Polští levicoví extremisté kvůli zpřísnění potratů útočí na kostely a kněze, s noži a holemi - polští katolíci vytvářejí domobranu! Na tomto příkladu můžeme vidět, že levicové hnutí, lidé, kteří obhajují potraty či gender ideologii nejsou tak mírumilovní jak to o sobě tvrdí. A v případě nesouhlasu s jejich ideologií neváhají použít tvrdou agresi!
Protesty v Polsku
Konec eugenických potratů
a co u nás nezaznívá
V souvislosti s rozhodnutím polského ústavního soudu jakoby u nás zněl jen hlas jednoho Polska.
Přesně před týdnem rozhodl polský ústavní soud o zrušení jedné z výjimek, na jejímž základě se dosud mohly provádět potraty.
Reakce na tento krok je bouřlivá. Tisíce lidí, zejména ve velkých městech, protestují na akcích organizovaných levicí a feministickými organizacemi, někteří dokonce odmítli nastoupil do práce. Paralelně s tím probíhá i velmi ostrá debata mezi odpůrci a podporovateli tohoto rozhodnutí.
Nejradikálnější část odpůrců dokonce začala narušovat bohoslužby a na několika kostelích se objevily hanlivé nápisy, což například šéfredaktor konzervativního týdeníku
Do Rzecz Pawel Lisicki
označil za zcela nový, v polské tradici až dodnes neznámý typ barbarství.
Co se přesně stalo?
Ústavní soud rozhodl o neústavnosti výjimky, která umožňovala vykonání potratu, pokud bylo indikováno vážné poškození plodu. V polském pro-life hnutí se pro tento typ zákroku zvykne používat termín eugenický potrat.
Soud rozhodoval na základě podnětu 119 poslanců, mezi nimiž nebyli pouze členové strany PiS, ale i několik opozičních poslanců. Tato jejich iniciativa reagovala na pro-life petici, kterou podepsalo 830 tisíc Poláků.
Podáním se ústavní soud zabýval tři roky. Z patnáctičlenného pléna měli jen dva soudci odlišné stanovisko.
Úplné zdůvodnění verdiktu nebylo zatím publikováno, ale soudci se při rozhodování opřeli o ty body polské ústavy, které říkají, že stát zajišťuje každému člověku stejnou právní ochranu. Argumentovali tím, že potrat z důvodu poruchy plodu je eugenických praktik a nepřípustnou formou diskriminace.
Méně se mluví také o další části rozhodnutí, ve kterém se konstatuje, že tíha výchovy těžce nemocného člověka nemůže spočívat pouze na matce, ale stát má povinnost postarat se o osoby, které se ocitly v takové situaci. Polská vláda na to reagovala a avizuje, že v nejbližší době předloží legislativu, která výrazně zvýší státní pomoc rodinám, které se starají o postižené děti.
Konec potratového kompromisu
Nyní malý exkurz do historie. V Polsku dosud platila potratová legislativa z roku 1993, která se začala označovat také jako "potratový kompromis", protože v té době se opírala o širokou politickou shodu.
Umělý potrat byl podle ní zakázán s výjimkou tří situací: znásilnění (tehdy byl možný do 12. týdne), ohrožení života matky a poškození plodu. V obou těchto případech bez časového omezení. Trestní odpovědnost nenesly ženy, které tento zákaz porušily, ale ti, kteří potrat vykonali nebo na něj naváděli.
Jenže tento kompromis začal velmi brzy slábnout a tlak na jeho změnu narůstat. Jak ze strany levice, tak i pro-life hnutí.
Jako první se o změnu v roce 1996 pokusila postkomunistická Strana demokratické levice (SLD), která v parlamentu prosadila změnu, aby byl potrat možný, i když se žena dostane do těžké životní situace. Ústavní soud v roce 1997 tuto novelu zrušil.
Stav se však již delší dobu snažily změnit i pro-life organizace, které nakonec nyní uspěly. Argumentovaly nejen morálně a právně, ale i nárůstem počtu eugenických potratů.
Těch bylo v minulém roce v Polsku
podle místní pobočky organizace CitizenGo 1074 z celkového počtu 1116 legálních potratů. V čtyřiceti procentech případů byla indikace Downův syndrom.
Za posledních dvacet let stoupl počet eugenických potratů až dvacetinásobně, z 50 v roce 1999 na 1074 v roce 2019. "
Tyto údaje ukazují, že takzvaný kompromis nefunguje, pouze se díky němu rozšiřují možnosti na zabíjení a ve společnosti se vzbuzuje falešný dojem, že zabíjení nemocných lidí není zlem,"
tvrdí ředitelka polské pobočky CitizenGo Magdalena Korzekwa-Kaliszuk
Jen jeden hlas
Tady se zastavme.
V souvislosti s rozhodnutím polského ústavního soudu zní u nás téměř výhradně jen narativní odpůrci, kteří tvrdí, že jde o brutální zásah do práva ženy. Nemluvě o tom, že se nadhodnocuje i společenská váha protestů, které vzbuzují pozornost spíše svou radikalitou, než masovostí.
Také se hodně hovoří jen o "zlém" Kaczyńském a spravedlivě rozzlobených demonstrantech, ale vůbec nic o ideologických lynčích, kterým jsou pro svůj názor vystaveno více soudců ústavního soudu. Například soudce Justyna Piskorského, který byl v této kauze zpravodajem, jeho akademičtí kolegové
vyzvali k rezignaci z postu šéfa katedry trestního práva na Právnické fakultě v Poznani.
Jistě,
průzkumy ukazují, že rozhodnutí ústavního soudu nemá většinovou podporu Poláků. Podporuje ho méně než dvacet procent z nich. V názoru na protesty je společnost rozdělena přibližně půl na půl. Průzkumy veřejného mínění jsou však tou poslední věcí, kterou by se soudci při takových dilematech měli řídit.
