FATYM.com nabízí:
AMIMS.net nabízí:
TV-MIS.cz nabízí:
ABCD.fatym.com nabízí:
Milujte se! nabízí:
Spřátelené weby:
|
Komentáře
ke článku: Je Ježíš Bůh? Patří do Nejsvětější Trojice? ze dne 23.07.2014, autor článku: Marie Naděžda Drtinová
Přidat nový komentář
Komentář ze dne: 02.08.2016 09:46:35 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: trojice
Velmi se mýlíte. Učení o trojici je velkým odklonem od křesťanství aniž si to uvědomujete. Ježíš není Všemohoucím Bohem, nikdy se ním nedělal, je Jeho synem. Je bohem v přeneseném smyslu slova, jako ten co Boha zastupuje. Stějně tak byl bohem v Bibli nazván Mojžíš nebo izraelští soudci. Jak jinak vysvětlíte jeho vlastní slova, když se modil k Otci slovy: "A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista." (Jan 17,3) Ježíš jasně nazval Otce jediným pravým Bohem a sebe tím koho Bůh poslal. A jak vysvětlíte slova z Bible že Bůh je hlavou Krista? "Chci, abyste věděli, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy její muž a hlavou Krista Bůh." (1 Kor: 11,3) Když je Kristus Bůh, jak může být Bůh jeho hlavou? Taková věta by přece nedávala vůbec žádny smysl. Stějně jako mnoho jiných vět z Nového Zákona nedáva smysl z pohledu "trojiční" víry. "Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas." (1. Tim: 2,5) Když je tedy Kristus prostředníkem mezi Bohem a lidmi, nemůže být současně tím Bohem kterého je prostředníkem. "my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my" (1Kor: 8,6) To je vyznání víry prvních křesťanu. Všimněte si že Pavel, stějne jako Ježíš, nazval jediným Bohem pouze Otce. Tudíž nevěřil v Boha otce,syna,ducha.
Komentář ze dne: 02.08.2016 21:33:58 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (@)
Titulek: Re: trojice
Koukám, že je tu zase někdo moudřejší než Učitelský úřad Církve. Řada bludů podpořených biblickými citáty. Velmi se mýlíte Vy, autore tohoto komentáře. A to nepíši, abych Vás shodil. Ale s modlitbou a pokorou se začtěte do Katechismu, prostudujte knihu prof. Pospíšila nebo se zaposlouchejte do pořadů Proglasu o této knize.. Uvidíte sám.
http://fatym.com/view.php?nazevclanku=o-tajemstv i-nejsvetejsi-trojice-s-prof-c-v-pospisilem&ci sloclanku=2012060018
Přeji požehnané čtení a světlo Ducha Svatého.
R. Tomek
Komentář ze dne: 02.08.2016 22:07:56 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: trojice
Přeloženo do srozumitelné řeči, "neopovažujte se číst sám Boží slovo a prečtete si raději brožurky napsané lidmi." Já vaše argumenty velice dobře znám a nemusím si je číst neustále dookola. Rozhodně mi neodpovídají na to co jsem psal, i na mnoho jiných otázek. Například jak můžeme mít jenom jednoho Boha, Otce, jak to napsal apoštol Pavel, a současné mít i jednoho Boha otce,syna,ducha, jak to učí mnohé církve. To je protimluv s Písmem. Také je to protimluv se slovy samotného Ježíše jenž nazval Otce jediným pravým Bohem. Nedokážete mi odpovédět ani na tak prosté otázky, jenom mě nasměrujete na někoho "kdo tomu rozumí". Mě ale Bůh stvořil jako svobodnou bytost a nemíním se slepě podřizovat lidem jen proto že mají titul doktora teologie nebo podobně. Jediná autorita je pro mne Boží slovo. Dokažte mi z něho že se mýlím a já svoje názory změním, aby byli v souladu s tím co skutečně říká Bůh skrze své slovo. Ale lidské tradici se podřizovat ve věcech víry nebudu.
Komentář ze dne: 03.08.2016 12:43:24 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: trojice
P.S.
