Duch antikrista zasévá své semeno do světa od prvního století až po současnost.
Ve své nové fascinující knize "
Tajemství Antimarie odhaleno" (2019) se doktorka Carrie Gressová zaměřuje na specifický aspekt tohoto protikřesťanského ducha, který od šedesátých let minulého století narušuje vizi autentické ženskosti zjevenou v křesťanském ztělesnění Panny Marie.
Apoštol Jan ve svém prvním listě napsal: "A jak jste slyšeli, že přijde antikrist, tak nyní vystoupilo mnoho antikristů. Z toho poznáváme, že je tu poslední hodina." (1 Jan 2, 18). Svatý Pavel popisuje posledního antikrista jako "člověka nepravosti" a jako "syna zatracení", který se zjeví před Kristovým návratem (2 Sol 2, 3). Duch antikrista zasévá své semeno do světa od prvního století až po současnost. Ve své nové fascinující knize "Tajemství Antimarie odhaleno" (2019) se doktorka Carrie Gressová zaměřuje na specifický aspekt tohoto protikřesťanského ducha, který od šedesátých let minulého století narušuje vizi autentické ženskosti zjevenou v křesťanském ztělesnění Panny Marie.
Dr. Gressová představuje masové učení, které se prezentuje ve snadno přístupném jazyce, aby mohla malá skupina elitních amerických žen podrobně popsat kulturní posun. Přesvědčila celou generaci žen, že nebudou moci být "rovné" mužům, a ani nebudou moci vést "uspokojující" život, dokud se nenaruší vztah mezi matkou a dítětem. Rok 2019 je poznamenán smrtícími plody této revoluce: šedesát milionů potratů, prudký nárůst rozvodovosti, nárůst ženské deprese, úzkostí, pohlavně přenosných chorob a rozmach návykových látek.
Gressová také odvážně prozrazuje odpověď na tuto kulturu smrti, která tkví v Kristu, vtělené pravdě a v Marii, jeho matce a společnici ve vykoupení. Nabízíme vám rozhovor s Dr. Gressovou s uživatelem CatholicExchange Shanea Kapler:
Shane Kapler: Doktorko, odhalujete ideologické kořeny moderního feministického hnutí, jakož i osobní životy mnoha jeho vůdců. Když jsem četl tato zjevení - marxismus, zneužívání dětí, diagnostikovaná duševní nemoc, návykové látky, okultní a pohanská liturgie - pamatuji si, že jsem si pomyslel: "Mám přátele, se kterými chci sdílet tyto informace, ale nikdy mi neuvěří. Co osobně považujete za nejvíce šokující?
Dr. Gressová: Tento výzkum jsem uskutečnila v průběhu dvou let, takže si dokážu představit, jaký zážitek jste měl z několikadenního čtení toho všeho. Myslím, že to, co bylo pro mě nejvíce šokující, byla naše ignorace zvrácenosti druhé vlny feminismu. Ženy jako Betty Friedanová, Kate Milletová a Gloria Steinemová jsou pro nás jakoby vzory. Proč nevíme o hloubce jejich zvrácenosti a co bylo to, na co reagovaly? Skutečnost, která nám říká, kým byly, byla před námi zatajena. Považovaly se za "ztracené dívky". Téměř všechny, kromě jedné, měly hluboké problémy se svými matkami. Všechny trpěly na velké emocionální trauma, se kterým zápasily a přesto jsou to paradoxně právě tyto ženy, které nás dovedly k pochopení toho, co znamená ženskost v naší kultuře. Nejvíce šokující skutečností bylo pro mě to, že se tato fakta vůbec neprozkoumala, nemluvilo se o nich, dokonce byla odmítnuta.
