Komentáře

ke článku: Jak může katolík volit?
ze dne 01.10.2021, autor článku: P. Marek Dunda

Komentář ze dne: 02.10.2021 15:34:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Heli (heli.domi@volny.cz)
Titulek: Hrůza!
Spolu? To opravdu volí katolický kněz? Strany schvalující odnárodnění státu, homosňatky, potraty, zelené šílenství, genderismus? SPD je prý nevolitelná pro katolíka? Vždyť právě háji rodinu, přirozenost a národ, nejsou to náhodou navýsost křesťanské hodnoty?

Komentář ze dne: 03.10.2021 18:09:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jarka (@)
Titulek: Re: Hrůza!
Ano, souhlasím s Vámi. Jedna politická strana horší než druhá... Koho preferujete Vy? Moc mě zajímá Váš názor.

Komentář ze dne: 03.10.2021 21:04:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dáša (sojous@seznam.cz)
Titulek: Re: Hrůza!
SPD, je nevolitelná pro katolíka! Jste katolík? Nebo jste protestantský individualista a víru si vykládáte podle svého a vybíráte si jen to, co se Vám hodí? Dovoluji si vložit příspěvek biskupa Tomáše Holuba, proč je SPD nevolitelná. "I pod dojmem včerejšího vystoupení pana Nerušila v TV debatě pražských lídrů bych rád upozornil na vynikající magisterskou práci Štěpána Esterleho na KTF UK, která jednoznačně ukazuje, že program SPD je neslučitelný se sociálním učením katolické církve." Odkaz zde: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.119­56/104371/120305288.pdf?sequence=1&isAllowed=y­

Komentář ze dne: 03.10.2021 18:30:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Je mi smutno, když vidím, že stále potřebujeme, aby za nás rozhodoval někdo jiný, v tomto případě farář. A je též smutné, že si to myslí i církev sama a nerespektuje, že nás Bůh stvořil jako osoby svobodné.

Komentář ze dne: 03.10.2021 20:38:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dáša (sojous@seznam.cz )
Titulek: Re:
Nikdo za nikoho nerozhoduje, ať se každý rozhodne sám. Sorry, ale kněz, potažmo církev, má v náplni práce upozorňovat na zlo. A pokud to zlo ldekoliv vidí, musí na ně upozornit. A na základě toho, se může každý rozhodnout, svobodně. Nikdo nepopírá, že jsme Bohem stvoření, jako osoby se svobodnou vůlí. Nikdo nás k ničemu nenutí.

Komentář ze dne: 04.10.2021 19:56:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re:
Vy jste právě odpověděla na to, co pisatel pravděpodobně myslel. Abyste se se byla schopna "svobodne"rozhodnout" potřebujete nápovědu autority...kněze....který vám řekne co je zlo????? Takto vychovaní lidi jsou snem všech diktatur. A to i těch katolických.

Komentář ze dne: 05.10.2021 08:08:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dáša (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Prosím Vás, napište aspoň svůj nick, když už máte potřebu mně podsouvat něco, co jste vydedukovala z mého komentáře... Za 1. moje rozhodnutí, je moje rozhodnutí, za 2. pokud beru v potaz i názor církevní autority, které si jen tak mimochodem velice vážím, co je prosím špatně? Jaké znaky diktatury tam jsou?

Komentář ze dne: 05.10.2021 12:43:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Souhlasím s Vámi. Církvi 21. století nepřísluší, a především ani nesluší, hlásit z kazatelny koho jsme "povinni" volit. P:

Komentář ze dne: 03.10.2021 23:41:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Heli (Heli.domi@volny.cz )
Titulek: Re:
Ano, jsem katolička chodím pravidelně ke svátostem a s manželem vychovávám 7 dětí, jsem také vlastenka a to také odpovídá učení Církve. Znovu opakuji - strany souhlasící s homosňatky, gender ideologií, eko fanatismem, předáváním pravomocí nadnárodním institucím jsou více nevolitelné než hnutí SPD, které chce chránit manželství muže a ženy a homosňatky odmítá, staví se proti covid běsnění a říká, že slušný člověk je na 1.místě. Budu-li je volit, protože jinou alternativu nevidím, nechápu čím se proviním. Ani pan biskup Holub nemůže z černého udělat bílé a naopak. Koho volit? KDU, které zradilo Pána už dávno a teď po velkém zklamání, kdy jejich předseda otočil právě vůči homosňatkům, už ztratili asi ten poslední kousíček důvěryhodnosti. Bohužel.

