Tak jak píšu, titulky a různé zpravodajské kanály jsou plné obrazů těch nejodpornějších barbarství, jaké jsme kdy viděli od konce druhé světové války. Strašné fotografie vpadly do našeho internetového prostoru, mapující oblast od Sýrie až po (krajinu dříve známou jako) Irák: masové vraždy, ukřižování, stínání - dokonce i malých dětí - mučení a systematické skupinové znásilnění. Ženy a dívky jsou masově unášeny a prodávány do otroctví, tisíce lidí je v hrůze vyhnáno ze svých domovů, přičemž jim není dovoleno vzít si něco s sebou, domy, starobylé kostely, kláštery a svatyně vypleněny a vypáleny ...
Kromě toho, že jsou tyto obrazy a zprávy, které je vykreslují, hrůzostrašné, jsou i bizarní a neskutečné - jakoby násilný chaos 7. století šíleným způsobem vypukl na středozápadním předměstí. V živých detailech na YouTube, na Twitteru, Facebooku a Googlu vidíme náznak toho, jak asi vypadalo islámské dobývání kdysi starobylých křesťanských zemí, které dnes nazýváme Blízký východ. V současnosti si připomínáme dlouhá staletí temnoty, bídy a útlaku nemuslimského domorodého obyvatelstva ze strany jejich islámských panovníků, které podnítily křesťanství, aby se pokusilo během křižáckých výprav o jejich záchranu.
Nedávno bylo 8. výročí proslovu, který přednesl 12. září 2006 na univerzitě v Řezně papež Benedikta XVI .. V něm papež citoval dávno mrtvého křesťanského císaře, který čelil podobným zprávám. Před několika dny Camillo Langone, redaktor katolického italského deníku Il Foglio, napsal, že
svět dluží papeži Benediktu - a císaři Paleologi - omluvu za svou reakci na tento projev.
"
Dnes, když zprávy z bývalého Iráku znovu píší historii a ukazují každému, kdo má oči k vidění, čím je opravdu Korán uvedený do praxe, je třeba se vám oběma omluvit." Ale Langone se zjevnou nechutí říká, že moderní sekularizovaný Evropan to "
neudělá ". Takový člověk, napsal, "
nevěří v posvátné texty ... nevěří v evangelium."
"
Pro Evropana je nemožné, aby uvěřil, že někdo věří v náboženství ... Ten, kdo už není schopen věřit v Boha, není ani schopen věřit v realitu. Dokonce ani nepozná meč, který se opírá o jeho krk."
Když se vrátíme k naší promluvě a vezmeme v úvahu další současné obrazové materiály, je těžké si představit mírnější reakci na islámský extremismus. Papež Benedikt mluvil o diskusi, o dialogu "
pokračujíc snad v tom z roku 1391, který vedl v zimě v kasárnách blízkosti Ankary učený byzantský císař Manuel II. Paleolog"na téma islámu: hrozby, která v podobě Osmanské říše, byla chtě nechtě přímo před ním.
Je zaznamenáno, že císař, jehož papež Benedikt popsal jako "
vzdělaného Peršana v oblasti křesťanství i islámu", se vyjádřil: "
Ukažte mi, co nového přinesl Mohamed a objevíte v tom jen věci špatné a nelidské, jako jeho příkaz šířit mečem víru, kterou on kázal. "
Papež uvedl, že tento komentář byl zaznamenán někdy "
během obléhání Konstantinopole mezi lety 1394 a 1402". Papež také poznamenal, že císař mluvil s "
překvapující prudkostí, prudkostí, kterou my považujeme za nepřijatelnou". Je však zřejmé, že císař byl také jen člověk, který ve své pozici mluvil z vlastní zkušenosti.
Od své řeči papež Benedikt poslouchal neustále obvinění, donekonečna opakované západním tiskem, že jeho "útočné" poznámky, jeho "omyl" týkající se islámu, způsobil násilí, které následovalo.
Ale co řekl? Tiše žádal o návrat k nadřazenosti rozumu v náboženské diskusi a zdvořile požádal muslimy o to, aby se zřekli násilí.
Samolibá západní sekulární média měla tak plné ruce práce s útoky na jeden ze svých oblíbených cílů, že nedokázala ani jen citovat zbytek odstavce.
V této přednášce však lze nalézt nejen práci papeže Benedikta, ale také skutečnou odpověď křesťanství na nekontrolované násilí islamismu, jakož i na naši vlastní intelektuální vyprahlou posedlost těšící se liberalismem: rozum a víra,"fides et ratio" a jejich harmonická spolupráce vytváří morální a spravedlivý civilní řád.
"Císař po tom, co se takto ostře vyjádřil, podrobně vysvětlil důvody, proč je šířit víru násilím nesmyslné. Násilí je v rozporu s povahou Boha a s povahou duše," řekl papež Benedikt.
Citoval Paleologa: "
Bůh ... se netěší z krve a nekonat rozumně (σὺν λόγω) je v rozporu s Boží přirozeností. Víra se rodí z duše, ne z těla. Kdokoliv, aby někoho přivedl k víře, potřebuje schopnost dobře mluvit a správně zdůvodňovat bez násilí a hrozeb ... Na přesvědčení rozumné duše není třeba silné rameno nebo zbraně jakéhokoli druhu či jiné prostředky ohrožující člověka smrtí ... "
Vzhledem k tomu, že v současnosti v našich myslích tyto obrazy pálí jako kyselina, zdají se nám tato slova tak mírná, klidná a rozumná. A jak jasně zkažený se nám zdá požadavek, aby to odvolal a omluvil se z "
urážky", kterou způsobil muslimům: jak předstírané a lživé, jak uměle vyrobené bylo "
pobouření", které bylo prospěšné jen jim samým.
