29. leden 2015 (Breakpoint.org) - Když jsem vyrůstal, nikdo se neptal, co je to "rodina". Předpokládalo se, že každý zná odpověď. Jak velmi a jak rychle se časy změnily, jsem spolu se Seanem McDowellem popsal v naší nové knize nazvané "
Manželství stejného pohlaví: Pečlivé zvážení přístupu k Božímu plánu pro manželství".
Dennis Prager to dobře shrnul, když řekl: "
Během jedné generace jsme se dostali od ,otec ví nejlépe' k ,na otci nezáleží'."
Křesťané a jiní tradicionalisté v této otázce řeknou, že rodinu tvoří sezdaný muž a žena a všechny děti, které postupně přibudou.
Jiní řeknou, že tato definice je příliš omezující. Že rodina může být i nesezdaný muž a žena, nebo muž a muž, nebo žena a žena. Jiní se budou ptát, proč by se buňka rodiny měla omezovat na dva dospělé a budou obhajovat nějaký model známý jako polyamorie.
"Kdo jste," ukážou prstem na nás, "
abyste lidem říkali, koho mohou milovat?"
Ve starých časech jsme mohli ukázat na Bibli a tisíce let historie, které podporují naši odpověď na tuto otázku. Ale co dělat, když lidé buď odmítají svědectví Písma a historie, nebo úmyslně mění jejich obsah?
Pak je tu ještě jeden autoritativní zdroj, který většina našich bližních bude respektovat. Nazývá se "
věda". I když jsou empirická data omezena v tom, co nám mohou říci o morálních otázkách, jako je ta, co je manželství, mohou nám říct hodně o tom, co funguje v reálném světě.
To dělá zajímavými odhalení mexického sociologa Fernanda Pliega. Jako výzkumník na Autonomní národní univerzitě Mexika prozkoumal 531 akademických studií z 13 zemí na pěti světadílech.
Podle Pliegova výzkumu "
členové ... tradičních rodin se těší lepšímu fyzickému zdraví, méně trpí duševními chorobami, mají vyšší příjmy a stabilnější zaměstnání. Oni a jejich děti žijí v lepších obydlích, žijí ve více láskyplných a vzájemně si pomáhajících vztazích a vykazují méně fyzického nebo sexuálního násilí."
Pokračuje dále: "
Navíc, když jsou vazby mezi rodiči a dětmi více pozitivní, užívání drog, alkoholu a tabáku je nižší, děti jsou lépe socializované a více kooperativní, páchají méně zločinů a mají lepší výsledky ve škole."
Samozřejmě, například pro Chucka Colsona by to nebyla žádná novinka. Chuck pracoval v rámci vězeňského stipendijního programu 34 let ve věznicích. Vlastně každý člověk pracující ve vězení, se kterým jsem kdy mluvil, poukazuje na devastující následky u mladých mužů způsobené nepřítomností otce doma. Chuck jednou řekl: "
Pokaždé, když jsem vstoupil do vězení, viděl jsem důsledky rozbitých rodin. Tolik vězňů mi říkalo tom, jak vyrůstali bez otce."
Na úplných rodinách záleží.
Podle neanglického shrnutí jeho práce, "
Profesor Pliego zjistil, že 89,4 procent studií končilo závěrem, že úplné rodiny vytvářejí vyšší úroveň kvality lidského života než jakékoliv jiné typy rodin. Pouze jedna z deseti tvrdila, že všechny formy rodiny produkují podobné výsledky. A pouze zanedbatelný zlomek, kolem jednoho procenta, tvrdila, že jiné formy, rodiny 'vytvářejí lepší výsledky."
Takže podle obrovského vzorku dat sociální vědy můžeme směle říci, že rodina, jak ji definuje Písmo, se ukázala být nejlepší, pokud soudíme podle jejích důsledků na lidi zahrnuté ve studii a podle mnoha kritérií společenské kvality života.
Bylo by snadné vzít všech těchto 531 studií a mlátit jimi naše oponenty. Vždyť jsme podle všech rozumných měření dat vyhráli spor ohledně manželství. Ale je jasné, že data nám nevyhrají přízeň současné kultury. Protože získat vítězství ve sporu není totéž, jak získat si srdce.
Jak jsme již řekli, Chuck byl zvyklý označovat Evangelium za "ohromný návrh," hostinu spravedlnosti, klidu a radosti. Nenařizujeme, navrhujeme. Nepotřebujeme zastrašovat kohokoli, aby se vměstnal do království. Vlastně ani nemůžeme. Takže když mluvíme o manželství, pozvěme naše bližní na svatební hostinu Toho, který první naplánoval manželství.
Zdroj:
www.lifesitenews.com, 29. 1. 2015
Převzato z
www.lifesitenews.sk,
článek naleznete
zde.