Ukřižovaný Kristus jako vzor duchovního přetvoření kněze
Abych mohl kralovat ukřižovaný,
potřebuji svaté služebníky
Chci kralovat ve světě jako Král pokoje
a lásky, chci, aby moje kralování, moje
vláda lásky a jednoty byla vyhlášena na
celém světě; chci vládnout žezlem míru,
chci dát mír všem národům a všem srdcím;
chci kralovat skrze Ducha Svatého.
Ale abych mohl kralovat ukřižovaný
a korunovaný trním, potřebuji svaté služebníky,
kteří by byli Mně podobní, kteří
by byli hodni této služby. A těmito služebníky
budou vždy na prvním místě moji
svatí kněží, avantgarda, která Mě nezradí,
nýbrž která bdí a pečuje o moje zájmy, jako
by to byly jejich zájmy.
Tato čestná legie, která tvoří Církev, musí
vysoko pozvednout prapor pokoje, který
jsem nosil na této zemi. Moje Církev tvoří
tento předvoj, pečuje o trůn svého nesmrtelného
Krále. Ale mojí devízou vždy byla
a je láska, dobrota, pokoj, jednota, aby
se všichni sjednotili v jediném Pastýři stáda,
který má svou věrností oslavovat moji
milovanou Církev.
Moje Srdce obnoví plně toto království
v té míře, v jaké bude mít k dispozici
takové kněze, jako je mé Srdce, kněze
tiché a pokorné, čisté, ukřižované, svaté,
kteří se obětovali pro věc svého Vladaře,
který kraluje z Kříže.
Jestliže kněží chtějí obnovit mé království
na světě a v duších (což má být pro
kněze jeho vlastní svět), musí se podobat
svému Králi, napodobovat jeho ctnosti
a jeho lásku k Otci.
Toto království bude univerzální a poroste
podle svatosti mých kněží. A jestliže
Já jsem kraloval na světě jen skrze Kříž, také
moji kněží, moji služebníci musí mít za
svůj trůn Kříž. Může selhat mnoho apoštolátů
s výjimkou Kříže, který je můj, který
jsem přišel na svět vyučovat tím, že jsem
se zřekl sám sebe. A čím více budou kněží
spojeni se Mnou, tím více budou napodobovat
Krále lásky, který byl předmětem výsměchu,
sarkasmů, pronásledování a pokořujícího
hanobení. To je totiž božská pečeť
těch, kteří jsou skutečně moji, můj obraz,
který není možno zfalšovat, obraz Kříže.
A jestliže všichni křesťané mají kráčet
v mých stopách, tím spíše moji kněží, moji
důvěrníci, moji vyvolení, tj. vybraná skupina
mé Církve. Ta musí mít stejnou fyziognomii
a stejné srdce jako jejich Král
ukřižovaný z lásky.
Žádný kněz, který Mě bude následovat
po cestě Kříže, nezahyne, všichni kněží,
kteří dobrovolně a s láskou objímají Kříž,
se posvětí a dosáhnou vysokého stupně
spojení se Mnou. Toto je velké tajemství
svatosti kněze. Kříž, to je velký protijed
proti pokušením všeho druhu.
Velkým ideálem kněžské duše musí být
ukřižovaný Ježíš a jedinou aspirací zde na
zemi musí být napodobovat Jej, být Jemu
podobný uvnitř i zevně. Ukřižovaný Ježíš:
jeho kniha, jeho meditace, jeho příklad,
jeho ideál, jeho láska, protože není
více než bláznovství kříže, o kterém řekl
Pavel, že podněcuje božskou lásku v duši.
