Slyšeli jste o těchto zjeveních? I když se udály v Ekvádoru již v 17. století, jsou určeny právě pro naši dobu, pro období krize Církve a všeobecného úpadku morálky. Jejich příjemkyně - Matka Mariana de Jesus Torres - zemřela, ale vstala z mrtvých, aby se obětovala a trpěla jako zadostičinící oběť za hříchy 20. století...
Nikdy jsem neslyšel o proroctví Panny Marie Dobrého díla. Je to nové zjevení? Je schválené Církví?
Není to nové zjevení. Uskutečnilo se na počátku 17. století. Zjevení Panny Marie Dobrého díla a uctívání její zázračné sošky schvalovala Katolická církev od počátku. Devátý biskup Quita, Salvador de Ribera, v úředních dokumentech svědčil o zázračném dokončení sochy svatého Františka z Assisi a tří archandělů - svatého Michala, svatého Gabriela a svatého Rafaela - a 2. února 1611 předsedal slavnostnímu posvěcení Sochy v kostele královského kláštera Neposkvrněného početí Panny Marie.
Tuto úctu a zjevení schvaloval a prosazoval i další biskup Quita, Pedro de Oviedo, který diecézi řídil od roku 1630 do roku 1646. Tato úcta se tedy těší podpoře a schválení Církve již od samého počátku.
O čem mluví tato zjevení?
Mnohé z proroctví Panny Marie Dobrého díla se již splnily. Předpověděla vyhlášení dogmat Neposkvrněného početí Panny Marie a papežské neomylnosti, zasvěcení této země Nejsvětějšímu Srdci Ježíšovu, mučednické zavraždění katolického prezidenta Ekvádoru zednáři (prezident Gabriel García Moreno zavražděn v roce 1875) a mnohé ostatní věci, které teprve mají přijít.
(Mons. Luis E. Cadena Y Almeida postulátor kauzy blahořečení Boží služebnice Matky Mariany de Jesus Torres, napsal ve španělštině knihu o mnoha prorockých poselstvích, které již proběhly. Paní Horvathová ji přeložila do angličtiny pod názvem "Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times "(Naše Paní Dobrého díla: proroctví pro naši dobu)
Nejdůležitější proroctví Panny Marie Dobrého díla však hovoří o celosvětové krizi v Církvi a ve společnosti, která měla začít v 19. století a rozšířit se během 20. století. Varovala, že během této doby nastane téměř úplná zkáza mravů a Satan bude téměř úplně vládnout prostřednictvím zednářských sekt. V katolické církvi se budou znesvěcovat a zneužívat svátosti a světlo víry v duších téměř zcela vyhasne. Počet skutečně zbožných duší se sníží na malý počet a mnoho povolání zahyne. Zavládne velká nečistota a lidé se vůbec nebudou starat o duchovní záležitosti.
Kdo byla Matka Mariana de Jesus Torres, sestra, která mívala tato zjevení?
Matka Mariana de Jesus Torres (1563-1635) byla španělskou sestrou řádu Neposkvrného Početí, která cestovala ze své země do Nového světa, aby pomohla založit Královský klášter. Život matky Mariany byl opravdu mimořádný.
Počet vizí a mystických omilostnění, které jí byly uděleny stejně jako i zázraky, které se staly na její přímluvu, jsou nesčetné. Za svého života byla třikrát představenou kláštera. Během svého prvního funkčního období představené trpěla pronásledováním ze strany skupiny vzpurných mnišek, které chtěly volnější pravidla. Vzpoura rostla a "zlobivé" sestry daly matku Marianu a další španělskou matku zakladatelku do klášterního vězení. Matka Mariana toto všechno přijala a souhlasila s podmínkou Našeho Pána, aby
pět let trpěla pekelnými mukami, aby se tak dosáhlo obrácení vůdkyně těchto vzpurných sester.
