John Smeaton, ředitel Společnosti na ochranu dětí a spoluzakladatel mezinárodního sdružení Hlas rodiny, promluvil 7. srpna na dvoudenní pro-life konferenci, kterou organizovali ghanští biskupové. Konference měla název "Ochrana životních a rodinných hodnot v pokračující kultuře smrti".
Ve své promluvě, která je sice delší, ale jistě stojí za přečtení, mimo jiné řekl:
... mocné západní síly chtějí kontrolovat vaši populaci zničením vašich národních hodnot a zaměřují se zejména na nevinnost vašich dětí a mladých lidí. a odkrývá řadu dalších souvislostí...
Ve svém projevu pan Smeaton
upozornil na nebezpečí, kterému čelí Afrika kvůli mezinárodnímu hnutí prosazujícímu kontrolu populace. Pozornost zaměřil i na spolupráci lídrů hnutí s významnými vatikánskými představiteli. Smeaton pokračoval poukazem na
nebezpečí, které hrozí rodinám v Africe a po celém světě. Odvolal se na
instrumentum laboris, oficiální dokument synody biskupů, která se uskuteční v říjnu tohoto roku. Celý projev si můžete přečíst zde:
Začnu
Memorandem o národní bezpečnosti 200 (NSSM 200). Národní bezpečnostní rada USA dokončila v roce 1974 studii s názvem Následky celosvětového populačního růstu na bezpečnost USA a její zámořské zájmy, nebo v krátkosti
NSSM 200.
NSSM 200 podpořil a schválil Dr. Henry Kissinger, národní bezpečnostní poradce prezidenta Nixona. Memorandum s sebou přineslo i vážné obavy z toho, že politické důsledky současné populační situace v méně rozvinutých zemích budou pro USA znamenat "
politické, či dokonce národní bezpečnostní problémy."
Každoroční zpráva o provádění NSSM 200 z roku 1977 zdůrazňuje strategický význam "
zprostředkovatelů," jako je například
Populační fond OSN (UNFPA), Světová banka, nebo
Mezinárodní federace pro plánované rodičovství (IPPF). Tyto instituce totiž fungují v zemích, kde je OSN "
v současnosti nepřijatelná" a vyhýbají se tak obvinění z imperialismu.
Právě o toto se dnes v Ghaně snaží
nevládní organizace Marie Stopes International (MSI), Mezinárodní federace plánovaného rodičovství (IPPF) a další. Webová stránka IPPF uvádí, že Společnost pro plánované rodičovství v Ghaně, která je dceřinou společností IPPF, v roce 2011 této zemi poskytla:
5,8 milionů kondomů
330 000 antikoncepčních služeb
526 000 služeb souvisejících se sexuálním a reprodukčním zdravím
606 000 služeb poskytovaných mládeži pod 25 let.
V momentě,
když mluví Mezinárodní federace pro plánované rodičovství o "reprodukčním zdraví," má na mysli přístup k antikoncepci a k potratům. Taková je definice "reprodukčního zdraví" podle UNFPA a dalších institucí OSN a jednotlivých vlád, jakou je například ta současná americká a mezinárodní anti-life nevládní organizace, jako například IPPF a MSI.
Mezinárodní federace pro plánované rodičovství spoluorganizovala 26. března 2014 v New Yorku událost, která se zaměřila zejména na africké země s cílem "
představit deklaraci o univerzálním přístupu k bezpečnému a legálnímu potratu."
Dovolte mi říci pár slov o prezidentu Obamovi, protože jeho vláda ovlivňuje nás všechny, nejen lidi v Ghaně.
Na setkání OSN 12. října Obamova vláda potvrdila, že bude ve světě prosazovat legální potrat a ve své celosvětové potratové honbě se chce zaměřit na adolescenty.
Britský premiér
David Cameron pohrozil, že zruší podporu chudým zemím, které se nepřizpůsobí a cituji: "
Britská pomoc by měla mít více omezení." David Cameron se vyjádřil zejména na margo britské vládní agendy týkající se
práv homosexuálů.