Komentář ze dne: 04.10.2021 09:34:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dáša (sojous@seznam.cz)
Titulek: Re: Re:
Já jsem také katolička. Ke svátostem chodíme s manželem také pravidelně, děti vychováváme dvě. Nejsem zastánce covid běsnění, ale určitý respekt z "čínské chřipky," vycházející z úcty k životu a ochraně zdraví druhých, je třeba mít. Samozřejmě nesouhlasím s "manželstvím" lidí stejného pohlaví, ale není hlavní problém už ten, že ti lidé spolu žijí? A je úplně jedno, jak se to soužití nazývá? Veškeré pravomoci, co se např. EU týče, musí schválit každá země. SPD, které inklinuje k Rusku, v jehož područí jsme byli 40 let, je pro mě nevolitelné. Žádná diskuse nebyla možná. To, co se tady dělo během těch čtyřiceti let, je do nebe volající. Hromada mrtvých, spousta rozvrácených rodin, jejichž otcové, i matky, byli bezdůvodně zavírani do vězení. Mnoho se jich nevrátilo. Z úst členů SPD i zaznělo, že "buzeranti a lesby jsou nemoc, a měli by se střílet již po narození". Zaznělo také, že by se homosexuálové, Romové a židé měli posílat do plynu. Co se migrace týče, jsou lidé, kterým skutečně hrozí reálné nebezpečí a potřebují ochranu v jiné zemi. Můžeme se podívat do historie - Panna Maria, sv. Josef a malý Ježíš. Jak by asi dopadli, kdyby hranici Egypta hlídali Okamura a jeho věrní? Jediní ekonomičtí migranti, se kterými máme největší problémy, jsou Okamura a Babiš.

Komentář ze dne: 04.10.2021 17:03:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Všechno to je jedna skupina barbarů... proto nejdu k volbám. Nevěřím už nic nikomu a politikům už vůbec nic!

Komentář ze dne: 04.10.2021 21:47:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Anna (nemcova-anna@seznam.cz)
Titulek: Děkuji za článek
K textu článku není co dodat. S obsahem naprosto souhlasím a děkuji o jeho sdílení. Respektuji ale i jiný názor, protože věřím, že je to volba s tím nejlepším úmyslem. Prosím ostatní diskutující, sjednoťme se v této době v modlitbě. Nenapadejme se v diskusi kvůli jinému názoru. Stejně se navzájem nepřesvědčíme. Hněv není "ovoce Ducha". Mějme k sobě úctu a lásku, jak máme jako křesťané mít. Naší zbraní má být modlitba.

