To, co platilo jako největší samozřejmost od počátku lidstva,
to je nyní zpochybněno: rozdíl mezi mužem a ženou. Nové
kvašení staré revoluce, která chce zrušit rozdíl pro naše
přežití tak důležitý. Čím si tato revoluce posluhuje, demonstrují
horké příklady od našich jižních sousedů.
V úředních dokumentech
se nyní místo
výrazů Bürgern (občané)
používá výraz BürgerInnen
(asi jako občanKy). Po dlouhých
jednáních se musel na dvou
místech změnit text státní hymny
a v novém překladu Bible je
Bůh nyní Otec a Matka. Úřady
na všech úrovních vydávají směrnice
o dodržování „pohlavní rovnoprávnosti“.
Nápis „Poradna
pro matky“ se musela změnit na
„Poradnu pro rodiče“. Odborná
škola v St. Pölten zavedla povinnost
v písemných pracích používat
„pohlavně senzibilní formulace“
a nedodržení tohoto
opatření znamená v seminární
práci zhoršenou známku. Na vídeňské
univerzitě provádějí studentské
výbory ve svých časopisech
horlivou předcenzuru, která
zakazuje příspěvky nerespektující
„pohlavní rovnoprávnost“.
Změny v jazyku je možno pozorovat
i v ideologických formulacích.
Pro některé politiky existuje
„rodina“ všude tam, kde jsou
děti. Ministr pro rodinu si naopak
klade otázku, zda rodina
není i tam, kde žijí spolu dva lidé
i bez dětí. Tak se rodina ocitá
na cestě ke zcela vágnímu pojetí
životního způsobu.
Obdobná změna se týká i pojmu
„tolerance“. Dříve znamenala
tolerance nenávist k hříchu,
ale lásku k hříšníkovi. Nyní
ten, kdo pranýřuje hřích a hlásá
pravdu, je stále častěji osočován
z netolerance.
Byly vynalezeny nové bojové
termíny. „Homofobie“ představuje
něco jako obvinění z chorobné
posedlosti strachem všech
těch, kteří trvají na plodné lásce
muže a ženy k blahu všech lidí
a celé společnosti.
Odkud se vzala tato změna
v řeči? Tato „pohlavně rovnoprávná
řeč“ má podporovat
společenské změny, které chtějí
prosadit „shodu“ pohlaví. Tyto
slovní změny přinášejí kousek
po kousku i nově propagovanou
ideologii.
Židovský germanista Victor
Klemperer ukazuje, jak je taková
„lingvistická terapie“ účinná.
Nikoliv řeči führera, ale milionkrát
opakovaná slova, slovní obraty
způsobily, že nacismus přešel
národu postupně do krve.
Tento kurz se projevuje podobně
u rakouského ministerstva
školství: „Pohlavně rovnoprávné
formulace jsou důležitým základem
pro »Gender mainstreaming
«.“ Řeč slouží jako nástroj,
aby společnost převzala a osvojila
si genderteorie. I označení
povolání má prolomit dosavadní
společenské vzory. Muži mají
dostat možnost sociálně zaměřených
povolání a ženy se naopak
mají věnovat technickým
zaměstnáním.
Na univerzity a do veřejné
správy již vtrhlo nové myšlení:
V učebních plánech je zařazen
obor: „Výchova k rovnoprávnosti
žen a mužů“, který má za cíl
překonat dvojí pohlaví. Ve výuce
mají být muži představováni při
péči o děti a chlapci se mají zabývat
módou, dívky se mají cvičit
v sebeprosazování.
Ve školních knihách se nesmí
tradiční obraz otec – matka – dítě
představovat jako norma. Mají
se demonstrovat i páry stejného
pohlaví. I u těch nejmenších
se začíná s „přeškolováním“. Ve
vídeňské mateřské Fun&Care si
mají chlapci hrát s panenkami,
lakovat si nehty a nosit šaty jako
princezny. Dívky se učí stavět
mrakodrapy.
Na univerzitě v Linci musí
všichni studenti absolvovat gender
obor, i když studují chemii.
Ve Vídni má toto studium překonat
názor, že heterosexualita
je normální. Studenti se zde
učí, že existuje více než dvě pohlaví
a je možno je střídat. Podle
filosofa Ortegy y Gasseta
bude se to, co se dnes učí ve školách,
prožívat zítra na náměstích
a ulicích. Na jednom vídeňském
gymnáziu si už skutečně museli
pro vysvědčení přicházet studenti
v dívčích šatech.
Gender mainstreaming ve
skutečnosti neusiluje o rovnoprávnost
mezi pohlavími. To je
pouze zástěrka. Tito ideologové
tvrdí a prosazují, že mezi mužem
a ženou neexistují žádné přirozené
a vrozené rozdíly. Je to pouze
společenská konstrukce, kterou
je možno libovolně měnit.
Gender mainstreaming usiluje
o statistickou rovnost mezi
muži a ženami ve všech životních
oblastech. Má být znemožněna
jakákoliv pohlavní pracovní
specifikace. Proto také podle
nich neexistuje důvod nepřiznat
homosexuálním párům právo na
adopci. Toto hnutí je hybrid marxismu
a radikálního feminismu.
Pro Engelse byl rozdíl v pohlavích
první formou třídního rozdělení.
Nerovnost je třeba podle
marxismu potlačovat jako
bezpráví.
Co by však taková rovnost
znamenala? Aby člověk zůstal
vždy rovný, musí se znovu a znovu
vyrovnávat. To s sebou nese
zášť a rozpolcenost. Nikdo už
není odkázán na druhého. Tak
je Kristova oběť na kříži vyloučena
a je zcela zatemněna vazba
člověka na Boha. Rovnostářské
šílenství probouzí egoismus, sebezbožštění
a detronizaci Boha.
Výsledky této ideologie připomínají
miliony obětí komunismu.
Genderideologie rozbíjí především
identitu mladých lidí, pro
které jsou významné rodina, domov,
Bůh a stejně tak zachování
řádu mezi pohlavími. Probouzí
se odpor: studenti s vlastním
názorem, kteří se chtějí vzepřít
tomuto duchu doby, vytvořili
na vídeňské univerzitě sdružení
„Mladá evropská studentská
iniciativa“, která se výrazně staví
proti genderideologii.
Ještě je čas jednat: odmítat
nový způsob „rovnoprávného
spaní a pojmenování“, což je
vstupní brána této zhoubné ideologie,
a požadovat pedagogiku
pohlavně orientovanou, která respektuje,
co je mužského u mužů
a ženského u žen. Je třeba
rázně odmítat genderdiktaturu.
VISION 2000 – 2/2012
Překlad -lš-
Světlo 28/2012
Michael Koder