FATYM.com nabízí:
AMIMS.net nabízí:
TV-MIS.cz nabízí:
ABCD.fatym.com nabízí:
Milujte se! nabízí:
Spřátelené weby:
|
Plánovaná údržba serverů 23. 11. 2024
V sobotu 23. 11. 2022 přibližně od 10:00 plánujeme údržbu serverů FATYMu a A.M.I.M.S. (včetně TV-MIS.cz) tak, aby do nedělního rána bylo vše hotovo. Servery bude třeba vypnout, restartovat... Prosíme, nevkládejte a needitujte v tuto dobu žádný obsah. Děkujeme za pochopení.
Komentáře
ke článku: Adventní koncert ze dne 10.12.2013, autor článku: Dana Tichá
Přidat nový komentář
Komentář ze dne: 10.12.2013 19:41:35 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Dano, moc díky za pěkný článek i za pochvaly :-) Za obě scholy přeju požehnanou dobu adventní - MK
Komentář ze dne: 12.12.2013 00:04:24 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re:
Místo zbytečného poplácávání se po ramenou si raději nalejme čistého vína. Není co chválit. Přejete požehnanou dobu adventní, ale máte vůbec povědomí o tom, co je Advent a co jsou Vánoce? Asi ne, protože jinak by jste na koncertě adventním nezpívaly písně vánoční. A taky asi nevíte, že na každý koncert v kostele je potřeba mít zvláštní povolení z biskupství. Píseň - Z Betléma se ozývá: nám narodil se Pán - by P. Karel Cikrle zcela určitě na adventní koncert nikdy neschválil. Ale nejde jen o repertoár. Víte třeba, že při koncertu v kostele nemají být zpěváci a hudebníci v presbytáři? Proč? Zkuste si přečíst dokument Koncerty v kostelích, který vydala Kongregace pro bohoslužbu a svátosti a prováděcí směrnice České biskupské konference k tomuto dokumentu. Nejen Vy, ale všichni členové obou schol. MH
Komentář ze dne: 12.12.2013 20:13:49 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re:
Děkuji za připomínku, MH. Kromě výše zmíněné písničky v závěru koncertu - jsme na malé vsi, kde se snažíme trochu potěšit i naše nevěřící spoluobčany tím, co si myslí, že k adventu patří, jsme též zařadili Ejhle, Hospodin přijde a adventní Celé věky čekaly, kromě ostatních šesti písní zcela nevánočních... Trochu se usmívám, protože vánoční píseň jsme v adventě zařadili poprvé v "kariéře" a hned se to ví :-) A seznam písní jsme v předstihu poslali na schválení na brněnské biskupství, abychom získali Vámi zmíněné povolení koncertu - a nic nám nikdo nevytýkal.... Takto to mimochodem děláme každoročně. Máte pravdu se scholou v presbytáři, to je též ústupek, ale zkuste se zamyslet nad verši Mk 2,27 a Mt 9, 13. Myslím si, že toto je odpověď na dokument Koncerty v kostelích pro naši téměř pohraniční oblast. Oba vedoucí schol jsme učitelé v naší obci a jsme velmi vděčni, že naši nevěřící žáci s rodiči na naše koncerty chodí a ve škole se s námi o Bohu dokážou bavit. Tak mám pocit, že se doutnající knot nemá hasit s takovou horlivostí... Požehnané adventní dny - MK
Komentář ze dne: 13.12.2013 00:08:31 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Stačí na internet vyvěsit jednu fotku z koncertu s čitelným textem písně na plátně a už to ví celý svět. Smůla, že spoušt fotoaparátu cvakla v době kdy, tam běžel text - Z Betléma se ozývá... Myslím, že se shodneme na tom, že vánoční písně na adventních koncertech jsou ústupky. Včera jsem v televizi slyšel otázku - Která liturgická barva patří k vánocům? Na výběr byly tři odpovědi: červená, fialová, khaki... Nevěřící spoluobčané mají v chápaní adventu a vánoc opravdu chaos. Co s tím? Necháme je v tomto chaosu a budeme ho podporovat tím, že na adventní koncert dáme vánoční písničku, protože si myslí že to k adventu patří a my je chceme potěšit? A nebo se budeme snažit jim z toho chaosu ukázat cestu? Budeme přetvářet církev a její dokumenty tak, aby to vyhovovalo nevěřícím a chodily nám do kostela na koncerty jako do kulturáku? Už samotná možnost koncertu v kostele je ústupek. Ústupek, kterému se církev snažila dát pravidla. Ale na pravidla se z vysoka kašle, asi i na brněském biskupství, pokud opravdu nikdo nic nenamítal, jak píšete. MH
Komentář ze dne: 13.12.2013 06:00:34 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Je mi líto, že je ve Vás takový nepokoj. Bůh je milosrdnější než my, lidé. Nesuďme, abychom nebyli souzeni.... to je pro nás všechny výzva. Požehnaný advent - MK
Komentář ze dne: 14.12.2013 07:13:10 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Snad každá kritika do vlastních církevních řad končí argumenty: nesuďme, abychom nebyly souzeni, vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve svém vlastním oku nevidíš a podobně. A v konečném důsledku je špatný ten, kdo něco kritizuje, a že to vůbec kritizuje. Byť argumentuje jasnými církevními dokumenty. Tento stav mě opravdu velmi znepokojuje. MH