Agenda za práva homosexuálů v mé zemi a v mnoha dalších napadá ve velké míře posvátnost lidského života, a to z mnoha důvodů. Jak víte,
homosexuální páry nejnověji žádají právo mít děti a pro-life skupinám v efektivním odporu proti náhradnímu mateřství a oplodnění in vitro celou situaci ještě více ztěžují. Podle výzkumu kontrolovaného odborníky připadá
na každé dítě narozené díky oplodnění ve zkumavce 23 dětí, které jsou vyhozeny, zmrazeny, použité na destruktivní pokusy, či nedonošené. Obrana práv nenarozených dětí na život bude stále více a více vnímána jako útok na práva homosexuálních párů.
Agenda za práva homosexuálů je navíc prioritou společnosti Plánované rodičovství v Ghaně.)
Je jasné, že Plánované rodičovství, které z velké míry financuje americká a britská vláda a drtivá většina zemí po celém světě, je nepřítelem dětí v Ghaně.
V roce 2011 se v New Yorku konalo setkání, kterého se zúčastnila Komise OSN pro postavení žen, Mezinárodní federace pro plánované rodičovství, Populační rada a další skupiny propagující potrat. Cílem setkání bylo odstartovat celosvětový masivní program tzv. holistického sexuálního vzdělávání s názvem "
It 'All One Curriculum".
Zmíněná publikace má však více společného s otevřenou polemikou než se vzděláváním. Uvádí se v ní:
"
Lidé mohou podpořit nebo zapojit se do hnutí za sociální změny na globální úrovni. Například: ... do sítě hnutí za sexuální a reprodukční práva a služby na čele s mladými lidmi"(Str. 231)
Na straně 61 osnov vyučujícím radí: "
Jisté sociální hnutí prosazují větší rovnost a důstojnost v rámci manželství. To zahrnuje: hnutí za legalizaci sňatků stejného pohlaví."
V téže publikaci adresuje Mezinárodní federace pro plánované rodičovství
učitelům malých dětí prohlášení, že sexuální zneužívání sama sebe je lidským právem. Autoři uvádějí:
"
Sexualitu může projevovat každý sám ... Sexualita projevovaná jednotlivcem ... může znamenat potěšení a být významem života. (str. 84)"
... Masturbace je důležitým způsobem, kterým se lidé učí o vlastním těle a sexualitě ... masturbace je bezpečným sexuálním chováním. Neškodí ani fyzicky, ani psychicky."(Str. 99)
Takového něco podsouvá Plánované rodičovství vašim dětem v Ghaně. Program "
Přístup, služby a poznání" (ASK), který IPPF popisuje jako program, "
který mladí lidé chtějí, který mladí lidé potřebují" se zaměřuje na 10 až 24-leté lidí a na znevýhodněné skupiny:
středem zájmu tohoto programu je využívání sexuálních a reprodukčních zdravotnických (SRH) služeb. Tříletý program se zaměřuje na Afričany v Keni, v Ugandě, Etiopii, Ghaně a v Senegalu.
)
IPPF pro Afriku říká: "
ASK chce zajistit, aby mladí lidé ... dostávali přímé informace o sexuálním a reprodukčním zdraví a právech, aby mohli dělat nezávislé a inteligentní rozhodnutí." Pro úplné pochopení IPPF konceptu sexuálních práv vás vyzývám, abyste si prostudovali publukáciu
Sexuální práva: Deklarace IPPF.
Deník The Ghanaian Times navíc včera uveřejnil zprávu, že
Norská agentura pro rozvoj se zaměřuje na vaše 15 až 25-leté mladé ženy žijící v chudých, městských a příměstských oblastech Ghany s cílem obeznámit je mimo jiné se službami sexuálního a reprodukčního zdraví. Zmíněný termín znamená přístup k antikoncepci ak potratům.
Jak jsem již zmínil,
mocné západní síly chtějí kontrolovat vaši populaci zničením vašich národních hodnot a zaměřují se zejména na nevinnost vašich dětí a mladých lidí.