To je vzácný talisman svatého kněze: Ježíš
přibitý na kříž, ukřižovaný na oltáři,
především ukřižovaný ve svém Srdci s nepochopitelnými
bolestmi, mystickými, ale
skutečnými. K tomu musí směřovat život
svatého kněze: napodobovat Ukřižovaného,
který mu od věčnosti získal jeho povolání
za cenu vlastní Krve, který si ho od
věčnosti vyvolil mezi tisíci s nekonečným
zalíbením. (CC 49, 333–337)
Začal jsem kralovat, když jsem byl
ukřižován: přitahoval jsem k sobě,
jen když jsem se stal Obětí
Jestliže moji kněží nenaslouchají Mně,
ať slyší skrze Mne Otce, který je volá svou
nekonečnou něžností, zve je, připomíná
jim přijaté závazky, miluje je a chce je
spasit a učinit dokonalými skrze přetvoření
ve Mne.
Kéž by neodmítali jeho hlas, hlas Otce,
který je také mým hlasem, ale ať mu naslouchají
spíše s radostí, ať svléknou starého
člověka, ať Mě napodobí a vrhnou se
s odvahou do tohoto dokonalého života,
aby Mě představovali zde na zemi. Ve Mně
slyší Otce skrze Ducha Svatého a s pomocí
Marie Ho budou milovat, až se tak přetvoří
ve Mne. Potřebuji odvážná srdce, která
by nebyla váhavá, která by se nezastavovala,
která by válčila se svými chybami, která
by se sjednotila se Mnou, která by Mě
milovala, protože láska je mocná hybná síla
pro přetvoření ve Mne, která zdokonalí
toto přetvoření, po kterém Otec horoucně
touží a které Já jeho prostřednictvím ustavičně
požaduji.
Budou-li kněží Mnou, budou na zemi
tím, čím jsem byl Já: Světlem světa,
aby vedlo duše k nebi; Cestou, aby je vedla
k pravdě; Životem, který přináší spásu,
Solí země atd.
Jsou-li Mnou, budou dělat zázraky větší
než ty, které jsem vykonal Já. Ale neklamný
prostředek, jak přitahovat a získávat
duše, je být ukřižovaný pro svět a pro
smyslové zájmy; znamená to milovat bolest,
přijímat dobrovolně bez výhrad vůli
mého Otce, ať už žádá jakoukoliv oběť.
Jen hlas krve a bolesti přináší obrácení. Já
jsem očekával triumf, oznámil jsem jej, ale
on se uskutečnil teprve tehdy, až Mě duše
uviděly na Kříži.
Kraloval jsem, když jsem byl ukřižován:
jen když jsem se stal Obětí, přitahoval
jsem k sobě; když jsem dal svůj život
za duše a spasil jsem je. Proto jestliže kněží
jsou druhým Mnou, musí vystoupit na
Kalvárii, aby přinášeli ovoce v duších; jestliže
Mi chtějí dát srdce, musí nejdříve přijmout,
že budou ukřižováni a ukážou se duším
na Kalvárii, tak jak jsem to udělal Já.
To je bezpečná cesta, jak získat duše:
apoštolát Kříže a na Kříži: apoštolát plodný
je ten, který provádějí na Kříži ti, kteří
jsou na něm dobrovolně ukřižováni.
Je to apoštolát, kterému nic neodolá,
který nezklame a vždy bude triumfovat,
protože bolest ho zbožšťuje, protože Kříž
ho oplodňuje, protože Já jsem spasil svět
a všechny jsem přitáhl k sobě, když jsem
byl na něj přibit.
Jestliže kněží Mi chtějí být podobní,
jestliže chtějí být Mnou, chtějí-li Mi dát duše,
které by Mě oslavily, ať vědí, že toto je
bezpečná cesta, jak je přitáhnout k tomu,
co je nadpřirozené a božské.
Kněz, který se dává v oběť, vždy spasí;
kněz, který je druhým Mnou, musí vždy
přijmout, že bude ukřižován. Toto ukřižování
oslavuje Otce, získává odpuštění nepřátelům,
uskutečňuje zázračná obrácení
Blahoslavená Conchita Cabrera de Armida (1862–1937)
Ukřižovaný Kristus jako vzor
duchovního přetvoření kněze
Úryvek z knihy Pán Ježíš o svých kněžích
12 47/2019
a dovoluje mu dosáhnout nejvyšší svatosti.