Jaký učitelský úřad může mít církev která v naprostém rozporu s Kristovým učením mučila po staletí lidi pri inkvizičních procesech a pak je vydávala světské vrchnosti k vykonání trestu smrti? Tyto zločiny proti lidskosti svědčí o tom, že jste jako církev Krista a jeho učení lásky zcela zapřeli. Po tom všem co má Vaše církev na svědomí už nemá morální právo nárokovat si na učitelský úřad. Nemluvě o tom že podle Písma je naším učitelem pouze Kristus, jak sám řekl: "Vy si ale nenechte říkat Rabi, protože máte jediného Učitele, Krista, a vy všichni jste bratři." (Mat: 23,8)
Komentář ze dne: 03.08.2016 13:31:22 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: trojice
Ještě mi dovolte jedno upřesnění, proč nevěřím učení o trojici.
Normální člověk když si v Písmu přečte že Kristus sedí po pravici Boha, a ví že Bůh je jeden, tak samozřejmě bude považovat za Boha toho, po koho pravici Kristus sedí. Když si přečte že hlavou Krista je Bůh, pak bude za Boha považovat toho kdo je Kristovi hlavou, tedy jeho Otce. Když Petr ohlašoval zástupům v Jeruzalemském chrámě že Ježíš je Božím služebníkem, bude za Boha považovat toho komu Ježíš slouží, ne jeho samotného. Kdyby nebylo trojičního dogmatu, každý člověk by to tak pochopil, tím jsem si jist. Bible nám zvěstuje že Ježíš Kristus je synem Nejvyššího Boha, tudíž nemůže být sám Nejvyšším Bohem, protože by byl synem sobě samému. Já nepopíram jeho božství v tom smyslu že je dokonalým Božím synem, obrazem svého Otce. Ale nic v biblických textech mě nic nevede k tomu, že je druhou osobou Boha v jakési trojici, nebo že je Bůh rozdělen do tří osob.
Komentář ze dne: 03.08.2016 16:44:52 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (roman.tomek@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: trojice
Bůh není věčnou samotou, ale společenstvím tří božských osob, Otce, Syna a Ducha Svatého. Syn shlíží k Bohu, svému Otci, kterého miluje a jehož vůli plní. Otec shlíží k Synovi a podřizuje mu všechno pod jeho nohy. Jejich vzájemná láska - Duch Svatý, vychází z Otce i Syna. Touhou Boha je, abychom my, jeho stvoření, měli účast na Jeho božím životě, životě Nejsvětější Trojice.
Co se týká Písma a Božství Ježíše Krista. Tak např. hned začátek Janova evangelia hovoří jasně: "Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo byl Bůh. Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest. ..."
Slovo, druhá osoba Trojice, tedy existuje od věčnosti. Bylo přítomno dávno před stvořením světa. Člověkem se stalo až mnohem později, v čase. "A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi..." Ježíš, druhá Božská osoba, je pravým Bohem a zároveň je člověkem.
Mrkněte na 2. kapitolu listu Filipanům: Kristus Ježíš, ačkoli má božskou přirozenost, nic nelpěl na tom, že je rovný Bohu, ale sám sebe se zřekl, vzal na sebe přirozenost služebníka a stal se jedním z lidí... "(6-11) Ani jako člověk nepřestává být Bohem, ale zříká se projevů Boží moci a jako obyčejný člověk, Boží služebník se učí chodit, mluvit, poznávat, trpět, umírá na kříži... Vstává z mrtvých (jako člověk je vzkříšen, jako Bůh vstává vlastní mocí) a i se svým lidstvím vstupuje na nebesa, kde "sedí po pravici Otce" (nepředstavovat si Boha Otce jako starého dědu na oblaku!), odkud znovu přijde ve slávě....
Abych Ještě doplnil něco málo z toho, co řekl sám Ježíš. Mimo jiné řekl: "Já a otec jedno jsme". "Kdo vidí mne, vidí Otce..."
Také řekl farizeům. "Dříve než byl Abrahám, já jsem". Ono JÁ JSEM řekl vícekrát - vinný kmen, dveře k ovcím, cesta, pravda a život, světlo světa, dobrý pastýř, vzkříšení a život...
Onomu JÁ JSEM farizeové dobře pochopili. Je to odkaz na Ex 3,14 - Já jsem, který jsem.
