Zajímavé...

Jak s láskou přijmout Pána Ježíše v Eucharistii?

Kostel sv. Jana Křtitele (Dry Ridge, Ohio) Nheyob, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia Ve svatém přijímání se dotýkáme a zakoušíme našeho Pána a našeho Boha. Velmi důležitá věta sv. Augustina, v níž jsou zaznamenána Kristova slova, definuje hlavní účinek přijímání andělského chleba: "Neměníš mě do své podstaty, jak jsi změnil pokrm svého těla, ale ty se měníš ve mně." Neexistuje a nikdy nebude existovat užší spojení.





Pravda o Kristově přítomnosti je skutečností založenou na Jeho neomylném Slovu a všemohoucí síle. Ale naše rozpaky se ještě více zvětšují, když se snažíme pochopit způsob Jeho eucharistického přebývání. Čím blíže k nám přistupuje, tím je nepochopitelnější. Čím větší je naše snaha porozumět tomu celému, tím se nejasnost prohlubuje. Když se naše mysli usilují pokročit za hranice víry, zůstáváme zmateni a dopleteni. Božská genialita světla obklopujícího našeho hosta zhoršuje vizi duše.

Stvořitel Bůh zůstává ve svých stvořeních. Člověk nemůže být nezávislý na Bohu. Aby stvoření dosáhlo své přirozené i nadpřirozené cíle, musí v něm přebývat Stvořitel. Dokonce i iracionální tvorové spadají pod tento základní zákon stvoření. Bůh je všude: svým bytím nebo podstatou, protože On je příčinou všeho bytí, celé existence; svým poznáním, protože "všechny věci jsou nahé a otevřené Jeho očím"; svou mocí, protože vše je Mu podřízeno. "V Něm žijeme a pohybujeme se a jsme"

Vtělení však otevírá zcela nový obzor Boží Přítomnosti. Prostřednictvím tohoto tajemství se člověk stává s Kristem jedním tělem ve společném objetí. Písmo krásně rozvíjí věčnou důležitost tohoto zázraku Boží lásky: "Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby nezahynul nikdo, kdo v něho věří, ale měl život věčný. Neboť Bůh neposlal Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasil." "A život věčný je v tom, aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista."

V tomto zcela novém způsobu Boží Přítomnosti se Kristus ponižuje a sestupuje, aby povýšil stvoření! Slova svatého Pavla Filipanům na toto téma jsou vznešené ve své jednoduchosti: "Smýšlejte tak jako Kristus Ježíš: On, ačkoli má božskou přirozenost, nic nelpěl na tom, že je rovný Bohu, ale sám sebe se zřekl, vzal na sebe přirozenost služebníka, stal se jedním z lidí. Byl jako každý jiný člověk. Ponížil se, stal se poslušným až k smrti, až k smrti na kříži."

Jako pozemský král, který si uvědomuje, že je Božím zástupcem nosícím v srdci zájmy všech, ale zejména těch nejchudších, i ten, který skrývá své královské roucho pod oděvem otrhaných, aby byl přístupnější, když jim rozdává své dary - takže Král králů padlé přírody odhaluje věčnou slávu svého božství. To všechno, aby vzkřísil člověka do nových pout lásky, k vyššímu životu, aby mu odevzdal ten největší ze všech darů.

Takže i Kristova slova "Kdo má moje přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A kdo miluje mne, toho bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám mu sebe samého" vkládají duši do mnohem těsnějšího vztahu s Bohem než to, že Stvořitel je všude ve svém stvoření. Bůh přebývá v člověku zvláštním způsobem, to je pravda, protože racionální člověk, je jediným stvořením, které poznává a miluje Stvořitele. Ale Božská Přítomnost, která je vtělená, se v podstatě liší od jejích důsledků. V tomto případě je Kristus dárcem almužny nebeského štědra, které se zjevuje za zcela nových podmínek a způsobem, který nelze pochopit, dokud nenastane plnost času.

Skrze toto tajemství se odpouštějí lidské hříchy, obnovuje se nadpřirozený život našich duší a jeho podstata ospravedlňuje a povyšuje k nejkrásnějšímu společenství s Bohem. Stvoření bylo obdařené schopností růst do podoby svého Spasitele, aby nabýváním Jeho ctností byla mysl tkvící v Kristu i myslí stvoření.

