Zajímavé...

Dovolená Jeníkov a cestování po severních Čechách

Po dlouhé době došlo konečně k uklidnění situace, a tak nastal čas vybrat starou dovolenou. Že zrovna adoptivní farnost a severní Čechy to byl můj nápad a chvála Bohu prošel.
Tak jsme v sobotu 22.5. vyrazili s přítelkyní směr Sever. Ne, jako každý z Brna po dálnici, ale vzali jsme to přes Prosiměřice, Višňové, a pak už standardně přes Jihlavu. Hodinu příjezdu jsme určenou neměli, ale toužil jsem stihnout večerní chvály v 19:30 hod u Salačů, což se nám podařilo. Ještě večer jsme poprosili Lidku, zda by nás v neděli ráno neodvezla do Kostomlat pod Milešovkou, odkud jsme se chtěli aspoň na poslední den připojit k pěším poutníkům putujícím od středy z Prahy do Jeníkova. K milému překvapení šlo dost poutníků a počasí bylo až na pár přeháněk přívětivé. Po příchodu do Jeníkova kolem 12:45 hod následovala poutní mše svatá s požehnáním a oběd plus občerstvení na faře.

V pondělí ráno jsme po snídani vyrazili na poznávání krás Severu. První zastávka byla ve městě Kadaň, kde už více jak dvacet let působí vyjimečný člověk a kněz otec Josef Čermák. Ale tentokrát jsme si s velkým zájmem zašli prvně do turistických informací pro mapu města s vyznačenými cíly, které stojí za zhlédnutí. Asi každý zná večerníček o Maxipsu Fíkovi, no až teď jsem zjistil, že má spojitost právě s Kadaní. Po projití města jsme si zašli na vynikající hodně pozdní oběd, a pak se připojili na mši svatou, která byla v 17:30 hod. Po ní nám ještě otec Josef ukázal kapli, kde chystali výstavu na Noc kostelů, poté nám udělil požehnání na cestu a my jsme vyjeli do dalšího cíle Karlových Varů.

zdroj: vlastní

Nicola d'Onofrio

Ráno nebylo kam pospíchat na toto lázeňské město jsme si dali klidně celý den. Naštěstí můj bývalý kolega bydlí nedaleko Karlových Varů, tak mě dal ty správné tipy kam jít. Jako předchozí den první cesta vedla do turistických informací pro mapu a nějaké drobnosti. Pak jsme se vydali po kolonádě prý tou nejkrásnější částí města. Vzhledem k dost pravidelně se měnícímu počasí jsme po hodině došli k Grandhotelu Pupp. Nedaleko něj se nachází lanová dráha s názvem Diana, kterou jsme se odvezli na rozhlednu stejného názvu.
V okolí tohoto nádherného místa je motýlí dům a opravdu mini zoo. Odkud jsme se po opět výborném obědě vypravili pěšky lesem kolem Petrovy výšiny a Jeleního skoku zpět do města. Pak jsme se rozhodli vidět Andělskou horu, kde se natáčel film Balada pro banditu, ale toto místo mě zklamalo. O zmínce na tento film ani zmínka, jen zřícenina hradu, kde je vstup pouze na vlastní nebezpečí.
Odtud jsme jeli na hrad Loket, kde jsem čekal více krásného, takže mě ani nevadilo, že stále nelze prohlídky s průvodcem. Po ukončení prohlídky, kde jsme byli poslední návštěvníci, jsme vyrazili směr Krušovice, kde bylo zajištěné ubytování.

Další den opět nebylo kam pospíchat a byl to náš poslední den cestování, kdy jsme ve večerních hodinách plánovali návrat do Jeníkova. První zastávku jsme si udělali v Lužné u Rakovníka, kde je železniční muzeum plné nejen parních lokomotiv.
Po té jsme navštívili město Rakovník a aspoň zrychleně ho prošli a já nakoupil pár dobrot z místního pivovaru. Dnes bylo počasí asi nejhorší ze všech dní, tak jsme dali do navigace Chomutov, ale nakonec jsme místo něj jeli do města chmele Žatce, který jsme opět zrychleně prošli a zase nakoupili pár dobrot v místním pivovaru. Chtěli jsme navštívit kostel Nanebevzetí Panny Marie, ale po obejití ze všech stran nebylo možné se do něj dostat.
Po opuštění Žatce jsme se o velký kus přiblížili do Mostu, kde teda aspoň já jsem chtěl navštívit kostel Nanebevzetí Panny Marie, který v roce 1975 musel být přesunut o 841 metrů kvůli těžbě uhlí. Opět nás zarmoutilo, že díky některým je momentálně zavřený. Tak jsme si prošli aspoň okolí.
A úplně poslední zastávka byla ve městě Osek, kde jsme vůbec poprvé navštívili areál místního cisterciáckého kláštera, který je ale pro restaurátorské práce uzavřen.

Konečně opět v Jeníkově, kde jsem si řekl, že aspoň trochu pomůžu otci Františkovi a Daně se štípáním dřeva, což se podařilo až na pár dešťových přeháněk a mám z toho dobrý pocit. Jelikož v pátek byla Noc kostelů, tak jsme se zdrželi až do sobotního rána. Psaní o této krásné odpolední až večerní akci bych rád přenechal povolanějším, tak aspoň se podělím o pár fotografii.

A jako většina obyvatelů fary se rozhodla v sobotu ráno navrátit domů, tak jsme vyrazili i my. Jen jsme za Prahou navštívili bývalou katechetku z Jeníkova. A od ní pak v odpoledních hodinách směr Brno.

Sdílet

| Autor: Alois Karpíšek | Vydáno dne 04. 06. 2021 | 663 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.

Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.