A dále dělal zázraky. uzdravoval, křísil mrtvé, vyháněl zlé duchy a také odpouštěl hříchy - což může jen Bůh. A učil. S Boží autoritou, ne s takovou, jakou učili zákoníci, ale s mocí.... nikdy nikdo tak nemluvil.
Atd...
Komentář ze dne: 04.08.2016 08:49:17 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: trojice
Všechny tyto argumenty dobře znám. Četl jsem několik článků o trojici. Pokud je člověk přesvědčen že musí věřit v trojjediného Boha, protože ho k tomu církev vede, pak v těch větách trojici uvidí. Ale ja v nich důkaz o tom že je Bůh ve třech osobách nevidím. Především nemáme nikdy zacházet nad to, co jest psáno v Písmu svatém. Pokud by jsme měli věřit v trojici, pak by to bylo v Bibli jistě zřetelně napsáno. Toto učení se však ani v té najzákladnější definici v Bibli nenachází. Kupříkladu apoštol Pavel zřetelě odlišuje Krista od Všemohoucího Boha a mluví o nich jako o dvou bytostech. "Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Pána Ježíša Krista.“ Táto věta je s malými obměnami v téměř každém jeho listu. Když Pavel psal o Bohu, tak jako o Otci Pána Ježíše a o našem Otci, nikdy ne jako o Otci, synu a duchu. Uvedu příklady: "Sám náš Pán Ježíš Kristus a Bůh, náš Otec, který si nás zamiloval" (2 Tes: 2,16) "Kéž sám náš Bůh a Otec i náš Pán Ježíš řídí naši cestu k vám!" (1 Tes: 3,11) "Veleben budiž Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nám v Kristu požehnal veškerým duchovním požehnáním v nebeských darech." (Ef: 1,3) "Kéž vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dá ducha moudrosti a ducha zjevení" (Ef: 1,17) Takto bych mohl pokračovat dál, podobných citátů je mnoho. Všimněte si že ve všech těchto větách Pavel mluví jako o Bohu pouze a pouze o Otci. Jenom Otce nazývá naším Bohem i Bohem Pána Ježíše. Nenašel jsem však jediný případ, kdyby Kristuv apoštol pro národy psal o Bohu ve třech nebo dvou osobách. Pavlova teologie není tedy ani v nejmenším trinitární ale unitární, když ztotožňuje Všemohoucího a jediného Boha s jednou osobou, s Otcem.
Komentář ze dne: 04.08.2016 12:46:17 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (roman.tomek@seznam.cz)
Titulek: Re: trojice
Dobrý den, pěkně zdravím. Přiznám se, že jaksi nechápu Váš postoj. Všechno jste četl, všechno znáte, všemu rozumíte lépe než ti, kteří to prostudovali, promodlili a prorozjímali a věří tak, jak Církev odjakživa věřila a vyznávala. Nabízené materiály odmítáte, a pohrdáte autoritou Církve a asi i jí samotnou.
Jakým právem můžete napsat, že Učitelský úřad Církve není kompetentní k výkladu Písma? Kdo tedy? Vy sám, Jehovisté, jiní samozvanci?
Vaše argumenty jsou mimo. Nezlobte se za tato tvrdá slova, já se ale nebudu vyjadřovat korektně, prostě jsou, tak jsou, proč to tak nenazvat.
Ježíš si vyvolil svých 12 apoštolů a těm odevzdal moc. Biskupové jsou jejich nástupci až do dnešních dnů. Argument o jejich neschopnosti a zpronevěrách je sice mnohdy smutná zkušenost, (mnohdy jen zlá propaganda a manipulování fakty) ale na věci nic nemění. I Petr zapřel a přece (Mt 16,18) na něm Ježíš Církev, kterou založil, zbudoval.
Ale to jistě také znáte.
Víte kde, v jakém prostředí vznikl Nový Zákon? Nebylo to náhodou v Církvi? Neurčila ona, které knihy jsou kánonické, tj. inspirované DS a které do Písma nepatří? A také jen Církev je může náležitě vykládat.
A navíc samo Písmo říká, že tam není vše. Není pouze Písmo - 2Tim 3,16, ale i Posvátná Tradice (ústní podání od dob apoštolů) - 2 Sol 2,15; a Magisterium - 1Tim 3,15.