Kapler: Ve své knize poukazujete na to, že když ideologie nenaplní své sliby a lidé začnou poukazovat na její chyby, její stoupenci tvrdí, že jsme prostě nezašli dost daleko. Za vinu považují fakt, že ne každý přijal tuto ideologii. Myslíte si, že je to součást našeho odmítání Boha, že místo toho, abychom se k němu vraceli v pokoře a pokání, pokračujeme v boji po této cestě?
Dr. Gressová: Myslím, že toto je nedílnou součástí ideologie. Viděli jsme to velmi jasně mezi Sověty. "
Věci začnou fungovat pouze tehdy, když bude více marxismu." Nebo "
Jednoho dne budeme více rovnější." Je tu tento tlak a stává se tak silným, že lidé jsou jím téměř okouzleni. Jedna z věcí, o kterých jsem se dozvěděla - a zejména o feminismu - je uvědomění si, že ženy přistupují ke světu s určitým souborem předpokladů: "
Musím být asertivnější. Musím prosazovat svou individualitu. Musím soutěžit s muži." To, co se vlastně děje, je, že ženy začínají přijímat určité zlozvyky - hněv, agresi - a nakonec to skončí tak, že se věci jen zhorší. Lidé nechtějí být blízko ženy, která je opravdu naštvaná.
Tento vzor je pro mě zarážející a slyším to i mezi katolickými ženami, které například říkají: "
Když se dohaduji s muži, snažím se být asertivnější a nedovolit jim, aby si mysleli, že mají navrch." Investovali jsme do ideologie příliš, abychom si myslely, že musíme konkurovat mužům. Nejsou to věci, které způsobují, že lidé chtějí mít s námi hlubší vztahy. Co se stalo s feminismem je, že jsme vytvořily kolem sebe skořápku a lidé se nechtějí v těchto věcech angažovat, protože to není líbivé, nemá to do činění se soucitem a ani s ničím jiným se to nespojuje. Jde o všechny velké ctnosti, které mají ženy. Řekli nám: "
Dejte je pryč. Ženy je nepotřebují." Ženy přijímají tyto úlomky feminismu a ženskosti bez uvědomění si toho, že si házejí klacky pod nohy.
Kapler: Co představuje dnes autentický feminismus? Jakým způsobem jsou dnes ženy autenticky diskriminovány?
Dr. Gressová: Na tuto otázku je těžké odpovědět, protože status oběti se stal v naší kultuře velmi populárním. Je těžké vidět, co je pravá nespravedlnost a co manipulace lidí. Myslím si však, že pokud dokážeme ustoupit od těchto skutečností, největší nespravedlností je to, že ženy byly přesvědčeny, že jediným způsobem, jak postupovat, je, že se jim děti a rodiny stanou nepřítelem a také cokoliv, co stojí v cestě jejich kariéře. Pokud tedy mluvíme o skutečné nespravedlnosti vůči ženám, toto je ta lež.
Lež, že naše děti jsou překážkou našeho úspěchu, proniklo do naší kultury, aniž někdo poukázal na to, jak radikální myšlenka to je. Nikdy předtím nebyla součástí lidské kultury. Objaly jsme slogany jako "
Shout Your Abortion" ("
Křič o svém potratu") z celého srdce a vnímej ho jako nějaké domorodé lidské právo, protože bez potratu žena nedosáhne svou kariéru a nemůže být úspěšná.
Kapler: Jak vidíte ze strany křesťanů přijetí antikoncepce, která připravuje půdu pro dnešní "Překrásný nový svět" (
Brave New World podle knihy A. Huxleyho)?
