Dnes uvažujme nad krásou Panny Marie Neposkvrněné. Evangelium, které popisuje epizodu Zvěstování, nám pomáhá porozumět tomu, co oslavujeme tímto i dalšími svátky zasvěcenými naší krásné Matce Boží. Především prostřednictvím andělského pozdravu oslovuje Marii slovem, které není snadné přeložit a znamená "naplněna milostí", "stvořená milostí", "plná milosti" (Lk 1,28).
Předtím, než byla nazvána Marií, Bůh ji nazval "plnou milosti", a tak odhaluje nové jméno, které jí patří více než jméno od jejích rodičů. I my ji takto nazýváme, s každým vysloveným Zdrávas Maria.
Co znamená "plná milosti"?
Maria je naplněná Boží přítomností a pokud je úplně "obydlena" Bohem, není v ní místo pro hřích. Je to mimořádná věc, protože všechno na světě je bohužel znečištěné zlem. Každý z nás, dívaje se do sebe, vidí některé své temné stránky. Dokonce i ti největší svatí byli hříšníci a vše ve skutečnosti, i ty nejkrásnější věci, jsou korodované zlem - vše kromě Marie.
Je to jediná "vždy zelená oáza" lidstva, jediná, která je nekontaminovaná, stvořená neposkvrněná, aby se svou odpovědí "ano", Bohu, který přišel na svět, přivítala a začala novou historii.
Pokaždé, když ji uznáváme jako "plnou milosti", dáváme jí největší kompliment, který jí dal Bůh. Krásný kompliment, který je třeba dát ženě a zdvořile jí říct, že vypadá překrásně. Když řekneme Marii "plná milosti", v určitém smyslu jí to říkáme i na nejvyšší úrovni. Ve skutečnosti ji známe jako navždy mladou, protože nikdy nezestárla hříchem. Existuje jen jedna věc, která nás dělá stárnoucími, vnitřně stárnoucími - ne starými tělem - ale hříchem. Hřích nás zestárne, protože nám zatvrzuje srdce. Zavírá ho, dělá ho inertním a vysušeným. Ale ONA "plná milosti" je bez hříchu. Takže je vždy mladistvá; je "mladší než hřích" a "nejmladší z lidstva."
Zdroj: Georges Bernanos, Diary of a Country Priest
Převzato z
https://modlitba.sk/,
článek naleznete
zde.