Ale abych se vrátil k Vašim argumentům:
Píšete - "apoštol Pavel zřetelě odlišuje Krista od Všemohoucího Boha a mluví o nich jako o dvou bytostech. "Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Pána Ježíša Krista".
A myslím, že také víte, že to Církev, v různých obměnách, převzala i do úvodu Mše svaté. "Milost našeho Pána Ježíše Krista, láska Otcova a společenství svatého Ducha ať je s vámi se všemi...
Vidíte, jsou tam jmenovány všechny osoby Trojice, i sv. Pavel je rozlišuje. Ale tak to není argument proti Nejsvětější Trojici. Víte, co znamená a jak chápali onen titul PÁN (Kyrios)? A věříte, že příčinou naší spásy je Bůh?
A ve Skutcích je jasně o něm, o Ježíši (4,11-12) " V nikom jiném není spásy. Neboť pod nebem není lidem dáno žádné jiné jméno, v němž bychom mohli dojít spásy..."
Neříkejte, že Ježíš není Bůh! Je Bůh, je druhou osobou Nejsvětější Trojice. A je i člověkem. Jako člověksa ho máme následovat, jako Bohu se mu máme klanět.
A i v Písmu najdete odkaz na Trojici. "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi. Jděte tedy, získávejte za učedníky všechny národy a křtěte je ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. (Mt 28, 18 -)
Pravdu a spásu najdete v Katolické církvi. Nepohrdejte jí. Vraťte se k ní. Přeji mnoho požehnání na cestě hledání.
S pozdravem RT
Komentář ze dne: 04.08.2016 13:24:29 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: trojice
Zareaguji teď jenom na otázku církve.
Zjevně jste mě špatně pochopil. Ja vůbec nepohrdám Kristovou Církví. Já tvrdím že katolická církev není pravou Kristovou církví, že od Krista a jeho učení zcela odpadla, čehož důkazem je ta prolitá nevinná krev na její rukou. Narážím na inkvizici, narážím na války podporované nebo přímo vedené Vatikánem. Naražím na podporu nacistického Německa papežem, kardináli i biskupy, na morální spoluúčast na nacistických zločinech a holokaustu. I dnes slouží katolíci jako žoldnéři v armádach a prolévají krev civilistů, žen, detí a starců, zatímco jejich církev jim to dovoluje. Je nepřípustné aby pravý křesťan, Kristův následovník, dělal takové veci, chopil se zbraně a zabíjel. Krisus pro mě není Bůh, ale Boží Syn, přesto si ho vážím natolik abych jeho slovy a učením nepohrdal. Když mě tedy Kristus vede k lásce k neprátelům, tak se nikdy nechopím zbraně a nepůjdu je zabíjet. Vám katolíkům to ale zřejmě svědomí nezatežuje a ještě budete do světa křičet "my jsme ta jediná, svatá a neposkrvnéná Církev, kdo to neuznává je kacíř!" Očistěte se, vraťte se k Bohu, neklanějte se sochám a lidem ale Bohu, následujte Jeho syna ve všem co učil, i v té lásce k nepřátelům, rozdejte svůj majetek, zlato, drahokamy a paláce chudým jak to káže Evangelium a já se s radostí takové Církvi podřídím. Pokud to jako církev neuděláte, tak jste pro mne falešná nevěsta co se za Kristovu nevěstu pouze vydává...
Komentář ze dne: 04.08.2016 14:15:30 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: trojice
Nemusíte se mi omlouvat za tvrdá slova. Z Vašeho uhlu pohledu Vás vlastně chápu. Před pár staletími by naše rozmluva vypadala mnohem hůř, alespoň pro mne...
Doufám že se mnou budete souhlasit alespoň v tom, že pokud je Bůh ve třech osobách, musí každá tato osoba splňovat to, co je v Bibli napsáno o Bohu.
