FRANCIE - Francouzský vrchní
rabín Gilles Bernheim vypracoval podrobnou studii, v níž uvádí, že útoky této doby na pravé uspořádání rodiny sestávající z otce, matky a dítěte pronikají velmi hluboko. Zatímco jsme si doposud mysleli, že krizi rodiny způsobuje nesprávné chápání lidské svobody, nyní se stále více ukazuje, že je to otázka, co vlastně znamená být člověkem.
Rabín citoval známý výrok filozofky Simony de Beauvoirové: "Žena se jako žena nerodí, ona se jí stává." Tato slova tvoří základ fenoménu, který se označuje jako rodová filozofie sexuality. Podle této filozofie
pohlaví již není obsaženo v přirozenosti, které člověk musí přijmout a sám ho naplnit, ale je to určitá společenská role, kterou si sami volíme, zatímco v minulosti nám ji určovala společnost. Je jasné, že tato teorie, jakož i antropologická revoluce, je čistá lež. Lidé se bouří proti názoru, že přirozenost je dána jejich tělesnou identitou, která definuje jejich lidskou bytost. Popírají svou přirozenost a myslí si, že to není něco, co by jim bylo dáno předem, ale že se mohou rozhodnout sami.
Podle biblického popisu stvoření, to, že Bůh stvořil lidi jako muže a ženu, proniká až do samotné podstaty lidské bytosti. Tato dualita je nezbytným aspektem toho, o čem je bytí člověka podle Boží představy. Právě tato předem daná dualita pohlaví se nyní zpochybňuje. Slova Bible "muže a ženu je stvořil," (Gn 1,27) již neplatí. Ne, protože dnes platí: muže a ženu nestvořil Bůh, do jistého momentu jejich identitu určovala společnost, nyní se rozhodujeme sami. Muž a žena jako dvě stvořené podstaty lidského bytí již neexistují. Člověk zpochybňuje své pohlaví. Odteď existuje už jen duše a vůle.
Manipulování přírodou, které odsuzujeme v kontextu životního prostředí, se nyní stává základním právem člověka na rozhodnutí, pokud se týká jeho samého. Odteď se rodí jen abstraktní lidské bytosti, které si samy určí, jakého pohlaví budou.
Podstata stvoření muže a ženy, kteří se mají doplňovat, se zpochybňuje. Avšak pokud neexistuje předem stanovená dualita muže a ženy, nemůže existovat ani realita rodiny. Podobně, o své místo ve společnosti a svou důstojnost přišlo i dítě.
Rabín uvádí, že
dnes se z dítěte, které mělo svá práva, násilně stal objekt, na který mají lidé právo. Pokud svoboda tvořit má znamenat to, že člověk začne tvořit sám sebe, pak nutně popírá Stvořitele, a tím si svléká svou důstojnost Božího stvoření stvořeného k Božímu obrazu. Obrana rodiny je o obraně samotného člověka. Je stále jasnější, že kde se popírá Bůh, tam se ztrácí lidská důstojnost, a ten, kdo se zastává Boha, se zastává i člověka.
Zdroj:
/www.vatican.va
Převzato z
www.lifenews.sk,
článek, vydaný 1. 3. 2013, naleznete
zde.
Související:
Názory rabína Bernheima na požadavky homosexuálů
Další články najdete i ve vyhledavači (na těchto stránkách) pod heslem "
gender".