V knize s názvem
Adam and Eve after the Pill - Paradoxes of the Sexual Revolution (Adam a Eva po užití tabletky: Paradoxy sexuální revoluce) popisuje Mary Ebestadtová, výzkumnice z Hooverova institutu, učení Pavla VI. v encyklice
Humanae Vitae o regulování porodů. Encyklika vyšla 25. července 1968 jako "
zřejmě najnepopulárnejší, najnechtěnější a celosvětově odsuzované morální učení." Později pokračuje poukazem na to, že encyklika Humanae Vitae je opravdu "
nejzastaralejším" morálním učením na zemi, a to kvůli tomu, že se v něm spojuje tradice, praxe a porevoluční duch." V souvislosti s touto skutečností cituje Mary Eberstadtová držitele Nobelovy ceny, ekonoma George Akerlofa. V článku čtvrtletníku Quarterly Journal of Economics z roku 1996 Akerlof vysvětluje, "
proč tato sexuální revoluce i navzdory opačným očekáváním zejména těch, kteří patří nebo nepatří do církve a kteří chtěli změnu v nauce o kontrole porodnosti, vedla ke zvýšení nezákonnosti a k potratům." Mary Ebestadtová pokračuje: "
V další práci, kterou v roce 1998 publikoval Economic Journal popisuje Akerlof empirické propojení mezi poklesem počtu sňatků, stejně jako menším počtem sezdaných mužů, kteří vychovávají děti (oba jevy jsou jasnými důsledky antikoncepční revoluce) a souběžným nárůstem chování, které je typické pro svobodné muže: užívání drog, zatýkání, věznění, a to jsou jen tři příklady."
V knize
Adam a Eva po užití pilulky Mary Eberstadtová také říká: "
Období, které uběhlo od publikování Humanae Vitae potvrdilo obavy vyjádřené v encyklice v souvislosti s tím, že vláda bude prosazovat nové antikoncepční technologie nátlakovým způsobem."
Kdo může v souvislosti s tímto faktem vážně zpochybňovat efektivnost silných západních zemí a nevládních organizací v propagaci anti-life programů pro sexuální vzdělávání, které se snaží omezit roli rodičů jako hlavních vychovatelů a ochránců svých dětí? Je to forma nátlaku na rodiny po celém světě a neobešla ani mou vlastní zemi, Spojené království.
Školní děti dostaly přístup k antikoncepci a k potratům, aniž by o tom věděli jejich rodiče a děje se to i v katolických školách.
Díky Bohu za Konferenci katolických biskupů Ghany a za vaše svědectví v souvislosti s těmito základními záležitostmi. Obzvláště vám blahopřeji a děkuji za vaše Komuniké z minulého listopadu, ve kterém uvádíte: "
Stejně vyjadřujeme hluboký nesouhlas s nejasnými termíny radikální a odměřené kultury smrti, která mimo jiné propaguje zásobování a používání kondomů v našich školách, oplodnění in vitro a nesouhlasíme ani s antikoncepčním programem některých národních a mezinárodních institucí v Ghaně. Vyzýváme představitele Ghany v OSN a v jiných podobných institucích, aby si uvědomili, že tato činnost nemá v kultuře obdoby a je morálně a duchovně pohoršující ..."
Papež Jan Pavel II. navíc ve své encyklice
Evangelium Vitae uvádí, že
mezi antikoncepcí a potratem je úzký vztah. Výrobci antikoncepčních pilulek tvrdí, že jedním z účinků pilulek je potrat v raném stádiu těhotenství. Použití antikoncepce odporuje respektování důstojnosti lidského života od početí a chápe potrat jako jednu z možností.
Jako pro-life lídr, kterým jsem čtyři roky a také jako katolický laik, otec a dědeček věřím tomu, že
církev musí nutně a co nejdříve potvrdit nezměnitelné učení zahrnuté v encyklice Humanae Vitae. Církev by měla dát najevo, že nesouhlasí s oddělením aspektu rozmnožování a sjednocení od pohlavního styku na základě antikoncepčních metod. Oddělení těchto aspektů od pohlavního styku prostřednictvím antikoncepce se stalo hlavním katalyzátorem kultury smrti. Jsem si jistý, že zatímco církev a její nejvyšší autorita nebudou neustále hlásat hlavní učení encykliky Humanae Vitae, pro-life hnutí nebude úspěšné.
V této souvislosti bych rád poděkoval Jeho eminencí kardinálu Turksonovi za to, že na naší dnešní pro-life konferenci poukázal na
přetrvávající nátlak, kterému čelí církevní představitelé s cílem změnit stálé a nezměnitelné učení církve o antikoncepci a potratu.
Zejména
v souvislosti s kontrolou populace v Africe chci poukázat na činnost Dr. Jeffreyho Sachse, speciálního poradce generálního tajemníka OSN Pan Ki-Muna.