Je napsáno že Bůh je neviditelný. Krisus ale viditelný byl. Bůh řekl Mojžíši že ho nikdo ze smrtelných lidí nemůže vidět aniž by zůstal naživu. Lhal snad Bůh? Kristus ale viděn byl a nikdo proto nezemřel. Je napsáno že Bůh nemůže být pokoušen zlými věcmi. Kristus ale pokoušen byl, když se 40 dní postil a pak k němu přistoupil Pokušitel. O Bohu je napsáno že se nemění, je tedy věčně dokonalý. V listu Hebrejům je napsáno že se Kristus zdokonalil skrze utrpení, že dokonalost dosáhl a taky že se naučil poslušnosti. Nanejvýš dokonalý Bůh se ale nemůže zdokonalovat, ani se Vševědoucí nemůže už ničemu naučit a už vůbec ne poslušnosti. Bůh je nesmrtelný, Krisus byl smrtelný a zemřel za naše hříchy. Bůh je Vševědoucí, Kristus nezná den a hodinu svého druhého příchodu na zem, tudíš jeho poznání závisí od toho co mu Otec zjeví. Bůh je Všemohoucí, Kristus svou veškerou moc na nebi i na zemi dostal. O Bohu je napsáno že všechno koná podle rady své vůle, Kristus zdůrazňoval že neplní svou vůli ale vůli to toho kdo ho poslal. Je smutné že toto nevidíte.
Taky si uvědomte, že když jsou tři samostatné bytosti plně Bohem, pak jsou to tři bohové. To sice obcházíte frázi, "nikoliv tři bohové ale jeden Bůh ve třech osobách", ale to je jenom snaha zakrýt že uctíváte mnohobožství. Chápat slovo Bůh jako něco co mohou zdílet víceré bytosti je velmi vzdáleno tomu co říka o Bohu Bible. Bůh je živým Bohem, je to bytost. Jaký je ale rozdíl mezi bytostí a osobou? Ja myslím že žádný. A když je tedy napsáno že Bůh je jeden, znamená to skutečne jeden, nikoliv tři.
A ještě jednu otázku na závěr bych si dovolil. Když Kristus nazval Otce v modlitbě jediným pravým Bohem, neříkal tehdy pravdu? A když Pavel napsal že máme jednoho Boha, Otce, ten taky neříkal pravdu?
P.S.
Slovo Kyrios, překládané z řečtiny jako pán, se nevztahuje v Písmu vždy pouze na Boha. Takže tento argument je scestný. Apoštol Jan nazval jednoho ze starců, sedícího blízko Božího trůnu, "můj pane". A Jan si jistě nemyslel že mluví s Bohem. Taky Petr ve svém listu dáva ženám za pŕíklad Sáru, která pokorně nazývala svého muže Abraháma svým pánem. Taky se mi zdá že prorok Nátan nazval krále Davida svým pánem, a jistě se tým modloslužby nedopustil.
Komentář ze dne: 05.08.2016 20:25:15 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ludwig (ludwig1985@seznam.cz)
Titulek: závěr
Dovolte mi ještě pár slov na závěr a pak už nebudu v diskuzi pokračovat a "poskvrňovat" vám vaše stránky svým kacířstvím. Bibli jsem si začal číst jako přesvědčený ateista, pokud tedy může být 17-ti letý kluk o něčem vůbec pevně přesvědčen. Velice mě totiž zaujala Ježíšova slova z Janova Evangelia, uvěřejněné paradoxně v jednom humanistickém článku. Spatřil jsem v těch slovech velikou moudrost a tak jsem si od kamaráda půjčil Bibli, abych mohl více zkoumat Ježíšové učení. Když jsem si přečetl Evangelium, tak jsem úpřimně uvěřil že existuje Všemohoucí Bůh, Stvořitel nebes i země a že Ježíš Kristus je Jeho synem, přislíbeným Mesiášem který měl prijít na svět a spasit nás. Začal jsem pak číst celé Písmo svaté, i starý Zákon a knihy proroků a upevnilo mě to ve víře v Boha a jeho syna. Když jsem však před časem začal více zkoumat nauky katolické církve, tak jsem zjistil že má víra je od 4. století považována za těžkou herezi, že jsem vlastně arcibludař, arián. Zjistil jsem že jsem jako křesťan povinnen věřit v trojici bohů, že Ježíš není vůbec synem jediného Boha jak jsem si doposud na základě Písma myslel, ale Bůh Syn a musím ho považovat za 2. božskou osobu v trojici. Taky jsem zjistil že Otce pána Ježíše nesmím považovat za jediného Boha a Otce, ale jenom za prví božskou osobu v trojici. A když se modlím k Bohu, pak ho mám oslovovat jako nejsvětější trojice...Toto všechno co tvrdíte ale podle mě nemá vůbec nic společného s Biblí. Pokud oslavujete výsledky koncilů v Nikai a Cařihradě jako vítězství pravoslaví, tak pro mě je výsledek těchto koncilů zapřetím biblické víry v jednoho Boha a v jeho syna Ježíše a naštěpení víry v pohanskou božskou triádu do křesťanství. Promiňte mi moji upřimnost, ale ten koho vy nazýváte Bohem, svatou trojicí, to je jenom obměna trojjediných božstev které můžeme najít v mnoha pohanských mytologiích, například v keltské, hindské, egytské nebo babylonské. Proto nikdy nepřijmu nicejsko-cařihradské vyznání víry, protože bych se tím poklonil jinému Bohu než v kterého věřím. Proto i mnoho mesiánských Židů, kteří uvěřili v Ježíše jako Mesiáše, nevstoupilo do žádné křesťanské denominace. Tak jako já nemohou přijmou trojici bez pocitu, že by tím zapřeli svého jediného Boha, Jahveho.
