Komentáře

ke článku: Potřebovala Panna Maria Vykoupení?
ze dne 29.05.2011, autor článku: Roman Tomek

Komentář ze dne: 31.05.2011 13:59:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - andulka (@)
Titulek:
v článku: Tímto prohlášením tridentští církevní otcové dali velmi jasně najevo s ohledem na tehdejší okolnosti, že blažená Panna Maria byla prosta dědičné viny. Tím zároveň tridentští círevní otcové výslovně potvrdili, že ani z Písma svatého, ani z děl církevních otců nelze vyvodit žádný argument, který by nějakým způsobem odporoval této výsadě Panny Marie. - výstižně v článku napsáno, taktéž z Písma nemůžeme vyvodit taktéž žádný argument, který by potvrzoval výsadu Panny Marie - že byla bez hříchu počatá, i když se narodila jako člověk, že je spoluvykupitelkou, tou bránou k Ježíši... Pokud chceme mít úctu k Marii, inspirujme se u ní její životem, pokorou a oddaností Božímu slovu, vzdávejme jak ona Bohu díky provolávajíc - můj Spasitel! Dávejme pozor, abychom neuctívali stvoření místo Stvořitele! Marie byla poslušná Bohu, byla Jeho služebnicí, byla Jím stvořena, aby Mu sloužila. Pokud chceme s čistým svědomím se držet a obhajovat nějaké lidské smyšlenky a domněnky, mělo by pro nás být Boží slovo-Písmo stěžejní a tou skálou, "kontrolkou".

Komentář ze dne: 31.05.2011 20:16:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (roman.tomek@seznam.cz)
Titulek: Re:
Aničko, vážím si Vaší upřímnosti, ale Vaše obavy jsou opravdu zbytečné. Katolíci opravdu rozlišují mezi Tvůrcem a tvorem, mezi Bohem a Marií. Klást Marii na nebo dokonce nad Ježíše by bylo skutečně velkým, ba ještě větším problémem.(a pokud se tak u některých jednotlivců děje, je to politováníhodná skutečnost) Mýlíte se však v tom, že "...z Písma nemůžeme vyvodit taktéž žádný argument, který by potvrzoval výsadu Panny Marie - že byla bez hříchu ..." Tato pravda byla dogmaticky prohlášena a ..."dogmatická prohlášení jsou v životě církve velikou událostí. Neobjevily se však jakoby zničehonic, ale představují vyvrcholení určitého procesu zrání. „Kořeny vědomí církve ohledně určité pravdy víry jsou hluboce zapuštěny v samotném zjevení, v událostech dějin spásy i ve slovech Písma, které o těchto událostech vypovídají a ukazují na jejich pravý význam."(viz článek Oprávněnost a důsledky vyhlášení dogmat) Takže i skutečnost, že P. Maria byla počatá bez dědičné viny je v Písmu, i když pouze implicitně, tj. skrytě, přítomna. Se srdečným pozdravem Roman T.

Komentář ze dne: 01.06.2011 10:50:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - andulka (@)
Titulek: Re: Re:
Když upustím od něčeho, tak jde také o to, že znám babičky ve farnosti, které se převážně modlí jen k Panně Marii, vnímají ji jako královnu nebes, spoluvykupitelku, tu jedinou orodovnici a tu, která činí zázraky a může jim pomoci, dostanou se přes ni do nebe...Pak až za ní, vnímají Ježíše. V tomto je velká zodpovědnost to správně předat i těm, kteří doma Písmo svaté nečtou nebo dosti málo. Z vlastní zkušenosti vím, že někdo má větší vztah k Marii jak k našemu jedinému vykupiteli Ježíši Kristu, právě i díky těmto podobným článkům a prohlášením. Tudíž mé obavy nejsou zbytečné, ale "vidím". Mariina života si hluboce vážím, o tom bez debat, avšak mi jsou trošku proti srsti nějaké zjevení, které nejsou prozkoumané a klade se jim důraz, navíc když to zjevení mluví leckdy proti Písmu. Neumím si představit našeho Boha, že by seslal Marii po Ježíšovi oběti s tím, že jí mají lidé zasvětit svá srdce, hlavně to zjevení se začlo ohánět, že je neposkvrněné početí, že je matka boží, že lidé hřeší proti jejímu neposkvrněnému srdci - lidé vždy hřeší a hřešili proti Bohu, nikoli proti Marii, tudíž na taková falešná zjevení tohoto typu nekladu důraz a neprožívám to, protože v Bibli čtu něco jiného, každá událost pro Boha jistě důležitá je v Bibli vždy detailně popisována, včetně toho, když byl Eliáš vzat do nebe. Je dobře na jaké místo stavíte Marii, jen to také sdělte těm babičkách na poutích a připomeňte jim Ježíšovu úlohu. Nepodceňuji někoho, jen vnímám jak si hodně lidí nenechá na Marii šáhnout, je na prvním místě. A tady vidím ten problém.

Komentář ze dne: 04.06.2011 15:32:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Míša (mikeila.k@volny.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Souhlasím, Andulko, že není dobré, když se Maria klade na první místo a úcta k ní se přehání. Ano, u těch babiček to tak někdy je... Každopádně jim můžeme dát dobrý příklad, pokud úcta k Panně Marii z naší strany bude vyvážená. Možná je to trochu dáno i tím, že "ženské drží pospolu", babičky byly a jsou většinou několikanásobnými matkami, takže je jim Panna Maria jako matka blízká. Možná by bylo zajímavé zeptat se na to nějaké té babičky přímo, proč je ta její úcta taková, jaká je... Staří lidé už často žijí ve svém světě. Co se týká zjevení, myslím, že je třeba posuzovat případ od případu. Ta, co byla církví uznaná, byla přece velmi přísně zkoumána. Větu "Já jsem neposkvrněné početí." si Bernadetta Soubirous nevymyslela - sama ani nevěděla, co pojem "početí" znamená. Proč by Bůh tuto skutečnost nemohl sdělit právě přes Pannu Marii a Bernadettu (nebo další věci např. prostřednictvím dětí z Fatimy)?

Komentář ze dne: 05.06.2011 17:40:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - andulka (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Míšo, tím falešným zjevením jsem nemyslela, že by si ty děti, vizionáři měli vymýšlet, věřím, že ti všichni viděli krásnou paní, děli se tam nadpřirozené věci-dějí, ale nevěřím, že to byla návštěva Boží z nebes.Protože jak jsem už psala, to zjevení mluvilo něco jiného než Boží slovo v Písmu.Měj se hezky.

Komentář ze dne: 08.06.2011 10:16:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Míša (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Na druhou stranu ale Písmu neodporuje, co zjevení mluví.

Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.

Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.

Kontakt | O nás | Webmaster | Administrace