Plánovaná údržba serverů 23. 11. 2024
V sobotu 23. 11. 2022 přibližně od 10:00 plánujeme údržbu serverů FATYMu a A.M.I.M.S. (včetně TV-MIS.cz) tak, aby do nedělního rána bylo vše hotovo. Servery bude třeba vypnout, restartovat... Prosíme, nevkládejte a needitujte v tuto dobu žádný obsah. Děkujeme za pochopení.

Komentáře

ke článku: HALLOWEEN - Znáte původ tohoto svátku?
ze dne 29.10.2024, autor článku: Roman Tomek

Komentář ze dne: 03.11.2012 13:27:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jana (@)
Titulek:
Mně to tedy přijde trochu jako bouře ve sklenici vody. Jistě, je to svátek, který není u nás původní, ale to přece automaticky nemusí znamenat, že musí být špatný. My ho třeba doma neslavíme,dětem jsme řekli, že je to americká kravina typu Santa Klause a Valentýna, ale dělat z toho takovou kauzu mi přijde trošku zbytečné .. A že mají jeho praktiky předkřesťanský a pohanský původ?? A kolik praktik u našich svátků ho má taky a nic proti tomu nenamítáme. Asi každý zdobí vánoční stromeček, přitom je to původně pohanská praktika (obětina bohům), která se v našich končinách začala prosazovat až od 19. století. Do té doby to také nikdo neznal a zkuste si dnes představit Vánoce bez ozdobeného stromečku. Nebo co třeba velikonoční pomlázka - součást slovanských svátků jara a plodnosti. Původně pomlázka symbolizovala býčí penis (ve staročeštině se označoval slovem žíla) a její dotyk měl ženám zajistit plodnost. Takže je to pohanská praktika jak Brno a taky její původ nikomu nevadí. Nebo co třeba německé pojmenování dnů v týdnů? Minimálně čtvrtek, pátek a neděle stále nesou jména a symboly pohanských bohů. Jistě je špatné, když se kvůli importovanému svátku zapomíná na původní smysl Dušiček, ale zase není potřeba z toho dělat pomalu apokalyptickou kauzu.

Komentář ze dne: 05.11.2012 19:45:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (@)
Titulek: Re:
Ano, myslím, že právě o to jde, o přesvědčení, že o nic nejde. Když k tomu přistupuji bez zlého úmyslu (oslavovat satana), tak je to (a zařadil bych sem i např. jogu, homeopatii aj.) neškodné. Ale jedním z triumfu ďábla je to, že někdy dělá, že neexistuje. O to je zákeřnější. Když někdo sní jedovaté houby, tak se otráví, i když měl dobrý úmysl a netušil, že... Jed působí sám od sebe... Podobně je to s Halloweenem - pomalu, nepozorovaně, ale jistě. Další odstavce tohoto příspěvku jsou okopírované části již vydaného článku Halloween -svědectví jedné maminky. Mimo to jsem doplnil ještě jiný článek (http://www.fatym.com/view.php?nazevclanku=polska- cirkev-upozornuje-na-okultni-charakter-halloweenub r-filipiny-cirkev-proti-halloweenubr&cisloclan ku=2012100166) o stanovisko církve v Polsku. S pozdravem RT Co chce lidem předávat Halloween - vedle stále zřetelnějších znaků satanismu a vzývání takzvaných žijících mrtvých znázorňuje smrt ve své nejhrůznější podobě, posmrtný život bez radosti a bez naděje. Halloween je ve své podstatě spiritistická seance, která se skoro vždy představuje jako nevinná zábava. Prostřednictvím hry se děti zasvěcují dovednosti zla, aniž by si přitom uvědomovaly závažnost celé věci. To je další forma ďáblovy lstivosti. Právě na tomto základě pak dochází k deformaci svědomí, takže mnohé hříchy už nejsou považovány za něco vážného. V součastné době je člověk neustále přesvědčován, aby nehledal žádný duchovní význam v některých zvycích, a to s cílem, aby viděl jen zevnějšek, který se jeví jako něco milé, radostné a neškodné, nemající žádné následky (ne nadarmo se ďábel nazývá otcem lži).