Ale i za obnovou lidské přirozenosti ke své prvotní nadpřirozené spravedlnosti a jeho schopnosti rozmnožovat Kristovy ctnosti ve své duši existuje skrze Vtělení živé vědomí spojení mezi Bohem a člověkem a radost, která se dostává do stvoření z osobní lásky Krista přebývající v tak úzké intimitě s ním. Toto je sláva tohoto skvělého tajemství - stejně jako když harmonické míchání barev do těch nejjemnějších odstínů končí v hrubých obrysech mistrovského díla umělce.

Všechny tyto zázraky se spojují ve svaté Eucharistii. Tato svátost byla ustanovena k tomu, aby nám udělila nejen zvláštní milosti, ale i všechny dary života vtěleného Boha. Nikdy předtím se Bůh neodhalil s takovou energizující plností. Takové zjevení však není v rozporu s udělením určité milosti v odpovědi na zvláštní žádost. Kristus se nám může projevovat způsobem, který nejvíce vyhovuje našemu duchovnímu vývoji, protože On je nekonečným archetypem všech forem svatosti a zdroj svatosti ve všech rozmanitých expozicích jeho komplexní jednoty.

Úvaha o těchto pravdách nás přivede k tomu, abychom Ho přijali s láskou, která uspokojuje Jeho touhu být s námi. Musí být jedno s námi, abychom se mohli podělit o svůj eucharistický život a profitovat z jeho pokladů; aby se naše slabá, proměnlivá povaha změnila a naše schopnosti byly nadpřirozené a my jsme mohli být zformováni do Jeho podoby.

To, co Kristus svou svátostnou přítomností v nás koná, bychom měli i my konat ve světě kolem nás. Jak nás transformuje svou milostí, i my musíme pozvednout a zušlechtit všechny, kteří přicházejí do sféry našeho vlivu. Božský záměr v svaté Eucharistii nezklameme, když se nám nepodaří podělit se o blahodárné účinky Života se všemi životy. Uvědomujíc si úžasnou expanzi moci Eucharistie, dělejme vše, co je v našich silách, abychom rozněcovali Kristovu lásku tím, že budeme vždy Jeho zástupci v hříšné divočině tohoto světa.

Tato myšlenka být dalšími Kristy by měla inspirovat naše slova a činy. Stručně řečeno, musíme oslavovat Krista odevzdáváním se pro druhé, když slaví Otce tím, že se pro nás sám odevzdal. Jak velké by bylo poslání nejčistší lásky, kdybychom se každý den snažili zapálit v duších našich bratří oheň lásky, který náš Spasitel přišel zapálit na zem a toužil vidět horlivě hořet v nás!

Jak jinak můžeme žít eucharisticky našeho Pána a Mistra v našich vlastních duších? Kristus přišel vrátit Svému Otci duše hříšníků. Takže pouze pokračováním této práce, pouze láskou k našemu bližnímu budeme spaseni, protože naše oběti a vstřícnost naší lásky k druhým budou rozhodovat o našem věčném osudu.

" 'Pojďte, požehnaní mého Otce, ujměte se království, které je pro vás připraveno od stvoření světa. Neboť jsem byl hladový a dali jste mi jíst; žíznil jsem a dali jste mi pít; byl jsem na cestě a ujali jste mne; byl jsem nahý a oblékli jste mě; byl jsem nemocný a navštívili jste mě; byl jsem ve vězení a přišli jste ke mně.' Tehdy mu spravedliví řeknou: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového a nakrmili jsme tě, nebo žíznivého a dali jsme ti pít? Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme tě, nebo nahého a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení a přišli jsme k tobě?' Král jim odpoví: ' Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.'"

Zkáza věřících se naplní, pokud eucharistický život skončí pouze v sobeckém vlastnictví.

Projev naší lásky a vděčnosti po každém svatém přijímání by měl být oslavou svátostného Spasitele zjevením v našem vztahu s jinými skrze účinek našeho spojení s Ním.