Komentář ze dne: 14.12.2013 08:04:37 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Nesuďme... jsem mířila i sama na sebe - přemýšlím i o Vás - co Vás vede k takové studené kritice patrně neznámých lidí :-), kteří se o něco snaží... Naštěstí Bůh píše i na křivých linkách ;-) Pro mě prostě platí Don Bosco:"Lepší je nepřítelem dobrého". Pokojný a požehnaný advent - MK
Komentář ze dne: 16.12.2013 00:37:43 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Co mě vede ke kritice? Taky jsem se o něco snažil. Mimo jiné jsem kdysi absolvoval kurz pro varhaníky pořádaný Jednotou Musica Sacra. Odtud znám zásadu, že i hudba v kostele mino liturgii podléhá nějakým kritériím. Kromě jiného, musí odpovídat liturgické době. Zásadu - žádnou vánoční hudbu v adventu otec Karel Cikrle mnohokrát zdůrazňoval. Berte to tak - někde se něco naučíte, ale v praxi zjistíte, že realita je úplně někde jinde. V mé farnosti dovolil například kněz hrát na adventním koncertu Českou mši vánoční J.J. Ryby. Všem se to samozřejmě moc líbilo i panu faráři. Jenom varhaník je za blbce, protože si myslí, že se to nemá. Co nemá, dokonce si dovolí říct, že se to nesmí! A nejde jen o ty koncerty, to je ale jiné téma. Přitom by to měl být právě kněz, který má znát a lidem i zájemcům o koncertování v kostele vysvětlit co a jak. Takže moji kritiku vánočních písní na adventních koncertech berte jako profesionální deformaci (ne ve smyslu, že jsem profesionální varhaník). Pokud na Vás působí chladně a příkře, omlouvám se. Dopad do reality je tvrdý. I Vám přeji požehnaný advent a vánoce. MH
Komentář ze dne: 16.12.2013 06:15:44 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Děkuji Vám za upřímnost i za přání - s přáním Božího požehnání MK
Komentář ze dne: 13.12.2013 12:35:30 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Smůla, že spoušt fotoaparátu cvakla v době kdy, tam běžel text - Z Betléma se ozývá...
Myslím, že kdyby i ta spoušť fotoaparátu cvakla v jiné době, nebyl byste stejně spokojený.
Hlavně dodržovat zákon a pravidla! Na tom stojí celý svět a to je to nejdůležitější. Kde je lidské srdce? To není podstatné,že? Asi skutečně ve vás musí být velké moře nepokoje, když vám tento článek tak moc vadí.
Místo zbytečného poplácávání se po ramenou si raději nalejme čistého vína. Není co chválit. Skutečně není co chválit? Tak to jste tedy skutečný chudák, jestli si to myslíte. Dana
Komentář ze dne: 14.12.2013 07:16:06 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Kdyby tam běžel text - Ejhle, Hospodin přijde, nikdy by mě nenapadlo psát sem nějaké komentáře. To mi věřte. Ano, dodržovat zákon a pravidla je důležité. Desaterem počínaje a dokumenty z Říma konče. Jinak si bude každý dělat, co chce, a církev se bude dál rozdělovat. Což se ve skutečnosti děje (tradicionalisté - modernisté atd). Samozřejmě k tomu patří i to lidské srdce. Samostatná pravidla nebo samostatné lidské srdce - obojí je špatně. Nešvary a špatné věci si určitě chválu nezaslouží. A zpívat na adventních koncertech vánoční písně, je nešvarem velmi rozšířeným. Pro další špatné příklady nemusíme chodit daleko. Co třeba koncert s názvem - Bílé vánoce Lucie Bílé, za vstupné přes 1000,-Kč u znojemských dominikánů letos, ještě před zahájením adventu? A máme tu další otázku. Může se na koncert v kostele vybírat vstupné? Diskuzi o vhodnosti zpěvu v podstatě světských písní vánoční tématikou inspirovaných raději ani nezačínejme. Vstup do kostela musí být volný a zdarma - tak zní jednoznačná odpověď z Vámi opovrhovaných církevních dokumentů. Víte, to neskutečné pokrytectví a lež v samotné církvi, ten rozdíl mezi tím co se říká (co, proč a jak by se mělo dělat) a skutečností, to je asi ten hlavní problém. A týká se i daleko důležitějších věcí než nějakých koncertů. Hovoříte o lidském srdci o lásce, ale v poslední větě jste mě odsoudila. Proto, že nesouhlasím s Vaším názorem, protože se snažím říkat pravdu, protože nemáte argumenty k věcné diskuzi. MH
Komentář ze dne: 12.12.2013 20:31:17 Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re:
Že by závist nad dobrem?
Přidat nový komentář
Zobrazit článek Adventní koncert
Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
|
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Znáš tiskoviny z nakladatelství A.M.I.M.S.?
Celkem hlasovalo: 21260
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
|