Jeffrey Sachs stojí na čele Sítě řešení udržitelného rozvoje, která je odpovědná za vypracování konceptu cílů udržitelného rozvoje. Ty žádají zvýšený přístup k potratům a k antikoncepci po celém světě.
V knize Commonwealth: Economics for a Crowded Planet (Společenství národů: Ekonomika pro přelidněné planetu) žádá Jeffrey Sachs legalizaci potratů. Argumentuje tím, že jde o efektivní způsob, jak snížit počet "nechtěných dětí" v případě, že antikoncepce selže.
V knize
The Age of Sustainable Development (Věk udržitelného rozvoje), která vyšla v březnu tohoto roku Jeffrey Sachs zcela jasně uvádí, že porodnost v Africe je třeba snížit.
Sachs navrhl tři způsoby ke snížení plodnosti, přičemž třetí spočívá v tom, že vlády budou nabádat občany, aby snížily počet členů rodin. Dosáhnou to
propagací kontroly porodnosti a zajištěním přístupu k antikoncepci a k službám plánovaného rodičovství, které budou zdarma, nebo budou cenově přístupné.
V roce 2011 vyjádřil Sachs zděšení nad rostoucí populací v Nigérii a vyzval nigerijskou vládu, aby "
pracovala na dosažení maximálního počtu tří dětí."
V červnu tohoto roku se obrátil na OSN, aby Africe poskytla jeden milion zdravotníků. Znamená to
milion OSN pracovníků, kteří budou cestovat po Africe a propagovat potrat a antikoncepci.
Sachs se v listopadu zúčastní semináře, který ve Vatikánu pořádá Papežská akademie věd. Na semináři se bude mluvit o tom, jak "použít děti jako zprostředkovatele změny" k dosažení cílů udržitelného rozvoje a environmentální agendy.
Seminář Papežské akademie věd otevřeně přijal papežskou encykliku Laudato Si za základ své práce.
Opakuji: předmětem listopadového vatikánského semináře je "použít děti jako zprostředkovatele změny" pro dosažení cílů udržitelného rozvoje a environmentální agendy.
Nejen v tomto kontextu, ale také jako rodiče a dědečka
mě hluboce zaráží, že Laudato Si nehovoří k rodičům jako k hlavním vychovatelům svých dětí. Použití dětí jako zprostředkovatele změny k dosažení cílů udržitelného rozvoje a environmentální agendy se brzy stane nezbytnou součástí osnov po celém světě. Nepochybujte o tom, že světoví lídři populační kontroly na čele s lidmi jako je Jeffrey Sachs zanechají hmatatelnou stopu při vytváření těchto osnov.
Organizace Společnost na ochranu nenarozeného dítěte, kterou vedu a další
pro-life organizace bojují v OSN zuby nehty za ochranu rozvojových zemí před prvky spojenými s antikoncepcí, potratem a s prvky zaměřenými proti rodičovství, uvedenými v cílech udržitelného rozvoje. Je velmi znepokojující, že navzdory tomuto úsilí žádá Svatý stolec o radu Jeffreyho Sachse a dává mu prostor k tomu, aby jí pomohl vytvořit program pro udržitelný rozvoj.
Tyto záležitosti byly předmětem zájmu vatikánských konferencí a seminářů. Jejich lídrem byl šestkrát za posledních pár let Jeffrey Sachs, který se osobně setkal i s papežem Františkem.
S velmi zlou předtuchou chci poznamenat, že
vynechání jakékoliv zmínky o církevní nauce u tématu užívání antikoncepce v papežské encyklice o životním prostředí nechává katolíky nedostatečně připravené na obranu vůči mezinárodní agendě spojené s kontrolou populace.
V odstavcích 173 až 175 encyklika žádá zvýšenou mezinárodní environmentální (tj. týkající se životního prostředí, pozn.) aktivitu, ale zanedbává přípravu katolíků na to, co bude tato činnost nepochybně zahrnovat: novou snahu o ještě
výraznější vnucování antikoncepce a potratů rozvojovým zemím.
Stojíme tváří v tvář velkému nebezpečí, že naše děti budou vystaveny zmiňované agendě pod záminkou environmentálního vzdělání. Navrhované plány Papežské akademie věd a chybějící jasné stanovisko o těchto hrozbách v encyklice nás dostávají do pozoru. Katoličtí rodiče se musí postavit na odpor všem nátlakům na své děti - i těm, které přicházejí z Vatikánu.