Komentář ze dne: 11.09.2016 17:44:59 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (roman.tomek@seznam.cz)
Titulek:
Pěkně Vás zdravím.
Píši poněkud později než jsem sám chtěl, ale chtěl jsem, aby má odpověď na Váš(e) komentář(e) byla fakt pěkná a výstižná...., až jsem nakonec nenapsal nic...
Předně chci říct, že si vážím Vašeho svědectví, Vašeho hledání. A to, že nepíši, není výrazem pohrdání nebo odsuzování, vůbec ne. A myslím si, že už, po té době, ani odpověď nečekáte...
A tak nyní alespoň v krátkosti, protože dnes odjíždím a příští týden nebudu mít možnost psát a... odpovědět bych chtěl.
A tak alespoň se pokusím o pár slov. Bůh je nekonečná Láska, nekonečná Dobrota, je a zůstane pro nás tajemstvím. Kdyby se stalo, že bychom ho plně poznali, plně pochopili, tak by to nebyl Bůh. On je vždycky větší než my, než naše myšlení a schopnosti. To, že se nám ze své lásky dává poznat, je jeho velká milost. Ať jsou to slova Písma, kterými k nám mluvil...
Slova Písma, Bible, je opravdu Boží slovo, ale je v lidském provedení. Psali ho lidé, byť vedeni Bohem. Používali při tom lidská slova, odráží se tam jejich představy, doba, ve které žili...
Slova, která použili, převzatá z filozofie, různě překládaná ale nemohou vystihnout skutečnou Boží velikost.
A navíc postupem doby docházelo k většímu poznání, většímu porozumění toho, co Bůh lidem sděloval.
" Vtéto poslední době však promluvil k nám skrze svého Syna. Jeho ustanovil dědicem a skrze něho také stvořil svět " (Žid 1) Podobně je u Jan 1, ...to Slovo bylo u Boha a to Slovo byl Bůh. Jasně to ukazuje na preexistenci Ježíše jako osoby Trojice, jako na Boha. "Dříve než byl Abrahám JÁ JSEM" A ono Já jsem odkazuje na Ex 3, 14, na hořící keř.
Jsem, který jsem, to je mé jméno...
A Ježíš je nad Písmem, nad Tórou. Vystupuje ne jako zákoníci a vykladatelé Písma, ale jako autorita mnohem větší, jako zákonodárce.
"Je psáno..., ale Já vám říkám..."
Ježíš je opravdu Bůh, který se stal člověkem!
"Písma svědčí o mě", někde říká. Přichází, aby nám zjevil, kdo je Bůh a kdo jsme my. Nebyl člověkem, ale stal se jím, aby se nám přiblížil, aby na sebe mohl vzít naše hříchy, aby mohl trpět a zemřít....
A také, abychom ho mohli následovat. Jako člověka jej můžeme následovat, jako Bohu se mu máme klanět...
Tak tolik, zatím. Mějte se hezky.
RT
Přidat nový komentář
Zobrazit článek Je Ježíš Bůh? Patří do Nejsvětější Trojice?
Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
|
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Znáš tiskoviny z nakladatelství A.M.I.M.S.?
Celkem hlasovalo: 21769
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
|