Jedním z nejpozoruhodnějších faktů jejího života byl
mysticko-fyzikální jev: jejich několik úmrtí a vzkříšení. Dokumentované záznamy klášterních a diecézních archivů ukazují, že tato skutečně svatá řeholnice zemřela třikrát.
Její první smrt nastala v roce 1582. Stála před [Boží] soudnou stolicí, kde byla posouzena jako bez úhony a dostala na výběr: zůstat v nebeské slávě v nebi nebo se vrátit na zem a trpět jako zadostičinící oběť za hříchy 20. století. Ona si vybrala to druhé.
Její druhá smrt nastala na Velký pátek 1588 po zjevení, kde se jí promítaly hrozné zneužívání a hereze, které měly existovat v Církvi v naší době. Byla vzkříšena o dva dny později během rána Velikonoční neděle.
Nakonec zemřela 16. ledna 1635. Okamžitě následovaly zázraky provedené na její přímluvu.
Tělo matky Mariany de Jesus Torres spolu s neporušeným tělem další matky zakladatelky se uchovávají na nižším patře klášterního konventu.
V roce 1906 při přestavbě kláštera otevřeli sarkofág, ve kterém byla pohřbena v roce 1635 a její tělo bylo objeveno celé a neporušené. Dnes se uchovává na nižším patře klášterního konventu.
Proč jsem až do nedávna neslyšel o těchto zjeveních?
Může se zdát zvláštní, že taková významná úcta byla tak dlouho mimo Ekvádoru téměř neznámá. Ale na to existuje nadpřirozené vysvětlení. Matka Boží vícekrát matce Mariane řekla, že
poselství se stanou známými až po třech stoletích tajemného mlčení. Panna Maria spojila šíření této oddanosti se zázračnými a mimořádnými intervencemi, které udělá pro obnovu Katolické církve, když bude krize tak velká, že se téměř vše bude zdát ztraceno. Naše Paní přislíbila také mnoho úspěchů těm, kteří se k ní budou prostřednictvím této invokace utíkat v těchto těžkých časech. A tak - velmi zvláštním způsobem -
je toto proroctví určeno pro naše dny.
Jaký je původ invokace?
V roce 1607 papež Pavel V. pojmenoval Panna Dobrého díla zázračnou sochu, kterou našli dva španělští bratři řádu nejmenších bratří (paulínů), který se věnuje službě nemocným. Po smrti jeho zakladatele bratra Bernandina de Obregon, byl za jeho nástupce zvolen Gabriel de Fontaned. V doprovodu Guillerma de Rigose vyrazil nový superior do Říma, aby papeže požádal o oficiální schválení svého řádu. Když procházeli městem Traigueras (v Katalánsku), zasáhla je taková hrozná bouře, že se obávali o svůj život.
Ve svém strachu se modlili k Panně Marii prosíc o přístřeší a pomoc v nouzi. Tehdy spatřili jemné světlo ve vzdálených horách, opustili cestu a vylezli směrem k němu.
Našli jeskyni, která byla jakoby z leštěného kamene a s květinovou vůní. V ní byla velmi krásná socha Panny Marie, nesoucí svého božského Syna na své levé ruce, se žezlem v její pravici a se vzácnou korunou na hlavě. Šaty měla jednoduché, ale elegantní. Padli na kolena, aby tuto krásnou sochu uctili a přemýšleli, jak se mohla dostat na takové vzdálené místo.
Další den cestovali do nejbližších osad, aby to prozkoumali.
Žádný z obyvatel, dokonce ani ti nejstarší, kteří znali historii každého a všeho v této oblasti,
nikdy neslyšeli o této jeskyni nebo soše.
Když tam přišli, Nejvyššímu Veleknězi pověděli, co se stalo. Papež Pavel V. nejen uznal nadpřirozenou povahu tohoto objevu, ale po potvrzení nového řádu, vložil ho pod ochranu téže Panny Marie, jíž dal jméno
Panna Dobrého díla.