Když jsme nabrali odvahu k tomu, abychom si prohlédli obrázky přicházející z nového islámského státu, nového "
Kalifátu", jsme omráčení a ohromeni. Přemýšlíme, jestli by tohle opravdu mohlo být pravda v době blízké nasycení globálního trhu spotřebním zbožím ze Západu. Jak je možné, že se něco takového děje v "
globalizovaném" světě? Co se stalo s naší "
globální vesnicí"? Neuspěla modernost s veškerým svým pohodlím a rozptýlením, západním, přátelským a
sekulárním imperialismem alá Coca-Cola? Nepodařilo se jí všechny zcivilizovat a zkrotit si celý svět?
Nedávno vynikla zvláště jedna fotka. Asi osmiletý chlapec označený jako syn jednoho z teroristů "
islámského státu", oblečený v modré dětské polokošili, pletených károvaných letních kalhotách, něco takového, jako dělá firma Birkenstock a s baseballovou čepicí hrdě držící uříznutou hlavu. Musí být těžká, protože malý chlapec potřeboval obě ruce, aby ji za vlasy udržel. Sydney Morning Herald, který přinesl fotografii, na které byla chlapcova tvář rozmazaná na pixely, přinesla takový komentář: "
Říká se, že chlapec, který drží hlavu vojáka, je australským synem Khaleda Sharroufa. Z účtu na Twitteru Khaleda Sharroufa."Člověk si ani neumí představit, že by apokalyptickou dystopii (zde: opak utopie, pozn. Překladatele) představovalo tolik obchodních značek.
Tváří v tvář děsivému modernímu oživení staré hrozby hrozící takovým hrubým a nepřirozeným barbarstvím je pro západních liberální intelektuály čím dál těžší i nadále opakovat staré mantry. Tvrdé pravdě budou muset nakonec čelit - a to i ti nejomezenější. Ne každý na světě si myslí to, co si myslíme my, ne každý má stejné hodnoty, ne každý má stejné cíle. Všechny kultury nemají stejnou hodnotu. Všichni lidé nejsou stejně "
pravdiví" v tom, čemu věří.
A
v případě, že by se poselství, které nesou fotografie a videa nedostalo do našich tvrdých západních lebek, dostali jsme v současné době i přímé varování od vůdce starobylé křesťanské komunity, která byla zdecimována ISIS. Chaldejská katolická církev pokračuje v dědictví svatého Tomáše, pochybujícího Kristova apoštola. Před několika dny jsme všichni viděli titulek hovořící o tom, že
poprvé za 1600 let, nebyla v starobylém křesťanském městě Mosul odsloužena mše svatá, protože všichni křesťané, všichni chaldejští katolíci, byli buď zabiti, vyhoštění nebo uneseni, aby byli později prodáni do nevolnického otroctví.
Hlava ztraceného a truchlího společenství, arcibiskup Amel Nona, arcieparcha chaldejské katolické Církve v Mosulu, se ze svého nejistého a snad dočasně bezpečného exilu v severoiráckém města Erbil vyjádřil zcela otevřeně a bez jemnosti, kterou akademické publikum žádalo od papeže Benedikta, že
čas oddávání se svým pohodlným liberálním fantaziím skončil.
"Naše utrpení v současnosti je předehrou toho, čím budete trpět i vy - Evropané a západní křesťané - a to v blízké budoucnosti," uvedl arcibiskup v rozhovoru pro Corriere della Sera.
"Ztratil jsem diecézi. Fyzické umístění mého apoštolátu obsadili islámští radikálové, kteří chtějí, abychom konvertovali nebo zemřeli. Ale moje komunita je stále naživu. "
"Prosím, snažte se nás pochopit. Vaše liberální a demokratické zásady nemají žádnou cenu. Musíte znovu zvážit naši realitu na Blízkém východě, protože ve vašich zemích vítáte stále větší počet muslimů. "
Varuje nás:
"I vy jste v nebezpečí. Musíte podstoupit silné a odvážné rozhodnutí a to i za cenu, že budou odporovat vašim principům. "
Erbil je 55 km východně od Mosulu, na území, které v současné době odrazilo útočníky IS, ale určitě je v plánu. Corriere della Sera hlásí, že biskup požádal o materiální pomoci emigranty, kteří se tam seskupili a jsou duševně otřeseni. "8000 lidí, mnoho z nich je starších, nesmírný počet (pro nás na Západě) dětí, několika měsíční miminka, mnoho dehydratovaných a trpících průjmem. Sedmdesátníci žádají inzulín. Ostatní píší na kousky zmačkaného papíru názvy léků, o kterých nikdo neví, kde je má hledat.
"Humanitární organizace nám darovaly desítky rezavých vozíků pro nemocné a ty používáme jako židle pro staré. Místní křesťanské organizace spolu s agenturami OSN nám vytvořily provizorní jídelní službu, která distribuuje bílou rýži, chléb a balenou vodu. Toalety jsou téměř úplně na nic. "
Arcibiskup pokračuje:
"Myslíte si, že všichni lidé jsou si rovni, ale to není pravda: islám neříká, že všichni lidé jsou si rovni. Vaše hodnoty nejsou jejich hodnotami. Pokud to nechcete pochopit, brzy se stanete obětí nepřítele, kterého jste přivítali ve svém domě."
Zdroj:
www.lifesitenews.com/blogs, 20. 8. 2014
Převzato z
www.lifenews.sk,
článek naleznete
zde.