Také platí, že
existuje i jiné Polsko, které verdikt soudu interpretuje například i jako šanci pro děti s Downovým syndromem. Jeho hlas však k nám neproniká, přičemž jde o velmi podstatný rozměr rozhodnutí polských soudců.
Jozef Majchrák
Převzato z
www.postoj.sk,
článek z 29. 10. 2020 naleznete
zde.
@@@@@@@@@@@@@@@@
*****************************************
Aktuálně v Polsku - levicoví extremisté ničí kostely, útočí na věřící a zbili kněze !!!
Polští levicoví extremisté kvůli zpřísnění potratů útočí na kostely a kněze, s noži a holemi - polští katolíci vytvářejí domobranu! Na tomto příkladu můžeme vidět, že levicové hnutí, lidé, kteří obhajují potraty či gender ideologii nejsou tak mírumilovní jak to o sobě tvrdí. A v případě nesouhlasu s jejich ideologií neváhají použít tvrdou agresi!
Poláci vytvářejí domobranu,
která je připravena chránit kostely
před útoky antiklerikálů
Polští levicoví odpůrci protipotratového zákona nezvládli skutečnost, že se v Polsku zpřísnil protipotratových zákon a v posledních dnech překročili červenou čáru tím, že začali přímo útočit na kostely a začali narušovat průběh Svatých mší. Odpověď nedala na sebe dlouho čekat. Dnes se již v Polsku formují příslušníci křesťanské domobrany, kteří jsou rozhodnuti bránit kostely před útoky antiklerikální uskupení.
https://www.christianitas.sk/poliaci-vytvaraju-domobranu-ktora-je-pripravena-chranit-kostoly-pred-utokmi-antiklerikalov-podcast/,
(28. 10. 2020)
---------------------------
Vážně !!! Na polské obránce kostelů
zaútočili antiklerikální vandalové noži a holemi!
V Polsku to kvůli zpřísnění zákonů o potratech vře. Po vlně útoků vůči polským kostelům a narušováním Mše svaté se začaly organizovat skupiny katolické domobrany, jejíž členové chrání kostely
před útoky antiklerikálních vandalů a před zneuctěním.
Video útoku na kostel si lze prohlédnout zde:
Obrońcy kościoła zaatakowani nożem. Ranna jedna osoba
https://www.youtube.com/watch?v=2V1r1_LXpRU&feature=emb_logo
Celý článek:
https://www.christianitas.sk/vazne-na-polskych-ochrancov-kostolov-zautocili-antiklerikalni-vandali-nozmi-a-palicami/,
(28. 10. 2020)
Polští levicoví extremisté zbili kněze
Levicově liberální extrémisté a feministky, účastnící se na vandalských útocích proti církvi a demonstracích proti nové zákonné úpravě o potratech, napadli a zbili kněze v Myślibórz, který se nachází v Západopomořanském vojvodství. Událostí se zabývá i policie.
Celý článek:
https://www.christianitas.sk/polski-lavicovi-extremisti-zbili-knaza/,
(29. 10. 2020)
---------------------------
Papež František podpořil rozhodnutí polského Ústavního soudu
V pozdravu polských poutníků ve Vatikánu papež František obrátil pozornost k ochraně života od početí až po přirozenou smrt, zejména v souvislosti s nejkřehčími a nejbezbrannějšími lidskými bytostmi. Petrův nástupce promlouvá do rozbouřené atmosféry po rozhodnutí polského Ústavního soudu, který označil eugenetické potraty za protiústavní.
Celý článek:
https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20201029020
(29. 10. 2020)
Přehled převzatý z https://slovenskydohovorzarodinu.sk/, naleznete ho
zde.
Polští biskupové vyzývají k dialogu bez použití násilí
Stálá rada Polské biskupské konference všechny vyzývá, aby se zapojili do dialogu, aby vyjádřili své názory bez použití násilí a aby respektovali důstojnost každého člověka. Biskupové vyjádřili znepokojení nad stupňováním napětí, ničením majetku, případy devastace kostelů, zneuctěním svatých míst či nemožností konat v nich liturgii. "
Vyzýváme všechny, aby se zapojili do smysluplného dialogu, aby vyjádřili své názory bez použití násilí a aby respektovaly důstojnost každého člověka," napsali.
Vyzvali politiky a účastníky dialogu, aby analyzovali příčiny situace a hledali východiska v duchu pravdy a obecného dobra.
Zároveň apelovali na farnosti, katolická hnutí a další církevní organizace, aby podnikly konkrétní iniciativy zaměřené na setkání s těmi, kteří pomoc potřebují a budou ji potřebovat. "
Církev bude vždy stát za životem a bude podporovat iniciativy, které ho chrání," píše stála rada v stanovisku.
Biskupové také vyzvali na solidaritu a dodržování bezpečnosti. "
Vyjadřujeme vděčnost všem zdravotnickým službám za jejich práci a hrdinské oběti," napsali. Také požádali všechny věřící, aby se postili a modlili se za pokoj s úmyslem chránit život, ukončit probíhající krizi a ukončit rozvíjející se pandemii.
V mnoha polských městech probíhají v těchto dnech manifestace proti rozhodnutí Ústavního soudu, který 22. října vyhlásil eugenetický potrat za neslučitelný s ústavou.
Převzato z
https://www.tkkbs.sk/,
článek z 29. 10. 2020 naleznete
zde.
(Soubor na Fatym.com vydán 29. 10. 2020; 11. 2. 2021 - 866; 3. 8. 2022 - 1988 přečtení)