"
Přátelé, máme problém. A nebudu si klást servítky," řekl Robert George, profesor
práva na
Univerzitě Princeton a zároveň ředitel instituce
James Madison Program v amerických ideálech a institucích. "
Ať už kulturně, politicky, morálně nebo v oblasti civilizace - jsme na tom špatně."
George prohlásil, že náhlou transformaci hodnot společnosti je možné sledovat až po herezi druhého století: po gnosticismus.
"
Pro mnohé z nás je to těžké pochopit. Jak jsme se dostali odtud až sem? Jak to, že pokud si v současnosti myslíte, že na střední škole by neměli být biologičtí muži v ženských sprchách, tak jste považováni za pánbičkáře? Zajímá vás, jak k tomu došlo? Nebylo to jen včera, kdy bylo samozřejmé, že dívky se sprchují s dívkami a chlapci s chlapci?" řekl George.
Protichůdné názory o tom, co znamená být lidskou bytostí, poukazují na rozdílnost mezi dvěma skupinami přesvědčení. Na jedné straně stojí
židovsko-křesťanský postoj a pohled na svět z perspektivy přirozeného zákona a na straně druhé je
"sociální liberalismus" založený na neo-gnosticismu. Tak se vyjádřil George, a to v projevu pro několik stovek lidí. Ten se uskutečnil během čtyřdenní konference Institutu Napa v severní Kalifornii na začátku tohoto měsíce. Podle jejich internetové stránky byla tato konference vytvořena s cílem informovat katolíky, protože jsme v době rostoucí sekularizace.
Neo-gnosticismus vnímá tělo výhradně jako nástroj ducha a mysli, řekl George. Dále uvedl, že Katolicismus naopak věří, že tělo a duše jsou sjednoceny. Je to tak od doby, kdy v druhém a třetím století sv. Irenej úspěšně vyvrátil gnostické filozofie v Katolické církvi, a to včetně názoru, že z mrtvých vstala pouze Ježíšova duše. George však pokračoval, že během jednotlivých období se objevily další verze gnosticismu. "
Gnostické hereze se objevovaly znovu a znovu. A dnes jsou zase zpátky."
George řekl, že manželství partnerů stejného pohlaví, potraty, eutanazie a transrodovost pocházejí z neo-gnostického pohledu na to, čím je lidská bytost. Gnostické myšlenky jsou "
ideologickou dominantou mezi našimi kulturními elitami," pokračoval.
František "
je odhodlaným kritikem rovnosti ideologie a neo-gnosticismu, ze kterého tato ideologie vychází," řekl George. Následně citoval Františka a jeho vyjádření v encyklice Laudato Si: "
Postoj, jehož cílem je zrušit sexuální rozdíly jen proto, že už se neví jak jim čelit, není vůbec zdravý."
Podle gnosticismu si může duše nebo mysl vybrat svou identitu, a to bez ohledu na lidskou biologii, tedy zda se daná osoba narodila jako muž nebo žena, pokračoval. "
Pokud je člověk jen mentální substancí ... pak být lidskou bytostí a být biologickým členem lidského druhu není dost na to, aby byl takový jednotlivec zároveň i člověkem," řekl George.
"
Z toho vyplývá, že ty lidské bytosti, které jsou teprve v embryonálním stadiu nebo v kojeneckém věku, zatím nejsou lidmi. Jsou to lidské bytosti, avšak nacházejí se ve fázi před rozvojem jejich osobnosti."
Stejně jsou na tom i oběti pokročilé demence a komatózní pacienti, "
ani oni už nejsou lidmi. Strýc Harry byl někdy člověkem ... ale vidíte, v té hlavě už nic není," řekl George. "
Máte tedy možnost vidět, jakým způsobem se odůvodňují potraty a eutanazie," dodal.
Dále vyjádřil myšlenku, že
pokud nezáleží na fyzickém zjevu těla, tak sexualita může mít jakoukoli formu, a to pro všechny osoby bez ohledu na jejich biologii.
"
Pokud nesouhlasíte s manželstvím stejných pohlaví, tak to neznamená, že si lidé v vás myslí, že se mýlíte. Myslí si, že jste hloupí," řekl George.
Zdroj:
https://churchpop.com, 25. 8. 2016
Převzato z
www.lifenews.sk/,
článek naleznete
zde.
Přečtěte si i starší článek, ve kterém se píše o názoru, že např. novorozené dítě nebo postižený člověk není osobou:
EKOLOGIE UŽITEČNÁ A ZHOUBNÁ