Zdroj: CatholicExchange

Převzato z https://www.verim.sk/, článek naleznete zde.

eucharistie, www.pixabay.com, Licence: CC0 Public Domain / FAQ

Sdílet

Související články:
Zpověď očima kněze (video) (05.12.2019)
Karol Dučák: Důležitost častého svatého přijímání (a jak se v minulosti přijímalo) 2. část (25.11.2019)
Karol Dučák: Důležitost častého svatého přijímání (a jak se v minulosti přijímalo) 1. část (24.11.2019)
Co jsou to odpustky a jak jim mám porozumět? V které dny a příležitosti je lze získat (04.11.2019)
Satanské mše jsou důkazem pravdy katolického učení (04.11.2019)
Proč mezi katolíky upadá víra v přítomnost Krista v eucharistii? (16.10.2019)
Svatá Eucharistie – tlukoucí srdce církve (16.10.2019)
Když kněz žehná, to já žehnám, říká Pán Ježíš. (03.09.2019)
Ježíš mě pokáral, když jsem slavil mši svatou (25.08.2019)
Děkujeme po přijetí Kristova Těla? (12.08.2019)
Tato hostie byla natočena - krvácející a pulsující planoucí srdce (27.06.2019)
Ďábel ví o Eucharistii mnohem více než běžní katolíci, proto se před ní třese a utíká (15.06.2019)
Manželství - živý obraz Nejsvětější Trojice (12.06.2019)
7 způsobů, jak se posvěcujeme Eucharistií (05.06.2019)
Poklady, které získáváš účastí na mši svaté (03.06.2019)
Zázraky ve farnosti jako ovoce nepřetržité adorace (+ krásná svědectví účastníků)) (01.06.2019)
Velikonoční zpověď nebo její levná karikatura (06.04.2019)
Pro katolíky mají význam kříže s korpusem Pána Ježíše, a nikoli 'prázdné' kříže. Proč? (19.03.2019)
Mít užitek ze zpovědi (02.03.2019)
Karol Dučák: Přijímání pod obojí v Římskokatolické církvi (28.01.2019)
Nerezignujeme zbytečně často na přijímání Eucharistie? (29.12.2018)
Kdy mohu přijít pozdě na mši svatou? (16.12.2018)
Nudíte se na mši svaté? Inspirujte se světci, jak to změnit (16.12.2018)
Každý kněz má hlubokou úctu před kajícníkem (15.12.2018)
10 důkazů, že zpověď má moc osvobodit (30.11.2018)
Svátosti jsou dary od Boha a klíčovým pilířem duchovního života (09.10.2018)
* Jak strávit hodinu v adoraci?
* + Svědectví - Jak jsem uvěřila, že Eucharistie je živý Kristus?
(12.09.2018)
Exorcismem potvrzená Boží přítomnost v Eucharistii (31.07.2018)
Hodina lásky a svobody. Proč je eucharistický půst tak důležitý? (17.06.2018)
Kardinál: Přijímání nelze sdílet s nekatolíky jako například pivo nebo koláč (16.06.2018)
Dotek lásky při prvním svatém přijímání (15.06.2018)
Cesta Eucharistie - pobožnost k úctě Kristova Těla (15.06.2018)
10 mimořádných faktů o moci Eucharistie (03.06.2018)
Duchovní nebezpečí nedůstojných přijímání: klíčový bod v Amoris diskusi (11.05.2018)
Přijímat Eucharistii do úst nebo na ruku? Důležitý je vnitřní postoj (19.04.2018)
Ovoce adorace: rapidní pokles kriminality (09.03.2018)
Kardinál Sarah o úctě k eucharistii (27.02.2018)
Generální zpověď (16.02.2018)
TŘI MOCNÉ POSVĚCENÉ PŘEDMĚTY, KTERÉ BYSTE MĚLI MÍT DOMA (03.11.2017)
Na přijímání tzv. bezlepkových hostií se nic nemění (12.07.2017)
O 77 MILOSTECH A PLODECH, JEŽ VYPLÝVAJÍ ZE ZBOŽNÉ ÚČASTI NA MŠI SVATÉ (18.06.2017)
Ikona přijímání svatých tajemství Pánova těla a krve apoštoly (17.06.2017)
