Americká konference katolických biskupů (USCCB) vyjadřuje vážné znepokojení nad "Zákonem o rovnosti" (
Equality Act), který byl nedávno
přijatý ve Sněmovně reprezentantů. Návrh zákona přehodnocuje zákon o občanských právech tak, aby zahrnoval "
sexuální orientaci a rodovou identitu" jako chráněné třídy.
Tento návrh však neobsahuje výjimky z náboženské svobody a mohl by potenciálně rozšířit financování potratů.
Představitelé pěti výborů biskupské konference ve společném dopise
napsali Sněmovně před hlasováním varování: "
Zákon o rovnosti má před diskriminací chránit lidi, kteří zažívají přitažlivost ke stejnému pohlaví nebo rodový nesoulad. Místo toho však představuje vnucování nových a rozporuplných stanovisek týkajících se "rodu ". To zahrnuje odmítání rozdílů mezi pohlavími a falešné prezentování "rodu" jako výlučně sociálního konstruktu."
Jedním ze signatářů listu je
biskup David Konder z Tulsy v Oklahomě, předseda podvýboru pro podporu a obranu manželství USCCB. Biskup Konder minulý týden hovořil s redakcí
National Catholic Register o obavách USCCB týkajících se Zákona o rovnosti, jakož i o církevním učení v této oblasti a o tom, jak mohou věřící tyto problémy řešit.
Co biskupům nejvíce vadí na zákoně o rovnosti z pohledu náboženské svobody?
V první řadě chceme říci, že jako katoličtí křesťané zajišťujeme činnost množství charitativních organizací, nemocnic, škol a dalších činností ve veřejném zájmu. Nemáme testy víry. Neptáme se lidí, jaké jsou denominace, ani na nic podobného.
Sloužíme tomu, kdo přijde, a děláme to kvůli naší katolické víře.
Zákon o rovnosti se však pokouší přimět věřící lidi porušovat své vlastní svědomí přijetím falešného pohledu na lidskou antropologii skrz přijetí celé myšlenky transgenderizmu nebo LGBTQ.
Například v případě adopční agentury si oprávněně vybíráme, o kom si myslíme, že budou vhodnými rodiči pro děti, a věříme, že dítěti je lépe v rodině s otcem a matkou. A tento druh zákona by přinutil věřící lidi, aby to neměli dovolené.
Bude diskriminovat lidi víry tím, že je bude nutit opustit své náboženské přesvědčení ve veřejném prostoru.
Máme také samozřejmě vážné obavy, že existuje touha ze strany mnohých, kteří podporují tento návrh,
rozšířit dostupnost potratů i do katolických nemocnic. To znamená přinutit lékaře a sestřičky, kteří z důvodu výhrady svědomí nechtějí vykonávat potraty, aby to přesto udělali nebo v opačném případě ztratili lékařskou licenci a své zaměstnání. Jsem si jistý, že existují lidé, kteří by uvítali příležitost přimět katolické nemocnice, aby financovaly potraty nebo přišly o finanční prostředky, které by mohly sloužit například chudým, a to je také hluboce znepokojující.
Když mluvíme o školách, rodiče mohou mít námitky, náboženské výhrady vůči výuce svých dětí o rodové ideologii, ale ty budou ignorovány a rodiče to budou nuceni akceptovat. Dívky budou muset ve sportu soutěžit s biologickými muži. Už se to děje.
Základní otázky slušnosti, věci, které učíme naše děti, když dosáhnou vhodný věk, budou odhozeny stranou. Jde o prosazování pohledu na lidskou osobu, který rozšiřuje chápání toho, co je pravdivé nebo skutečné. Jinými slovy,
chápání nebo vnímání svého pohlaví nebo rodu není trvalou vlastností dané osoby, ne jako rasa nebo dokonce etnická příslušnost. Je to něco přechodného.
U některých lidí je to něco, co se s nimi táhne po celý život, ale pro mnohé lidi, mnohé děti, mnozí adolescenti zažívají rodový nesoulad nebo přitažlivost k osobám stejného pohlaví, když jsou mladí. Z toho však přirozeně vyrostou, když procházejí dospíváním, teenagerskými lety a pak do rané dospělosti.
