V tomto článku bych chtěl ukázat, že existují dva druhy ekologie, které se od sebe diametrálně liší. Jedna vychází z biblických principů, chrání životní prostředí člověka napomáhá tak jeho rozvoji, druhá tyto principy popírá, staví se proti člověku a je mu zcela nepřátelská.
Požadavek pečovat o své životní prostředí je člověku Bohem uložen už na prvních stránkách bible. „Buďte plodní, rozmnožujte se, naplňte Zemi, podrobte si ji, vládněte mořským rybám, nebeským ptákům a všem živým tvorům.“ ( Gn 1,28).
Máme být Božími spolupracovníky na díle stvoření, které ještě není dokončeno. O tom, že je člověk ustanoven jako správce celého tvorstva, svědčí i skutečnost, že člověk pojmenoval všechna živá zvířata. (Gn 2,26).
Zároveň člověku, který je jako jediný obdařen rozumem a svobodnou vůlí, není dovoleno sobecky využívat své prostředí k egoistickým cílům. Také žádná ze stvořených věcí, kterými ho Bůh obdařil, se pro něho nesmí stát cílem, ale pouze prostředkem na cestě k Bohu. Všechno, co Bůh stvořil, stvořil pro člověka, ale jeho samotného stvořil pro sebe jako svůj obraz. (Gn 1,27 ).
Hřích člověka se však projevil tak, že jeho pýcha, chamtivost a sobectví způsobily, že se přestal chovat jako moudrý hospodář. Začal drancovat Zemi podle hesla:“Po mně potopa.“ Důsledky se projevily ve zničené krajině. (Všichni je známe).
Ekologové – v tomto duchu – jako dobří hospodáři, kteří si váží Božího stvoření jako daru pro člověka, se snaží napravovat tyto škody a své životní prostředí ozdravovat a chránit.
Existují však i jiní ekologové, jiná ekologie, která je svou podstatou zaměřena proti člověku. Tato ekologie popírá Boha – Stvořitele a uctívá Zemi – prostředí, ve kterém žije – jako Matku – Bohyni Gayu. Duchem této ekologie jsou pohanské kulty uctívající přírodu a panteismus, který směšuje všechno se vším - Bůh je součást přírody a příroda je součástí Boha.
Člověk již není správcem tvorstva, ale pouze jedním druhem živočicha mezi nepřeberným množstvím ostatních živočišných druhů. Nic víc. Navíc se tento druh – člověk řadí mezi škodlivé druhy, protože svou činností narušuje přirozené prostředí.
Podle nové etiky, jejímž autorem je Australan Peter Singer, již neplatí biblické poselství o člověku. Důstojnost člověka již není v jeho rozumu a vůli, ale ve schopnosti sebevědomí, smyslového vnímání, tedy na úrovni zvířat. Cílem života je požitek. Tak je člověk degradován na pouhého živočicha. Podle těchto měřítek jsou např. duševně nemocní, postižení, děti a staří lidé na nižší úrovni než např. kočky, psi nebo delfíni.
Singler takto upírá status osoby novorozencům, malým dětem, starcům, postiženým lidem, zatímco např. opice, delfíny za osoby uznává. Osoba má samozřejmě větší hodnotu než neosoba, z čehož vyplývá, že zabití např. psa je vážnější přečin než usmrcení dementního, postiženého nebo nenarozeného člověka. To je příčina obhajoby a propagace eutanazie a potratů, protože ani lidský zárodek není osobou. Smyslem života je totiž uvědomělý požitek. Bez schopnosti jeho dosažení nemá život smysl a musí být odstraněn. Podobnost s praxí nacistické eugeniky je zde zcela zřejmá.
Za škodlivou činnost člověka je považována nejen jeho průmyslová činnost, ale vlastně všechno, co člověk dělá, např. i obdělávání půdy. Aby se tomu zabránilo, je nutné vrátit lidský druh do lesa, do civilizace lovců a sběračů, tj. radikálně snížit počet lidí na Zemi. Důvodem jsou práva naší Matky Země – Bohyně, jíž máme být vděčni za svou existenci.
Těchto práv se ujímají ekologické organizace, které pomocí propagandy mediálních kampaní, které přehánějí, jako kampaně o oteplování či ochlazování planety, o ozónové díře, hrozbě přelidnění, pandemií apod. vytvářejí strach a paniku. Přispívají tak k rozvracení společenského pořádku.
Z výše uvedeného je jasné, proč těmto ekologům nevadí např. používání hormonální antikoncepce, i když je vědecky dokázáno, že se umělé hormony z těchto farmatik usazují v ústích řek a nelze je odstranit běžnými čističkami vod.
Způsobují vývojové změny u ryb. Jsou příčinou neplodnosti i v lidské populaci tím, že snižují funkci štítné žlázy. (U chlapců jsou stále častějším problémem nesestouplá varlátka, u dívek dřívější nástup dospívání.) Zapadá to do jejich strategie. Navíc skutečně účinné a ekologicky neškodné metody – přirozené plánování rodičovství, partnerská věrnost a zdrženlivost nepřinášení žádné finanční zisky a neumožňují regulaci počtu a kontrolu obyvatel.
Tento druh ekologie, na rozdíl od ekologie vycházející z biblických principů, je evidentně namířená proti člověku a je tedy nepřijatelná.
RT
/Na Fatym.com vydáno 30. 8. 2010, 30. 7. 2012 - 16915 přečtení)