Sochu umístili v Královské nemocnici v Madridu. Brzy se proslavila četnými milostmi, které prostřednictvím ní nebe seslalo. V roce 1641 král Filip III. nařídil postavit nádhernou svatyni na náměstí Puerta del Sol v Madridu. Když se s odstupem času úcta šířila, byly vytvořeny kopie této sochy. Ty se umisťovali na různých místech, někdy i s jinými invokacemi. V současné době existuje řada lokalit ve Španělsku, kde se uctívá tento obrázek: Orduña, La Puebla de Gordon, Tudela, Abla a jiné.
Netrvalo dlouho a tato Invokace se přes oceán dostala i do Nového světa. Blahoslavená Panna uznala za hodné vyvolit si klášter Neposkvrněného početí v Quitu a velmi zvláštním způsobem v něm našla zálibu.
Ve zjevení matce Mariane de Jesus Torres se jí zjevila Blahoslavená Panna a žádala, aby socha, která měla být podle ní vytvořena, se uctívala pod jménem [Panna Maria] Dobrého díla. [Socha] měla být vytvořena podle toho, co viděla během zjevení - s Ježíškem v levé ruce a berlou opatky a klíči od kláštera v její pravici. Měla být umístěna nad křeslem představené na horním chóru, protože Ona toužila být představenou kláštera až do konce časů. A tak se Panna Dobrého díla z Quita zobrazuje s berlou v pravé ruce a ne se žezlem, jaké drží v Madridu.
Sestry z kláštera Neposkvrněného početí v Quita vždy přechovávaly ke své nebeské představené velkou lásku. Sochu Panny Marie Dobrého díla lidé v Quitu uctívali téměř tři století.
Jak se tato úcta šíří v současnosti?
V současné době se toto zjevení proslavilo daleko za hranicemi Quita. Naše Paní dobrého díla řekla Matce Mariane, že chce, aby ji znali a milovali po celém světě, a že tato úcta se začne šířit až ve 20. století. Tak se ve skutečnosti také stalo.
Ona tuto úctu vyhradila pro tyto časy, protože Církev bude natolik zatažena do bojů a bude tak velmi trpět, že pouze Boží síla a láska Panny Marie ji zachová ve věrnosti.
Co se myslí pod slovy "dobrého díla"
(ang. "Of Good succes", dosl. Dobrého úspěchu)?
V angličtině to může budit dojem, že (modlící se) osoba žádá o materiální úspěch.
Toto není obsah pojmu původního španělského slova. Invokace "dobrého díla" odkazuje na šťastný vývoj Krista od Jeho početí až po porod. Invokaci "dobré dílo" věřící chápali v jejím prvotním významu jako jednoduchou
prosbu o bezpečný porod. Toto se snadno rozšířilo i na prosbu o přímluvu Panny Marie a její zprostředkování ve chvílích osobních potřeb (nemoc, cestování, manželství).
Výraz se později rozšířil ještě dál a chápal se
ve smyslu dobrého díla či úspěchu při různých úkolech. Například, jeho popularita v námořnických oblastech Katalánska, Gomerského ostrova a Granady naznačuje spojení s námořním cestováním. Námořníci žádali Pannu Marii o bezpečný návrat do přístavu.
Rozšířeným významem může být také svatá smrt. Stručně řečeno - "Sucesso", což znamená úspěch nebo štěstí se vztahuje na blahobyt a bezpečí, kde čistě lidské prostředky nenacházejí východisko.
Kdy se dá vidět zázračná soška Panny Marie Dobrého díla na veřejnosti?
