Kardinál Robert, prefekt Kongregace pro bohoslužbu a svátosti, na konferenci v Madridu ostře kritizoval ideologii LGBT. Její původ vyvozoval z rozšířeného přijímání antikoncepce ve společnosti:
"
Ideologie gender, proti níž i papež František opakovaně našel jasná slova, je následek změny v praktickém chování. Mentalita antikoncepce, která se rozšířila od 50. let minulého století, umožnila oddělení ženy od jejího těla. Toto oddělení radikálně změnilo chápání lidské sexuality, manželství, původu a výchovy.
Francouzská filozofka Simone de Beauvoir (1908-1986) ve známé větě: 'Človek nepřijde na svět jako žena, ale stává se ní' charakterizovala teorii gender. Pro Beauvoirovou rodina, manželství a mateřství byly prameny útlaku a závislosti žen. Antikoncepce ženy osvobodila, protože jim poskytla kontrolu nad jejich tělem a možnost svobodně s ním disponovat."
Feministické heslo
"Moje tělo patří mně" skrývá hluboké odcizení člověka od jeho těla.
Za tímto vyhlašováním svobody se skrývá používání těla jako materiálu, který je k dispozici pro různá přání.
Kardinál Sarah také vysvětlil
souvislost mezi antikoncepcí a oddělením osoby od jejího mužského či ženského těla:
"Mentalita antikoncepce vyprodukovala dualismus mezi svobodou individuální, chápanou jako neomezenou a všemohoucí na jedné straně a tělem jako nástrojem požitku na straně druhé. V této perspektivě již tělo nemůže být znamením a nástrojem darování sebe, čeho smysl spočívá ve společenství manželských partnerů. Vnitřní spojení obou významů manželského aktu předávání života a spojení manželů, se ruší. Spojení se stává opčním, proto se sexualita často redukuje na rozměr vztahu a požitku. Jedním z účinků toho je společenské zlegitimizování homosexuality. Pokud sexualitu již nevidíme ve světle předávání života, nelze již homosexualitu považovat za nenormální. Logickým následkem těchto změn je nová definice pohlavní identity podle vlastních představ."
"Pokud se popře vnitřní souvislost mezi oběma významy manželského aktu, ztrácí rozdíl mezi pohlavími pravý základ své identity. Tělo už lze pak vidět více méně jako materiál, který lze formovat podle individuálních představ,"řekl kardinál Sarah.
Tak zvané
"sexuální menšiny" využili toto chápání na požadování "rovnosti" a "svobody" pro život podle jejich přijaté pohlavní identity. Ve jménu boje proti diskriminaci adresovaly své požadavky veřejným místům. Ve jménu "rovnosti" a "svobody" požadují, aby veřejná diskuse zejména ve školách a v médiích probíhala "s respektem".
Každý dnes může veřejně tvrdit, že si pohlavní identitu zvolil sám a říkat, že toto rozhodnutí udělal sám a že je na to hrdý. A že si nenechá od nikoho jiného, ani od společnosti říkat, kým je.
Společnost musí toto rozhodnutí akceptovat.
Nevinnými oběťmi tohoto vývoje jsou v první řadě děti, jejichž rodiče, zaslepeni hesly doby, jim neukazují cestu k pravému lidského růstu ani k zralé sexualitě.
"
To vše předpokládá falešný pojem svobody chápané jako okolnost, že nás nic nezdrží od toho, abychom následovali své přání. Pravá svoboda však spočívá v tom, že svobodnou vůlí hledáme pravdu a volíme si to pravé dobro," řekl kardinál.
"Antropologická revoluce" ničí intelektuální a morální výchovu, protože vytváří duchovní a sociální postoje, které člověka odcizují sobě samému.
Úloha církve spočívá v tom, aby se odhalovaly falešné ideologie. Identita není něco, co si můžeme dát sami. Ona pochází do Boha. Tím, že Západ odmítá přijmout tuto identitu, odmítá i Boha. Církev musí poznat "antropologickou a morální krizi" naší doby.
V situaci, ve které světské instituce selhávají, záváží její odpovědnost hlásat nauku a morálku jasným, jednoznačným a rozhodným způsobem o to víc, jak zdůraznil kardinál Sarah.
Madrid, 15.11.2019 (kath.net/lifesitenews/jg) 025 755
Převzato z
https://modlitba.sk/,
článek ze souboru zpráv
Život Cirkvi vo svete 47/2019 z 25. 11. 2019 naleznete
zde.