Komentář ze dne: 05.11.2012 21:19:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jana (@)
Titulek: Re: Re:
Dobrý den, mohla bych se tedy zeptat, jak se z Vašeho úhlu pohledu díváte třeba na ty další pohanské praktiky, o kterých jsem psala? V čem se Halloween tak výrazně liší od ostatních pohanských praktik, které nikomu nevadí?? Je ten ozdobený stromeček taky houbou, které otráví ??? Když chodíme na pomlásku, taky v tom nehledáme původní duchovní smysl ale vidíme jen zevnějšek? Proč je tedy Halloween tak škodlivý a ostatní původně pohanské zvyky nevad, i když všechny vychází z jednoho "zdroje"??? Díky Jana

Komentář ze dne: 07.11.2012 22:14:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Tomek (roman.tomek@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Ano, to je dobrá otázka. A rozdíl zde je a to podstatný. Křesťanství nejen kácelo modly, ale pokud to bylo možné, opravdu přijalo vícero různých znaků a praktik pohanských kultur. Ty ale "pokřtilo" - tj. dalo jim nový obsah, nový smysl, novou náplň. (tak např. zmíněný vánoční stromeček již není obětinou bohů, ale symbolizuje strom v Ráji) Oproti tomu Halloween je propagací magie a okultizmu, oslavou ďáblů, upírů a démonů, něco, co je v rozporu s křesťanstvím. "Znázorňuje smrt ve své nejhrůznější podobě, posmrtný život bez radosti a bez naděje" a to v předvečer svátku, který představuje smysl a cíl našeho života a oslavuje a vzývá ty, kteří už ho dosáhli - věčné štěstí u Pána, který nám je získal svou smrtí a vzkříšením.

Komentář ze dne: 08.11.2012 11:49:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jana (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
No vždyť právě, to je přesně ono. Křesťanství dává nový smysl, novou náplň. Jenže to nějakou dobu prostě trvá, i ten stromeček nebyl přijat ze dne na den. Mně přijde minimálně zajímavé, že proti Halloweenu protestují biskupové napříš světem, ale s jednou jedinou výjimku a tou jsou anglosaské země, tedy země, kde má tento svátek svoje kořeny a kde se dlouhá staletí slaví. Proč to vadí všem ostatním a jim ne?? To jsou horší křesťané než ostatní?? Protože Halloween je v těchto zemích něco tak samozřejmého, že nikohu ani nenapadne spojovat ho nějak se satanismem, stejně jako u nás nikoho nenapadne spojovat stromeček s obětinami pohanským božstvům. U Halloweenu to přece muže být za pár let stejné nebo taky může zmizet jako taková nárazová huráakce. Ale pokud už se mu podaří se zabydlet (což se doufám nepodaří,) pak tomu musíme dát spíše nějakou křesťanskou náplň, jak Vy říkáte "pokřtít" ho a spíše na něm hledat to, co by se dalo využít pro dobrou věc. Jak tomu bylo vždy v dějinách křesťanství a Církve...

Komentář ze dne: 09.11.2012 17:41:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman T. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Že by biskupové anglosaských zemí souhlasili a nic nenamítali, nevím. Možná se k nám jen nedostaly tyto informace. Co se týká vložení nějaké křesťanské náplně do Halloweenu, jak píšete, mám pochybnost. Jsou věci, které jsou sami o sobě indiferentní, tj. ani špatné ani dobré. (nůž lze použít ke krájení chleba nebo jako zbraň a to platí o mnoha věcech, činostech aj.) Tam je něco takového možné. Ale jsou některé skutky, jednání..., které je špatné samo o sobě. (např. krádež, vražda) Mám za to, že i Halloween je něco už ve své postatě špatného - propagace a provozování čarodějnictví, magie, oslava zlých duchů, (...) Tohle "pokřtít" asi nepůjde... Takhle to alespoň já vidím.

Komentář ze dne: 21.10.2023 08:54:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Miroslav (@)
Titulek:
Jsem se dočetl v novinách, že o. Jaromír Smejkal v Kurdějově rozšlapal halloweenské dýně umístěné u kostela. Jak jsem pochopil, tak se pak na něj snesla smršť útoků ze všech stran. Což je za mě znak toho, že udělal dobře.

Komentář ze dne: 21.10.2023 13:06:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zen (@)
Titulek: Re:
a pak došel na psychiatrii.

Komentář ze dne: 22.10.2023 08:58:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Maruška (@)
Titulek: Původ Halloweenu
Zkuste si, pane Tomku, přečíst i tohle: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0­ydxHa7fWVqSZTrYqXDxCtsXxZEP4dzrYyrr2dYW5pg7J73xFBr­zvkS2bq6mgHn3tl&id=100008783471125&sfnsn=m­o Je tam i pár pěkných myšlenek navíc. Přeji hezkou neděli.

Komentář ze dne: 25.10.2023 14:37:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Původ Halloweenu
Pěkně zdravím. Aby to nevypadalo, že nečtu komentáře, reakce na články, měl bych napsat, že se mi poslaný odkaz nepodařilo otevřít. Nevím tedy, jaké pěkné myšlenky v něm jsou. I tak děkuji. RT

Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.

Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.

Kontakt | O nás | Webmaster | Administrace