Kardinál Sarah: v eucharistické úctě se učte od sv. Jana Pavla II. a sv. Matky Terezy (15.06.2017)
Eucharistie nepřipouští redukce a manipulace (14.06.2017)
Letnice - dar zralosti ve víře (31.05.2017)
Jak se svatí připravovali na přijetí Eucharistie? Odpověď zní: s Pannou Marií! (28.05.2017)
* Fundamenty (49) Křest - základ křesťanského života
* Fundamenty (50) Křest a křestní milost
(11.04.2017)
Ježíš to nemyslel doslovně s jezením Jeho těla ... že? (+ video) (09.04.2017)
TV LUX: V SAMÁRII PRI STUDNI (109): Odpuštění a příprava na gen. zpověď (04.04.2017)
Bez zpovědi bychom už nebyli katolíky (14.03.2017)
Příprava na svátost biřmování (22.02.2017)
Fundamenty (53) Svátost nemocných (07.02.2017)
Osmiletý chlapec se modlí k Nejsvětější Svátosti, získává uzdravení pro svou rodinu (06.02.2017)
OBĚŤ KRISTOVA A NAŠE Úvaha u příležitosti svátku Uvedení Páně do chrámu (31.01.2017)
Odpouští ti Bůh vždy, když jdeš ke svaté zpovědi? Ano, ale ... (12.01.2017)
Zázrak při svaté zpovědi (30.12.2016)
Ježíš jako exorcista (07.10.2016)
Jak jsem pomohl hříšníkovi na smrtelné posteli aneb síla posledního pomazání (22.09.2016)
Svěcená voda – ochranná a léčivá síla pro křesťany (07.09.2016)
Svěcená voda – poklad církve! (07.09.2016)
Z vyprávění nemocničního kaplana (22.07.2016)
Aby biřmování nebylo rozloučení s Církví (21.06.2016)
Dotek lásky při 1. svatém přijímání (20.04.2016)
Eucharistický zázrak v Polsku (12.04.2016)
ZÁZRAK VŠECH ZÁZRAKŮ Reálná přítomnost Krista v eucharistii (09.12.2015)
Staň se skutečným kmotrem! (09.12.2015)
Myšlenky o Eucharistii (- nejen ke zpytování svědomí) (06.11.2015)
Kým má být kmotr (křestní rodič) pro naše dítě (16.09.2015)
Gratulujeme ke svatbám (13.07.2015)
Rozhovor s o. Vojtěchem Kodetem: Čím odtažitější vztah, tím horší zpověď (10.06.2015)
Láska přemáhá smrt, říká o. Mellone o svém předčasném kněžském svěcení (20.04.2015)
TV Lux: FUNDAMENTY - Co se děje při zpovědi, úkony kajícníka (01.04.2015)
Eucharistie není večeře s přáteli, ale mysterium (27.03.2015)
Příprava na dobrou svátost smíření (26.03.2015)
Kniha k Synodě: Kardinálové vysvětlují, proč rozvedení nemohou přijímat eucharistii a uzavírat nové sňatky (29.09.2014)
Svatební oznámení (30.08.2014)
Přechodná změna místa stálé zpovědní služby v Brně (21.05.2014)
Eucharistie, záruka vzkříšení (16.05.2014)
Altheina poslední zpověď* (09.04.2014)
Oblažující odpuštění (25.09.2013)
Dorotka - Boží dar (20.09.2013)
Stálá zpovědní služba v Brně (03.09.2013)
Účast na mši svaté (19.06.2013)
Křest změnil situaci (16.05.2013)
Bostonský masakr: Poslední pomazání bylo raněným a umírajícím odepřeno (30.04.2013)
SKVĚLÁ VOLBA (05.04.2013)
| Autor: Roman Tomek | Vydáno dne 22. 06. 2019 | 352 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: www.verim.sk
Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Jak se ti líbí časopis Milujte se!? (viz www.milujte.se)


Celkem hlasovalo: 412487
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
projekt Godzone=
Jsme mediálními partnery projektu Godzone.

Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.

Kontakt | O nás | Webmaster | Administrace