Je potřeba rozlišovat mezi lidmi, našimi přáteli, našimi rodinnými příslušníky, kteří ve skutečnosti trpí genderovým nesouladem nebo nežádoucími pocity přitažlivosti ke stejnému pohlaví nebo podobnými pocity. Je třeba rozlišovat mezi těmito osobami, které rozhodně chceme podporovat a pomáhat jim, jak nejlépe dokážeme, a sociálními otázkami týkajícími se těchto osob, které souvisí s nejlepším způsobem, jak jim pomoci. A lidé nyní prosazují tuto myšlenku transgenderizmu a tuto myšlenku LGBTQ, protože si myslí, že je to nejlepší způsob, jak jim pomoci, ale to není skutečné. Vnucují jim něco, co je falešné.
Co učí Církev o biologickém pohlaví a sexuálních rozdílech?
Obecně platí, že církevní učení o těchto otázkách prostě říká, že samozřejmě vystupujeme vůči jakékoliv nespravedlivé diskriminaci, ať už se jedná o jakýkoliv důvod diskriminace, ale žádat, aby muži a ženy byli muži a ženami, to není nespravedlivé. Zeptejte se skupiny mužů, aby jmenovali součásti maskulinity, tento seznam se může lišit od jednoho muže k druhému. Mohou mít velmi široké a odlišné seznamy, které obsahují mnoho různých věcí, ale všichni jsou muži a totéž platí pro ženy.
Rozhodně se stavíme proti nespravedlivé diskriminaci, ale všichni lidé jsou stvořeni jako muži a ženy. Naše pohlaví je pro nás darem od Boha a náš rod jde ruku v ruce s naším pohlavím.
No a právě tady přichází na řadu proměnlivost. V minulosti rozhodně platilo, že to, co kultura považovala za mužské, bylo velmi vymezené a chlapci mohli dělat pouze to a nyní je to mnohem širší. Totéž platí i pro dívky. Celé to však neznamená, že "chlapci mohou být děvčaty". To k tomu nevede a cudnost je povoláním pro každého z nás. Požaduje se to od každého z nás. Cudnost je správné používání naší sexuality. Naše sexualita je stvořena pro účely manželství. Manželství je svazek jednoho muže a jedné ženy na celý život a za účelem vytvoření rodiny. Všechny tyto věci jsou správné a pravdivé a lidé víry jsou o nich velmi hluboce přesvědčeni. A pak, když přijmete zákony, které nutí věřící lidi odložit stranou to, v co věří, své hluboce zakořeněné přesvědčení, to vůbec nesjednocuje. To nepomůže společnosti nebo kultuře, nepomůže to ani lidem, kteří bojují s těmito problémy.
Jaké jsou pro věrné katolíky promyšlené a citlivé způsoby, jak reagovat na rostoucí společenskou víru v transgenderizmus?
Myslím si, že všichni lidé potřebují a touží po přátelství, lásce, intimitě. To jsou věci, které všichni potřebujeme a po kterých toužíme, protože jsme lidé, jsme stvořeni jako společenské bytosti. Měli bychom se snažit spřátelit s lidmi, se kterými se setkáváme na našem pracovišti, v našich školách, v našich čtvrtích, v našich komunitách, a kteří chtějí vycházet s lidmi.
Někteří lidé mají například na záležitosti sexuality jiný názor než my. O tom zde mluvíme. Samozřejmě, že mohou mít odlišné názory, žijeme ve svobodné zemi, ale jejich odlišné názory by neměly žádat, abychom se my vzdali svých názorů na tyto otázky.
Chceme zachovat manželství. Myslíme si, že manželství je pro společnost velkým přínosem. Všímáme si toho velkého prospěchu, který přináší. Je to původní lidské společenství. Mohli byste říct, že je to první škola, první výchovné místo pro vzájemné vztahy osob, ale manželství je podkopané, když začneme cokoli nazývat manželstvím.
