Svatá Matka Církev nám dává adventní období z důvodu vyjádření tří příchodů Krista: první jako jeho historický příchod v podobě pokorného Jezulátka, které bylo obětním Beránkem nabídnutým na odčinění našich hříchů; druhý jako jeho budoucí příchod ve slávě a moci jako ten, kdo nás bude soudit za naše hříchy; a třetí jako jeho současný příchod v podobě Eucharistie, která nás jako svátost očišťuje od hříchů.
Svatý Bernard z Clairvaux, jeden z 33 Učitelů církve,
napsal v homilii z 12. století: "
Víme že existují 3 příchody Pána. ... Při svém prvním příchodu náš Pán přišel v našem těle a slabosti;
při svém druhém příchodu přichází ve duchu a v moci
a při svém posledním příchodu bude viděn ve slávě a vznešenosti"
Církev toto kázání bere tak vážně, že si ho udržuje ve své oficiální modlitební knížce zvané Liturgie Hodin nebo Božský úřad. Můžete je najít v části Čtené na středu prvního adventního týdne.
Monsignor M. Francis Mannion, který spolu s dalšími založil institut Mundelein Liturgical Institute na podnět Kardinála Francise George z Chicaga,
hovořil o tomto tématu trojitého adventu:
Během adventu oslavujeme něco,
co je občas označováno jako "tři příchody Krista":
příchod Krista v Betlémě,
příchod Krista v slávě na konci světa,
a příchod Krista současně prostřednictvím svátostí
a církevního života. ...
Třetí příchod Krista se vyskytuje v současnosti: ...
Kristus k nám přichází jako dar Svaté Eucharistie,
kterou máme tu čest sdílet ve svátostech křesťanského života.
Advent v latině znamená "směrem k příchodu". Během adventu Církev ve svých čteních a modlitbách během Eucharistie a v Božském Úřadu nabádá své duchovní děti k ohlédnutí zpět na příchod
Ježíše v Betlémě, který přišel, aby nás zachránil od našich hříchů a abychom se těšili na Kristův "příchod v nebeských oblacích ve velké moci a velkoleposti," který přijde, aby soudil živé a mrtvé.
Jako moudrá matka to dělá z jednoho důvodu: aby byl Kristus uznán s vděčností a úctou jako
Emmanuel, což znamená "Bůh s námi." Kristus řekl: "Jsem s vámi po všechny dny až do konce světa." A dodržuje svůj slib svým každodenním příchodem prostřednictvím Svaté oběti v Eucharistii a tím, že
zůstává "pravdivě, skutečně a podstatně" přítomným jako Eucharistie uložená ve svatostáncích Katolických kostelů po celém světě.
Církev dává svým ovečkám období Adventu za účelem duchovní přípravy na Vánoce podobně jako dává svým ovečkám Půst jako duchovní přípravu na Velikonoční období. Problém Adventu je, že jeho role je zastíněna komercializací Vánoc.
V dnešní době začínáme všude slyšet vánoční písně již od Všech svatých a obchodníci začnou vytahovat vánoční vybavení. To vše je děláno za účelem toho, aby nakupující dostali do nálady nakupování vánočních dárků ve svých obchodech. Franklin D. Roosevelt dokonce stanovil současný datum Díkůvzdání s úmyslem donutit lidi nakupovat spíše a tedy vyhrotit maloobchodní prodej. Takže dnes je Černý Pátek tzv. začátkem Vánoc, zatímco duchovní příprava byla potlačena materiální přípravou, jak si nakupující odškrtávají položky ze svého seznamu přání.
Ale zamyslete se během této doby, jak by Svatá Matka Církev řekla,: nad pravým významem tohoto období. Kristus přišel, aby všechny zachránil od jejich hříchů. Kristus přijde a bude soudit všechny na základě jejich hříchů. Kristus je jako Eucharistie skutečně v současnosti přítomen ve svatostáncích katolických kostelů, čekající, aby nás posvětil a očištil nás od našich hříchů.
Existuje jeden dar, po kterém Král králů prahne tyto Vánoce: naše hříchy. Kéž by nebyl zklamaný, když si na Štědrý den rozbalí svůj dárek. z
Zdroj:
www.churchmilitant.com, 29. 11. 2016
Převzato z
www.lifenews.sk,
článek z 30. 11. 2016 naleznete
zde. (mírně upraveno)