Komentář ze dne: 05.10.2021 11:32:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (@)
Titulek: Koho a jak volit? Nevím sám.
Já se osobně domnívám, že lidovci už nejsou ta správná strana k tomu, aby se volili. Zatím jsem je tedy volil vždycky, i když s výhradami. (a v té straně jsem od roku 1987) Ale oni tak ctí demokracii, že pokud někdo odhlasuje cokoli, budou to ctít. Samozřejmě, že hájí křesťanské hodnoty, ale jenom pokud to Brusel dovolí... A to jejich směřování na Západ ! Opravdu patříme na takový Západ? Na Západ podporující manželství homosexuálů. prosazující gender s možností volby mezi cca 60 ti pohlavími s možností je libovolně měnit? Na Západ, kde je potrat lidským právem? Na Západ, kam se ve velkém dováží migranti. (nemám nic proti pomoci opravdu potřebným a ohroženým, ale) tito lidé nepřicházejí jako hosté, ale jako ti, kteří si Evropu chtějí podmanit, nastolit svoje právo šaría ... Jistě nechtějí přijmout hodnoty a naši kulturu... To, co se jim kdysi nepodařilo u Vídně a u Lepanta, se jim dnes nabízí bez boje. Na Západ, kde jsou slova jako "vlast", "vlastenec", "národ", "národní" chápána pomalu jako sprostá ? Ono taky, co jsou to ty "Evropské hodnoty", když je u nás hájí pornoherec? Jsou to ty stejné, na kterých byla vybudována naše civilizace? Nebo jsou to ty, které mají sice vznosné názvy - volnost - rovnost - bratrství, ty které ve Francii nastolily vládu teroru s gilotinami, které nestačily sekat hlavy? Proč např. paní Roithové (a nejen jí) tak strašně vadilo, že Maďaři svým zákonem zakázali ve školách propagaci homosexuality ? Copak je oblbování dětí, vnucování názoru, že homosexualita je něco výjimečného a obdivuhodného, nebo že si mohou vybrat a libovolně měnit pohlaví ...., je nějakým právem? A ochrana dětí před tímto a jejich práva ji netrápí? Ale o "práva", která jsou více než právy úletem, odporují mravnímu, přirozenému i Božímu zákonu i vědeckým poznatkům, o ty jsou v současné Evropě velké obavy. Co se týká komunizmu a toho, že jsme byli v područí Moskvy. Ano, samozřejmě, byla to totalita a útlak. Na režimu stojícím na nenávisti a třídním boji, který se postavil proti Bohu, nelze vybudovat společnost, ve které bude vládnout pokoj, spravedlnost a mír... Ale co dnešní Západ? Nepřichází k nám ta stejná ideologie "třídního boje", převlečená do gendervarianty a podněcující boj a nenávist mezi mužem a ženou ? To, čeho jsme si více než "užili", čím jsme trpěli za strany Sovětského Svazu, k nám nyní přichází ze Západu ... Vždyť právě tam byla nedávno odhalena čelným představitelem EU socha K. Marxe... https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/karl-marx-s­­ocha-trevir-odhaleni-vyroci-afd-vaclav-klaus-­kriti­ka.A180506_213355_zahranicni_pmk Co se týká SPD, je tam opravdu mnoho toho, co bych podepsal. Na druhé straně nejsem přesvědčen, jak to moc myslí vážně. Postavili se proti Mariánskému sloupu i restitucím, myslím by neměli daleko ani k tomu, aby zdaňovali kostelní pokladničky, takže nevím.... Hana Lipovská, neprávem vláčená médii, mi přijde jako upřímná, čestná a neřekl bych, že mediální obraz o ní šířený je pravdivý. Asi tak jako o paní doktorce Pekové, která také kandiduje... Za stranu, která asi nemá ani malou šanci, ale jako deklarace toho, že ne všechno je tak, jak se nám média snaží namluvit... I zde je podoba s někdejším komunismem. Kdo se nehodil, z toho se udělal kriminálník nebo blázen. A i nyní se nehodící názory a lidé nálepkují, cenzurují, zesměšňují ... Těžko hledat pravdu... S autorem článku, na který reaguji však souhlasím v tom, že "bychom měli volit nejlepší nebo alespoň nejméně špatný subjekt". Která je ta správná strana, kterou volit, nevím sám.

Komentář ze dne: 06.10.2021 19:45:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Veronika (@)
Titulek: absolutně a relativně nevolitelní
Milí bratři a sestry v Kristu, upozorňuji, že Orko ve výčtu absolutně nevolitelných stran jaksi opomenul piráty...bylo to "jen" opomenutí? Je všeobecně známo, že koalice Spolu má nakročeno ke spolupráci právě s piráty. No a komentovat postoje koaličních kolegů ke křesťanským otázkám je taky asi zbytečné... takže za mne tato koalice ne. Koho tedy volit? Je to jak volit mezi zarděnkami a neštovicemi. Takže si to shrneme: odfiltrujeme absolutně nevolitelné strany: komunisté, socialisté, zelení, piráti. Pokud někdo volí Spolu, tak prosím, ať alespoň kroužkuje vhodné kandidáty. (Ale obávám se, že i tak člověk nepřímo podporuje TOP, ODS...a piráty). No a z těch ostatních vybereme podle svého svědomí, někdy je to jen nejmenší zlo. Dovoluji si uvést odkaz z Aliance pro rodinu: https://alipro.cz/volby/ Také zde vyjadřuji sympatie k málo zmiňované Trikolóře, což je jedna z volitelných alternativ. Každopádně se modleme. Ať už v parlamentu bude kdokoliv, modlitba jemu i nám pomůže. Alespoň zmírnit zlo...

Komentář ze dne: 08.10.2021 16:26:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - nv (@)
Titulek:
Prosím, pojďme volit.... svobodně... bez diktátu farářů, sousedů či politiků a nátlaku jiných "autorit", a prosím, hlavně zvažme, zda to, co nám říkají (sliby o zvyšování důchodů a obecně blahobytu, uprchlíci, registrované partnerství apod.) neříkají jenom proto, že chtějí naše hlasy.

Komentář ze dne: 08.10.2021 17:52:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re:
Máte svatou pravdu :-).

Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.

Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.

Kontakt | O nás | Webmaster | Administrace