Zázračná soška Panny Marie Dobrého díla se bere z horního chóru kláštera třikrát ročně a umisťuje se nad hlavním oltářem klášterního kostela, aby ji tak mohli uctít lidé z Quita. Na veřejnosti ji lze vidět v následujících dobách:
1. Během devíti dnů novény na památku svátku očišťování Panny Marie (2. února) - od 24. ledna do 4. února.
2. Během května.
3. Během října.
Matka Mariana: Oběť za 20. století
Mariana Francisca se narodil ve Španělsku v provincii Viscaya v roce 1563, jako první dítě rodiče Diega Cádize a Marie Berriochoe Alvarezové. V den jejího prvního svatého přijímání, když měla 9 let, se jí zjevila Panna Maria a řekl jí, že je předurčena stát se řeholnicí Jejího Neposkvrněného početí v Novém světě. V roce 1577, kdy měla pouze 13 let, Mariana v doprovodu své tety, matky Marie de Jesus Taboada, a dalších čtyř sester opustila Španělsko, aby založila větev Řádu Neposkvrněného početí Panny Marie v San Francisco de Quito v Ekvádoru.
V roce 1582, kdy se matka Mariana modlila před Nejsvětější svátostí, poprvé uviděla hereze, rouhání a nečistotu, které měly za trest zaplavit svět ve 20. století. Panna Maria se jí zeptala: "
Má dcero, obětuješ se za obyvatele této doby?" Matka Mariana odpověděla: "
Jsem ochotná." Od násilného šoku, který utrpěla z vidění záplavy takové hrůzy naší doby, matka Mariana padla mrtvá.
Historické a dokumentované důkazy zaznamenávají, že
tato svatá řeholnice skutečně zemřela v roce 1582 a vstala z mrtvých. Před Božím soudem jí byla dána možnost: buď mohla zůstat v nebi nebo se vrátit do světa. Podle vzoru Panny Marie, která opustila slávu nebes, aby chránila své děti během těchto těžkých prvních let rodící se Církve, matka Mariana se rozhodla vrátit se do života, aby přinesla zadostiučinění za velké hříchy naší doby. (Druhá smrt a vzkříšení se udála na Velikonoční neděli v roce 1588.)
Existence pekla
První Fatimské tajemství rozbilo mýtus a lež 20. století, že peklo neexistuje. Panna Maria 13. července 1917 třem dětem ve věku 10, 8 a 7 let řekla "
modlete se, modlete se velmi mnoho, protože mnoho duší jde do pekla". Pak otevřela ruce a ukázala třem dětem díru v zemi, jakési místo. Tato díra, řekla Lucia, byla jako moře ohně, ve kterém jsme viděli duše ve tvaru lidí - mužů a žen, kteří hořeli, křičeli a v zoufalství plakali;" Maria řekla dětem: "
Viděli jste peklo, kam jdou hříšníci, kteří nekonají pokání. "Existence pekla je římskokatolické dogma.
Během svého života matka Mariana prosila našeho Pána, aby zachránil duši jisté neposlušné sestry v klášteře. Souhlasil s tím, ale i tak bude třeba, aby zůstala v očistci až do konce světa. Jako odčinění
za tuto sestru musela matka Mariana 5 let přetrpět na zemi bolesti pekla. Pět let trpěla všemi mukami smyslů vyhrazených pro duše na tomto hrozném místě a
nejintenzivnějším utrpením byl pocit ztráty Boha.
Zdá se jasné, že Panna Maria chtěla, aby si lidé 20. století uvědomili, že peklo existuje: je to místo a
není prázdné.
Rozpad morálky a mravů
Během Hyacintina pobytu v sirotčinci Panny Marie Zázraků v Lisabonu v roce 1920 jí Panna Maria řekla "
Hříchy, kvůli kterým je v pekle nejvíce duší, jsou hříchy těla." Holčička odhalila i jiné proroctví: "
Přijdou takové způsoby, které budou velmi urážet našeho Pána. Osoby, které slouží Bohu, by takové způsoby neměli následovat. Církev nemá módní způsoby. Náš Pán je vždy stejný." Řekla, že
hříchy nečistoty budou tak velké, že téměř nebude žádné panenské duše. Řekla, že mnohé manželství nejsou dobrá, že netěší našeho Pána a nejsou z Boha. A nakonec Hyacinta neustále opakovala Lucii a matce Godinho: "
Velmi se modlete za kněze a řeholníky. Kněží by měli být čistí, velmi čistí!"