Moji kněží, kteří se dobrovolně obětují,
vyznačují se především hlubokou jednotou
s mým milovaným Otcem a nejvyšším odevzdáním
do jeho nejsvětější vůle.
Kněží, kteří se obětují z lásky k Otci
a k duším, obdrží všechna bohatství,
všechny poklady, které z výše svého kříže
mohou udělovat duším. Jejich důvěra očistí
jejich oběť, protože se očistí jejich láska.
Ne všichni kněží milují kříž, ne všichni
vystupují dobrovolně na vrcholy svých
Kalvárií, a to je důvod, proč jejich apoštolát
přináší málo ovoce: pro slabý zápal,
který působí kolem sebe, protože duše nikdy
nezůstává hluchá k hlasu dobrovolného
mučedníka, ukřižovaného kněze.
Do kněží přetvořených ve Mne vlévám
svoji osobitost, své ctnosti, své ideály
a božskou sílu, kterou jsem sám zakusil.
Ale potřebuji jejich spolupráci, jejich
vůli, jejich přetvoření ve Mne, protože odtud
čerpají hrdinství nesrovnatelné s lidskou
slabostí, s přirozenými sklony člověka
odmítat bolest; budou čerpat ze spojení
se Mnou, z lásky k duším, kterou uděluji
kněžím přetvořeným ve Mne.
Kéž by moji kněží přemítali a rozjímali
o tom, že můj apoštolát na zemi měl všechnu
svou sílu a všechnu svou plodnost, teprve
když bylo slyšet hlas mé Krve z výše
Kříže po celém světě. Kázal jsem, bojoval,
dělal zázraky, vyučoval, ale s malým
ovocem. Ale když jsem trpěl, když jsem se
obětoval, zjevil jsem se světu z výše Kříže,
všechno jsem přitáhl k sobě, jak jsem to
předpověděl. Bylo zapotřebí, aby Syn Boží
trpěl, protože jen Krev vykupuje, smiřuje,
sjednocuje, je znamením smlouvy, která
přináší spásu!
Tam na Kříži se sjednocují všechny city,
všechny naděje, každé odpuštění, každé
milosrdenství, protože tam se nachází
láska, která důvěřuje a zříká se sama sebe.
Hladovím a žízním po kněžích, kteří žijí
tak, že přijímají oběť. Nejsilnější žízeň,
kterou jsem zakusil na kříži, nebyla žízeň
tělesná, ale horoucí žízeň po kněžích přetvořených
ve Mne ukřižovaného, ve Mne
obětovaného, kteří by ve Mně a pro Mne
přinášeli spásu duším. Duše, sen mého
života, se nemohou spasit samy, potřebují
učitele, vůdce! Já jsem na Kříži získal
svou Církev jako odměnu za své bolesti,
a když jsem viděl, jak se rodí z mého boku,
žádal jsem ve své horoucí žízni svého
Otce, aby Mi dal svaté údy k jejímu doplnění
a zdokonalení.
Žádal jsem s největší intenzitou během
své agonie o kněze svaté, kněze čisté, kněze
ukřižované, kněze zamilované do oběti,
kteří by nehleděli na své mučednictví ani
na svůj život, ale na spásu duší. Žádal jsem
ukřižované apoštoly Kříže, aby tím, že jsou
Mnou, dru hým Mnou, přitáhli k mé Církvi
celý vesmír a zachránili jej.
A nyní se podívejme blíže na jiný argument,
velmi křehký a delikátní, velmi
hluboký. Záhuba mnoha duší, nedostatečná
a falešná zbožnost jiných a u mnoha
dalších doslova spoušť, není to všechno
v přímé souvislosti se svatostí kněze,
s jeho obětí, s jeho velkodušností v bolesti
nebo s jeho odmítáním kříže?
