." vyjadřuje tedy stav naprosté odvrženosti a samoty, která nikdy nekončí..."
Proto je pro nás dnes velmi důležitým pamatovat na tento den, který jen
pro ty, co s Bohem už tady na zemi žijí, bude dnem splněných nadějí.
Neboť pomine veškerá nespravedlnost, všechno utrpení a bol i smrt, která tam na věčnosti již nemá místo. Své místo tam má jen vztah lásky a jistoty, že dobro, kterým nás obdarovává Bůh, už nikdy nekončí.
Toto je poslední soud v konkrétním vyjádření toho, co definuje jedna z hlavních pravd víry: "
Bůh je spravedlivý soudce, který dobré odměňuje a zlé peklem trestá".
Pro nás je velmi důležité to, abychom svůj vztah s Bohem i bližními budovali už zde na zemi, neboť dobře to vyjadřují slova: "
Do pekla jde každý sám, ale do nebe pouze s těmi, které jsme skutečně milovali". Proto slova Písma o tom, že hladový, žíznivý, nemocný a v žaláři jsem byl, chtějí nám jen naznačit
potřebu vytvářet společenství již zde na zemi - v rodinách, v Církvi, v přátelstvích a potřebách, které svolávají Boží požehnání a milost.
Připravujme se tedy, neboť "
nevíme dne ani hodiny" /Mt 25,13/, abychom obstáli v ten zlomový den Posledního soudu, který přijde "
jako zloděj v noci"/1Sol 5,2/ a abychom dali dobrou odpověď na přísném, ale spravedlivém Kristově soudu.
V naději, že Matka Boží nás bude provázet svou mateřskou ochranou... +Milan
"SLÁVÁ ISUSU KRISTU!"
Převzato z
FC - Marta Durániková,
článek z 12. 2. 2023 naleznete
zde.