Před třemi staletími, 20. ledna 1610, v Quitu v Ekvádoru se Panna Maria zjevila s berlou v pravé ruce a svým božským Synem v levé, aby "
všichni poznali, že jsem milosrdná a chápavá. Ať přijdou ke mně, protože já je povedu k Němu". Matce Mariane řekla, že
ve 20. století, "vzplanou vášně a nastane úplná zkaženost mravů, takže Satan bude téměř úplně vládnout prostřednictvím zednářských sekt. Aby dosáhl tuto obecnou zkaženost, zaměří se zejména na děti. Běda synům těch dob".
Samozřejmě, že mluví o světské humanistické revoluci, o které se tolik napsalo, jak zcela napadla světské i náboženské instituce naší doby.
Panna Maria pokračovala popisem zneužití, které mělo napadnout všechny svátosti: "
Běda synům těchto časů, protože bude těžké přijmout svátost křtu a i biřmování." Varovala, že ďábel se bude vytrvale snažit zničit
zpověď a svaté přijímání. Naříkala nad mnohými svatokrádežemi a zneužitími Nejsvětější svátosti, které měly nastat.
Svátost pomazání se bude podceňovat a mnoho lidí zemře, aniž by ji dostalo, a tak jim bude odmítnuta pomoc, kterou budou potřebovat na tento "
velký skok z času do věčnosti".
Posvátná
svátost kněžství bude vysmívaná, utlačovaná a bude se jí pohrdat. Démon bude neustále pracovat na zkáze kleriků a mnoho z nich se mu zkazit i podaří. A tito "
zkažení kněží, kteří budou pohoršovat křesťanský lid, budou podněcovat nenávist špatných křesťanů a nepřátelé Římskokatolické apoštolské církve se vrhnou na všechny kněze. Tento zdánlivý triumf satana přinese dobrým pastýřem církve obrovské milosti".
O
svátosti manželství, která symbolizuje jednotu Krista s jeho Církví, řekla toto: "
zednáři, kteří budou tehdy u moci, budou vydávat hanebné zákony, aby odstranili tuto svátost a usnadnili všem život v hříchu. Křesťanský duch se bude rychle rozkládat, drahocenné světlo víry bude hasnout, dokud nedojde do bodu, že bude téměř totální a všeobecná zkaženost mravů. V těchto nešťastných časech bude bezuzdný luxus, který dobude nespočet frivolních duší, které se ztratí. U dětí se téměř nebude dát najít nevinnost, ani skromnost u žen. V tomto okamžiku nejvyšší nouze Církve, ti, kteří budou mět mluvit, budou mlčet."
Panna Maria matce Mariane, řeholníci Neposkvrněného Početí, která dostávala zjevení, řekla, že
duše, které zůstanou věrné v těchto těžkých časech, budou potřebovat velkou sílu vůle, stálost, heroickost a důvěru v Boha. Přijdou chvíle, kdy se vše bude zdát ztraceno a paralyzováno, ale - Ona slibuje - právě to bude okamžik, kdy se začne "šťastný začátek celkové obnovy". "Moje hodina přijde," předpověděla, "když úžasným způsobem svrhnu pyšného Satana, rozdrtím ho pod svýma nohama, uváži ho řetězem v pekelné propasti, takže Církev a zemi osvobodím od této kruté poroby.
Tak přestože je poselství Panny Marie Dobrého díla celkem smutné a vážně, obsahuje v sobě i
zdroj velké naděje. Tím je slib, který v roce 1917 Panna Maria zopakovala ve Fatimě: "Nakonec mé Neposkvrněné Srdce zvítězí."
Zdroj:
www.corazones.org, 11. 5. 2015
Převzato z
www.lifenews.sk,
článek naleznete
zde.
(Na Fatym.com vydáno 16. 5. 2015; 7. 1. 2018 - 4846; 11. 2. 2021 - 10388; 26. 1. 2022 - 12359 přečtení)