Jestliže jsou kněží určeni, aby Mě představovali
takového, jaký jsem, jestliže skrze
přetvoření ve Mne mají být druhým Mnou,
jestliže mají přitahovat duše tam, kam jsem
je přitahoval Já, tj. ke Kříži, budou se moci
vyhnout vině, jestliže nebudou uskutečňovat
tuto podstatnou podmínku mého života,
být ukřižováni jako Já? Nebudou se
mnozí muset stydět za svou nedostatečnou
lásku k oběti, ba co více, za evidentní
odmítání kříže a Boží vůle?
Kdo může říci, že dokonalost a snad
i spása jedné nebo více duší není těsně
spojena s přitažlivostí a svatým svazkem,
který mohl kněz vytvářet kolem sebe, kdyby
se dal ukřižovat?
Nechci od svých kněží úzkostlivost, která
by je paralyzovala a blokovala; ale chci,
aby svaté úvahy přiměly vlažné kněze ke
konkrétním předsevzetím a k novému životu
v přetvoření ve Mne.
Mnoho kněží nemyslí na to, že duše
jsou spojeny a sjednoceny se Mnou a že
pro svou spásu potřebují mít důvěrnou
jednotu se Mnou, a aby je přivedli ke spáse,
musí být dokonale přetvořeni ve Mne.
Abych zaplnil tyto nepoznané, ale skutečné
mezery a abych předešel dalším, chci
podnítit kněze k přetvoření ve Mne.
To není, jak jsem řekl, nějaký úkon zbožnosti
navíc, nýbrž svatá povinnost, ke které
se váže mnoho, velmi mnoho dalších povinností
kněze ve vztahu k duším.
Strach z Kalvárie! Proč? Jestliže Já
jsem po boku všech, kteří jsou v soužení,
jestliže zmírňuji všechno utrpení a činím
je snadným a snesitelným nebeskými sladkostmi,
posilou srdce, a dokonce radostí
ducha, proč se tedy bát?
Kéž by moji kněží vystoupili na své Kalvárie,
zřekli se sami sebe, a budou mít pokoj,
budou šťastni, budou překypovat radostí
a budou podobní Mně, svému Vzoru,
svému Učiteli, svému Zrcadlu, svému Ježíši.
Vedle Mne, ba co více, ve Mně a uvnitř
Mne se ztratí všechen strach a všechno pobouření,
protože Já nikdy nezneužívám
sil duše a dokážu změřit a spočítat kříže.
Avšak nebe se získává bolestí a milosti pro
duše utrpením.
Jistě, když jsem řekl na kříži „Dokonáno
jest“, bylo dílo vykoupení a spásy duší
účinně dokonáno; ale Já jsem počítal také
s kněžími, druhými Mnou, s mými kněžími
ve Mně, jejich Hlavě. Také oni by se
spolu se Mnou měli stát hlavou mystického
Těla a prvními, kdo se mají spojit s jejími
bolestmi a pokračovat v mém Umučení
na zemi, aby dále pokračovali v pozdvižení
na kříž spolu se Mnou, aby přitahovali
duše a spasili tisíce světů, kdyby zde byly.
Je zde mnoho o čem rozjímat, mnoho
co odčinit, mnoho co obnovit; ale slibuji
také mnoho triumfů, mnoho velkodušnosti
v mých kněžích, kteří již nyní oslavují Mne
a Otce: oni zničí smyslnost (která nakazila
i mnoho mých kněží) a sesadí Zlého z trůnu.
Tehdy zavládne Kříž a na něm spolu
se Mnou moji kněží.
Jestliže následovat Mne znamená zapřít
sám sebe a vzít kříž, k tomu, aby se někdo
stal druhým Mnou, aby získal a obdržel milosti
pro duše, je nutno kříž nejen nést, ale
také být na něm přibit. (CC 51, 223–235)
Vyšlo v časopise Světlo 47 ČÍSLO / XXVII. ROČNÍK