Ještě více znepokojení v souvislosti s antikoncepcí přinesl instrumentum laboris, oficiální dokument pro blížící se Synodu o rodině, který jasně podkopává učení encykliky Humanae Vitae.
Odstavec 137 se snaží efektivně zrušit platnost základního učení zmiňované encykliky, která prohlásila za morálně nepřípustný "
jakýkoliv čin před, během nebo po sexuálním styku, který má zabránit reprodukci - ať už jde o antikoncepci nebo potrat."
Odstavec 137 dokumentu
instrumentum laboris navrhuje dosáhnout rovnováhy mezi "
úlohou svědomí" a "
objektivní morální normou" prostřednictvím "
běžného vedení schopného, kompetentního duchovního vůdce." Tento návrh však obchází jakoukoli zmínku o základním učení encykliky
Humanae Vitae. Uvedená stať textu
chce říci, že antikoncepce může být v určitých případech dovolena.
Tuto část mého projevu bych chtěl zakončit opětovným citováním nadčasového učení papeže Pavla VI. z jeho encykliky
Humanae Vitae:
"
I když je pravda, že někdy je dovoleno trpět menší morální zlo, abychom se vyhnuli většímu zlu, nebo abychom napomohli nějakému vznešenějšímu dobru, nikdy však není dovolené, ani z nejvážnějších důvodů, konat zlo, aby z toho vzešlo dobro ...,přestože se to děje s úmyslem bránit nebo napomáhat dobru jednotlivců, rodin nebo lidské společnosti. "
Odstavec 86 dokumentu instrumentum laboris obsahuje přímý útok na práva rodičů. Uvádí se v něm, že "
rodina, i přesto, že má vedoucí postavení ve vzdělávání, nemůže být jediným místem, kde se učí o sexualitě." Toto vyjádření
přímo odporuje katolickému učení, které potvrzuje právo a povinnost rodičů být prvními a nejdůležitějšími vychovateli svých dětí v otázkách sexuality. Rodiče dokáží zvládnout tento úkol skvěle a je zcela na nich, jestli do toho zahrnou někoho jiného. Odstavec 86 dokumentu
instrumentum laboris nechává děti v Ghaně a moje vnoučata napospas Mezinárodní federaci pro plánované rodičovství.
Dokument instrumentum laboris obsahuje i další odstavce, které děsí a přinášejí hrůzu katolickým a nekatolickým rodinám po celém světě. Dnes už o nich nestihnu mluvit, ale nechám vám kopie analýzy tohoto znepokojivého dokumentu.
Tyto věci říkám proto, abych splnil svou povinnost podle Kán. 212 Kodexu kanonického práva:
Podle vzdělání, odbornosti a vážnosti, které požívají, sami [křesťanští věřící] mají právo, ba někdy i povinnost projevit duchovním pastýřům své mínění ve věcech, které se vztahují k dobru Církve a seznámit s ní i ostatní věřící při zachování celistvosti víry a mravů i úcty vůči pastýřům a s ohledem na společný užitek a důstojnost osob. (znění celého textu: www.kbs.sk, pozn. překl.)
Je docela pravděpodobné, že nebude možné tuto krizi překonat. Dovolte mi proto pomodlit se za papeže Františka. Ať ho Bůh zachovává a opatruje, ať ho žehná a ať ho neuvalí do rukou nepřátel.
V červnu tohoto roku se v Akkře, hlavním městě Ghany, konalo konzultační setkání afrických prelátů. 45 biskupů a 5 kardinálů tam reprezentovalo biskupské konference z celého kontinentu a vyjádřilo jednotný záměr bránit nauku církve o manželství a rodině na blížící se Synodě biskupů o rodině.
V závěrečné zprávě ze setkání z Akkry afričtí biskupové uvádějí, že na blížící se Synodě o rodině "jednoznačně potvrdí hodnotu rodiny a manželství v souladu s Božím slovem a naukou církve."
Díky Bohu za africké biskupy. Moje rodina a rodiny po celém světě se za vás budou v následujících měsících modlit - abyste byli i nadále odvážnými hlasateli stálého a nezměnitelného evangelia Ježíše Krista, evangelia rodiny, evangelia života.
Zdroj: www.lifesitenews.com, 18. 8. 2015
Převzato z www.lifenews.sk,
článek naleznete
zde.