Autor: Pavel Kakost - 13 prosinec, 2012
www.postoy.sk
Blog / Trendy
Konec osobního života a našeho malého světa bude 21.12.2012 pravděpodobně
asi pro dvě stě tisíc lidí na této planetě. Tak jak to je statisticky průměrně každý den.
Kdo nám zaručí, že mezi nimi nebudeme já nebo ty? Proto jsou řeči o tom, že přijde jednou
konec vlastně užitečné.
Kéž by nás přivedly k zamyšlení, o čem je vlastně smysl našeho života.
Kéž bychom žili tak, abychom se na svém konci nemuseli za sebe stydět. Abychom
si to podstatné vnitřní bohatství vzali s sebou a neželeli toho, že ho tu
necháme.
My křesťané musíme připomenout přehorlivým apoštolům apokalypsy, že sám
Ježíš nám připomněl, že ani on ten datum neví, pouze Otec v nebi to ví. Čili kdo tvrdí
přesné datum konce světa pro všechny, je lhář, co se povyšuje nad Božího Syna.
Ježíš nás varoval na více místech, že je třeba, abychom se připravili i na jeho druhý
příchod, i na slávu Jeho Království. Věřící v Něho to tak dělá. A bere to vážně.
Zajímavé je upozornění, že jedno ze znamení bude pronásledování světem a
ochladnutí lásky mezi lidmi. Svět není jen sekulární prostředí, ale jeho nejlepší
spolupracovníci jsou falešně svatí a pýchou naplněni farizeové v sakrálním prostředí .
Kdo a co jsme my vlastně zač, se nám samým i jiným naplno ukáže při pronásledování.
Čili při zkouškách a těžkých chvílích života. Ne při těch příjemných či slavnostních.
"Tehdy mnozí odpadnou a budou se navzájem udávat a nenávidět. / Mt 24.10 /
Tak definuje evangelium podstatu odpadnutí od víry a tzv.ochladnutie lásky.
Ježíšovu příkazu o napomenutí nejdříve mezi čtyřma a pak mezi šesti očima, kterému v
praxi nevěnujeme nejednou pozornost a zcela běžně vesele se po znaku pokoje v kostele
pomlouváme, osočujeme a také udáváme, abychom po hlubším zamyšlení věnovali větší
pozornost než mnohému jinému.
Tedy ne pouze vlažně přistupovat ke svátostem, málo navštěvovat mše sv., žít sexuálně
mimmo manželství, málo se modlit, nerespektovat pravé autority, málo se věnovat šířkám
Písma sv., jít se v adventu či půstu bavit, nepodělit se s chudšími, a pod.
Takové definice odbíhání od víry a lásky totiž máme nejednou my, co jsme hrdí,
že jsme křesťané, ale podstatu věci evangelia nám překrývají nejednou naše osobité
interpretace křesťanství.
Převzato z
www.postoy.sk/taxonomy/term/14,
článek naleznete
zde.