Dr. Gressová: Největším problémem antikoncepce je skutečnost, že ženy sterilizuje. Popírá naše mateřství, popírá naši plodnost. V důsledku toho se nám otevírají dveře myšlenkám na sex jako na něco, co představuje fyzické potěšení. Je to něco, s čím dospělí souhlasí. A to už nemá nic společného s dětmi. Samozřejmě to vedlo i k otevření dveří pro přijetí homosexuality. Charles Rice, profesor práva na Univerzitě Notre Dame, na svých přednáškách mluvil o způsobu, jakým bude antikoncepce vést k normalizaci homosexuality. A každý to považoval za směšné. A přesto to vidíme dnes zcela jasně. Je to jedna z těch věcí, v nichž může být do étosu zapleten jakýkoliv druh deviace, protože lidé si začínají myslet například toto: "
Jak se odlišuje jejich sexuální život od našeho? My se snažíme zažít sexuální potěšení, a oni přece také! Není nad čím uvažovat." Myslím, že v kořenech antikoncepce najdeme všechny ty rodové zmatky, kterými se v současnosti zabýváme.
Svatý Pavel VI. měl pravdu, když předpověděl, že všechno toto se stane s nástupem antikoncepce. A někde tam je vztah mezi mužem a ženou a jejich sjednocující síla jako pár. Míra rozvodovosti se právě kvůli tomu určitě zvýšila a nevedla k emocionální blízkosti, ke které by mělo dojít. Všechny tyto věci se staly proto, že jsme si pohrávali s Božím plánem na biologické úrovni a skutečně narušili rodinu.
Kapler: Po II. vatikánském koncilu se zdá, že Mariina úloha ve zbožném životě mnoha katolíků se umenšuje. Samozřejmě, viděli jsme to i mezi našimi protestantskými sourozenci za posledních pět století. Myslíte si, že by k tomuto velkému kulturnímu posunu došlo, kdyby se Mariino místo v křesťanském životě neumenšilo?
Dr. Gressová: Ne, nikdy by se to nestalo, kdyby byla Panna Maria v centru kultury. Myslím, že máte naprostou pravdu, když mluvíte o protestantském zlomu jako prvním, a viděla jsem, že o tom protestanti i psali: protestantismus nevybojoval žádné místo pro ženy, aby byly ženami. Je zřejmé, že náboženské řády byly vykořeněné, a také Maria jako vzor, takže ženy nemohly pochopit svou roli. V důsledku toho byli muži postaveni na podstavec a ženy na to teď reagují. Tradiční přístupy žen, které měly mít tento úzký vztah s Kristem, byly od nich odděleny. To je jeden z největších problémů, při kterých je třeba začít.
Pokud se podíváme na to, co Katolická církev ve skutečnosti říká o ženách - ne každý katolík dokáže správně reagovat směrem k ženám - ale pokud jde o způsob, jakým Církev obhajuje ženskost, většina se vyvinula z toho, kým byla Panna Maria. Církev je na tom napřed. Běžně slýcháme směšnou teorii o tom, že "dobře vychované ženy nikdy nevytvářejí historii". To vůbec není pravda.
Historicky, pokud přemýšlíme o různých ženách, které tvořily dějiny, byly jimi světice. Chápaly, že musí spojit svou vůli s Boží vůlí a až potom budou schopny dělat věci, které nemohly nikdy udělat - věci, které mohou dělat pouze přes Boha. Mám na mysli ženy jako sv. Helena, sv. Lucie, sv. Monika, sv. Kateřina Sienská nebo sv. Jana z Arku. Všechny tyto pozoruhodné ženy měly velmi odlišné povolání. Žádná z těchto žen nemůže být označována jako nějaká rohožka. A v tomto duchu musí Katolická církev kráčet - pochopit to, co se děje s ženami, když se stávají svatými. Je smutné, že tento fakt byl vymytý z našich pamětí, tak, jako byla i Maria.
Tolik žen chtělo v kultuře následovat to, co se děje s kulturními trendy: antikoncepce, odchod z domu, aby si vybudovaly vlastní kariéru, a cokoliv jiného, co se v současné kultuře děje.
Kdyby ženy nepovažovaly za absurdní postavit Pannu Marii za vzor ženství, nebyli bychom tam, kde jsme.
Zdroj: CatholicExchange
Převzato z
www.verim.sk,
článek z 21. 3. 2019 naleznete
zde.