Myslím si, že dalším krokem pro ty, kteří prosazují tyto věci, je
polyamórie. Takže uvidíte rozvíjení se příběhu, který chce navrhnout, aby se manželstvím či svazkem mohl nazývat nejen svazek každého muže s mužem nebo ženy s ženou, ale také každé skupina lidí. Tyto věci jsou škodlivé pro rodinu a pro instituci manželství.
Zákon o rovnosti je prioritou "č. 1" pro prezidenta Bidena, který je pokřtěným Katolíkem a který nazval transgender práva "otázkou občanských práv naší doby". Jak mohou biskupové vyřešit zmatek, který to způsobuje katolíkům v USA?
Pro nás jako katolické křesťany je důležité pamatovat na to, že Ježíš nám dal v Církvi strukturu a v této struktuře jsou biskupové oprávněnými učiteli.
Prezident Biden se hlásí ke katolíkům, ale svými skutky a agresivní podporou věcí, které jsou v rozporu s katolickou vírou, to zjevně nepotvrzuje. To, co říká a dělá, není učení Církve a v mnoha případech, ne ve všech - rozhodně podporuje věci, které podporujeme i my - ale v mnoha případech to, co propaguje, zejména pokud jde o potraty, jde diametrálně proti postoji Církve. A proto nemůže sloužit jako vhodný vzor nebo příklad.
My máme starost o každou duši, každou osobu, jejich víru, život, budoucnost. Doufáme, že budeme moci poučit každou osobu, která se prohlašuje za katolíka, a pomoci jim to lépe pochopit a pomoci jim žít v katolické víře. Zároveň si však uvědomujeme, že
je dnes nutné, aby biskupové poukázali na to, když prezident Biden předkládá věci, které nejsou pravdivé pro katolickou víru. Obzvláště ještě proto, když se hlásí ke katolíkům. Jinak může dojít k zmiňovanému zmatku.
Dalšími lidmi, které chceme oslovit a které chceme doprovázet a starat se o ně, jsou přesně katolíci a katoličky, mladí katolíci, kteří sami prožívají přitažlivost ke stejnému pohlaví nebo u kterých dochází k genderovému nesouladu, a kteří přesto vědí, že takoví ve skutečnosti nejsou. Je to něco, co zažívají a navzdory těmto pocitům se snaží žít cudný život. Jak by to bylo pro ně skličující, kdyby si mysleli, že je nikdo nepodporuje, nikdo se nezajímá o jejich trápení a proto rozhodně chceme, aby věděli, že nám na tom záleží. Chválíme a respektujeme je za jejich úsilí žít ve víře, ačkoli se sami potýkají s těmito problémy, nepoddávají se hnutí LGBTQ ani falešným teoriím genderové ideologie.
Ve světě, ve kterém nyní žijeme, s médii, které nejsou velmi důvěryhodné, jinými slovy, většina mediálních zpráv, atd., které jsou velmi zaujaté. A v tomto světě a se sociálními sítěmi, které se na nás každodenně valí ... Je pro lidi velmi jednoduché nechat se unést příběhy, které jiní lidé předkládají z různých důvodů a představ, ale pokud bychom si vzpomněli na příběh v Evangeliu, kde je Ježíš v lodi se svými učedníky ... Přiběhnou k němu: "
Mistře, je ti jedno, že hyneme?" A on vstane, pohrozí vichru a utiší moře a oni žasnou nad ním. V té době nevěděli, kým byl.
Takže, my víme, o koho jde, proto kdokoli, kdo si kdykoliv nárokuje úřad prezidenta v naší zemi, by neměl způsobit, že ztratíme ze zřetele skutečnost, že už máme svého krále. Žijeme v jeho království. Stará se o nás a dohlíží na nás a budeme muset bojovat v bitvách, které patří našemu věku. Neměli bychom však dopustit, aby tyto věci dostaly v našem životě přednost, protože už víme, co je správné a pravdivé. On nám to zjevil a podle toho budeme žít své životy.
Zdroj:
www.ncregister.com, 19. 3. 2021
Převzato z
http://www.lifenews.sk/spravy,
článek z 28. 3. 2021 naleznete
zde.