V dnešním článku přínáším další povzbudivá hesla, která vznikla při pěší pouti Praha - Jeníkov, když jsme rozjímali nad 3. kapitolou listu Římanům.
Co má tedy žid navíc? A jaký je užitek obřízky? Veliký v každém ohledu! Předně ten, že židům byla svěřena Boží slova. A co když někteří byli nevěrní? Nezruší jejich nevěrnost věrnost Boží? Naprosto ne! Ať se ukáže, že Bůh je pravdivý, ale `každý člověk lhář´, jak je psáno: `Aby ses ukázal spravedlivý ve svých slovech a zvítězil, přijdeš-li na soud.´Jestliže však naše nepra-vost dává vyniknout spravedlnosti Boží, co k tomu řekneme? Není Bůh, po lidsku řečeno, ne-spravedlivý, když nás stíhá svým hněvem? Naprosto ne! Vždyť jak by potom Bůh mohl soudit svět? Jestliže však moje lež vyzdvihla Boží pravdu k jeho slávě, proč mám být ještě souzen jako hříšník? A nevede to potom k tomu, co nám někteří pomlouvači připisují, jako bychom říkali: „Čiňme zlo, aby přišlo dobro?“ Ty čeká spravedlivé odsouzení! Co tedy? Máme my židé nějakou přednost? Vůbec ne! Vždyť jsme už dříve ukázali, že všichni, židé i pohané, jsou pod mocí hříchu, jak je psáno: `Nikdo není spravedlivý, není ani jeden, nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha; všichni se odchýlili, všichni propadli zvráce-nosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden. Hrob otevřený je jejich hrdlo, svým jazykem mluví jen lest, hadí jed skrývají ve rtech, jejich ústa jsou samá kletba a hořkost, jejich nohy spěchají prolévat krev, zhouba a bída je na jejich cestách; nepoznali cestu pokoje a úctu před Bohem nemají.´ Víme, že co zákon říká, říká těm, kdo jsou pod zákonem, aby byla uml-čena každá ústa a aby celý svět byl před Bohem usvědčen z viny. Vždyť ze skutků zákona `nebude před ním nikdo ospravedlněn´, neboť ze zákona pochází poznání hříchu. Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky, Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu: všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy; jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši. Jeho ustanovil Bůh, aby svou vlastní smrtí se stal smírnou obětí pro ty, kdo věří. Tak prokázal, že byl spravedlivý, když již dříve trpělivě promíjel hříchy. Svou spravedlnost prokázal i v nynějším čase, aby bylo zjevné, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry v Ježíše. Kde zůstala chlouba? Byla vyloučena! Jakým zákonem? Zákonem skutků? Nikoli, nýbrž zákonem víry. Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona. Je snad Bůh toliko Bohem židů? Což není též Bohem pohanů? Zajisté i pohanů! Vždyť je to jeden a týž Bůh, který obřezané ospravedlní z víry a neobřezané skrze víru. To tedy vírou rušíme zákon? Naprosto ne! Naopak, zákon potvrzujeme.
paní Helena
Ať jsi žid a nebo Čech, vlastních soudů radši nech.
otec Marek
Každý člověk přece klame, jedině Bůh smi říct: "Já ne".
Bohu nelze ublížit, když v něj nechci uvěřit.
Vím, vítězství mého Pána, je věc jednou provždy daná.
I má hříšnost ukazuje, jak Bůh hříchy odsuzuje.
Boží věrnost vyniká v pohledu na hříšníka.
Ten je hoden odsouzení, kdo hřích k službě dobru cení.
Každý člověk propad hříchu, nese v sobě vinu, pýchu.
Všichni sešli z cesty Boží, hřích pak zkázu v srdci množí.
Bázeň Boží neznají, pokoj v srdci nemají.
Před Bohem jsme hříšníci, nejen malí - velicí.
Zákon pouze ukazuje, že hřích v srdci existuje.
Každý člověk bez rozdílu, může v Kristu nalézt sílu.
Ten, kdo v Krista uvěří, spásu z toho vytěží.
Milost Boží zdarma daná, přichází skrz Krista Pána.
Kde je právo k vychloubání? Naopak - jen k děkování.
Zákon víry zdarma daný, zachraňuje i pohany.
Ježíši, v tvé blízkosti, mám radost z tvých milostí.
Milost Boží veliká,zachraňuje hříšníka.
sestra Víta
Kdo zákon plní svými činy, to je křesťan pokročilý.
otec Nik
Jak nemoudře smýšlíte, když se Boha straníte.
Nikdo není spravedlivý, přesto v nás Bůh činí divi.
Úctu k Bohu nemají, prolévat krev spěchají.
Kde zůstala lidská chlouba, zákon víry její zhouba.
Člověk který žije z víry, spravedlivé dojde míry.
pan Lukeš
Nevěrní jsou lidé mnozí, Boží věrnost neohrozí.
Spravedlivý není bloud, zvítězí až přijde soud.
Skutky lidí, Pán Bůh vidí.
Pro všechny kdo věří v Krista, Bůh svou spravedlnost chystá.
V Kristu máme vykoupení, bez něho to možné není.
Za nás Kristus život dal, smírnou obětí se stal.
Z víry v Ježíše kdo žije, toho Bůh ospravedlňuje.
Bůh Ježíše ustanovil, aby lidi vysvobodil.
Zákon víry, nezná míry.
Víra v Krista, věčnost chystá.
Skrze Krista Pána, je nám milost dána.
Bůh nikomu nestraní, věřícího zachrání.
Vítězné heslo ze třetí kapitoly listu Římanům bylo:
SKUTKY LIDÍ, PÁN BŮH VIDÍ.