Mimo tohoto svědectví naleznete:
Co nám Písmo svaté říká o očistci, co učí Tridentský katechismus, co říkají světci ...
a také
modlitba sv. Gertrudy za duše v očistci, modlitbu dvou Srdcí lásky
Celé mi to přišlo jako email a protože je pěkně zpracovaný, předávám v podobě článku:
Zdravím všechny,
v souvislosti s blížícím se dušičkovým týdnem Vám posílám svědectví fr. bratra Daniela Natale, který zakusil skutečnost očistcového ohně.
Toto svědectví mi velmi pomohlo více pochopit realitu očistce a také jsem si uvědomil, že jsem na něj nahlížel hodně naivně.
V minulosti jsem nedokázal pochopit výroky některých světců, kteří tvrdili, že
je lépe se modlit za duše v očistci, než za hříšníky. Pro naše racionální myšlení to zní nepochopitelně, ale Boží myšlení je jiné než naše lidské.
Duše v očistci se za nás zpětně přimlouvají... za naše duše, duše našich blízkých, hříšníky a prakticky všechny úmysly, které neseme ve svém srdci. Tímto se věci kolem nás dávají mnohem rychleji do pohybu. Prosby vysvobozených duší z očistce jsou velmi účinné a tyto duše se za nás přimlouvají po celý zbytek našeho života, případně i následném v očistci.
Sv. Pater Pio z Pietrelciny měl mnoho zjevení duší, které přicházely požádat o pomoc mší svatých, aby mohly opustit očistec. Jednou sloužil mši svatou za otce jednoho spolubratra. Na konci mše svaté řekl P. Pio spolubratrovi: „Dnes ráno vstoupila duše tvého otce do nebe.“ Spolubratr měl z toho velikou radost, ale řekl P. Piovi: „Můj otec zemřel před dvaatřiceti roky!“ „Můj synu,“ odpověděl P. Pio, „před Bohem se za všechno platí!“ A je to mše svatá, která nám zajišťuje cenu nekonečné hodnoty: Tělo a Krev Ježíše, neposkvrněného Beránka (Zj 5,12).
Poznámka: Text naleznete v PDF v příloze mailu
(Text je článek z 43. čísla časopisu Světlo - s datem 27. 10. 2013
Naleznete ho jako samostatný článek
Jeden den v očistci - ZDE
)
fr.Daniel Natale
http://www.youtube.com/watch?v=yCPseysF2vM
Co nám Písmo svaté říká o očistci:
2. Makabejská 39-45
Následujícího dne – byl už totiž nejvyšší čas – šli Judovi lidé posbírat těla padlých, aby je za účasti příbuzných uložili v hrobech otců.
U každého z padlých našli pod šatem amulety bůžků z Jabny, které Zákon židům zakazuje. Všem bylo zřejmé, že to byla příčina, proč padli. Všichni dobrořečili Hospodinu, který spravedlivě soudí a zjevuje skryté věci. Ale potom prosili a modlili se, aby jim byl ten přestupek plně odpuštěn. Šlechetný Juda domlouval lidu, aby se chránili hříchů, když na vlastní oči viděli, co se stalo, a jak hřích byl příčinou toho, že někteří padli. Nato uspořádal ve vojsku sbírku a poslal do Jeruzaléma dva tisíce drachem, aby byly přineseny oběti za padlé. Bylo to krásné a šlechetné jednání, vždyť Juda přitom myslil na vzkříšení. Kdyby nebyl přesvědčen, že padlí vstanou, bylo by zbytečné a marné modlit se za mrtvé. On však byl přesvědčen, že těm, kdo zemřeli ve zbožnosti, je připravena nejkrásnější odměna. To je vznešená a zbožná myšlenka – proto dal přinést smírčí oběti za mrtvé, aby jim byly odpuštěny hříchy.
Matouš 5, 22-26
Já však vám pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu. Přinášíš-li tedy svůj dar na oltář a tam se rozpomeneš, že tvůj bratr má něco proti tobě, nech svůj dar před oltářem a jdi se nejprve smířit se svým bratrem; potom teprve přijď a přines svůj dar. Dohodni se se svým protivníkem včas, dokud jsi s ním na cestě k soudu, aby tě neodevzdal soudci a soudce žalářníkovi, a byl bys uvržen do vězení. Amen, pravím ti, že odtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš do posledního haléře.
1. Koryntským 3, 10-15
Podle milosti Boží, která mi byla dána, jako rozumný stavitel jsem položil základ a druhý na něm staví. Každý ať dává pozor, jak na něm staví. Nikdo totiž nemůže položit jiný základ než ten, který už je položen, a to je Ježíš Kristus. Zda někdo na tomto základu staví ze zlata, stříbra, drahého kamení, či ze dřeva, trávy, slámy – dílo každého vyjde najevo. Ukáže je onen den, neboť se zjeví v ohni; a oheň vyzkouší, jaké je dílo každého člověka. Když jeho dílo vydrží, dostane odměnu. Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm.
1. Petův 3, 18-20
Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem. Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení, kteří neuposlechli kdysi ve dnech Noemových. Tenkrát Boží shovívavost vyčkávala s trestem, pokud se stavěl koráb, v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí.
1. Janův 5, 17
Každá nepravost je hřích, ale je i hřích, který není k smrti.
Tridentský katechismus učí:
Je očistný oheň, kde duše zbožných jsou určitý čas trápeny a tak očištěny, aby mohly vejít do věčné blaženosti, kam nic poskvrněného nevchází.
V životě
bl. Jindřicha Suso čteme, že již v mládí uzavřel se svým spolubratrem tuto smlouvu: „Kdo z nás přežije toho druhého, uspíší příchod do nebe toho, kdo odešel na věčnost, tím, že za něho bude sloužit každý týden mši svatou.“ Druh bl. Jindřicha zemřel v misiích jako první. Blahoslavený si vzpomněl na slib o něco později. Protože byl zavalen intencemi, nahrazoval týdenní mše modlitbou a kajícími skutky. Ale přítel se mu zjevil a vytkl mu to: „Nestačí mi tvoje modlitby a pokání. Potřebuji Ježíšovu krev, protože naše dluhy a naše viny splácíme Ježíšovou krví“ (Kol 1,14).
V jednom svém kázání uvedl
svatý farář Arský příklad kněze, který sloužil mši svatou za svého zemřelého přítele a po pozdvihování se takto modlil: „Otče svatý a věčný, udělejme výměnu: Ty máš v očistci duši mého přítele, a já mám ve svých rukou tělo Tvého Syna. Vysvoboď mého přítele, a já ti obětuji Tvého Syna se všemi zásluhami jeho umučení a smrti.“
Svatá Magdaléna de Pazzi,
slavná karmelitánská mystička, měla ve zvyku obětovat Ježíšovu krev za duše v očistci a v jedné extázi jí Ježíš ukázal, kolik duší je opravdu vysvobozeno obětí božské krve. Ani tomu nemůže být jinak, protože – jak učí svatý
Tomáš Akvinský – jedna kapka Ježíšovy krve může spasit od každého hříchu celý svět.
Sv.Augustin
říká: Oheň očistcový je horší a palčivější než kterýkoli trest pozemský, rovněž tvrdí, že očistcové tresty jsou větší než muka mučedníků.
Zmiňuje: "Modlitba je klíč, kterým se duším v očistci otvírá brána nebe. Chceš-li, aby se Bůh nad Tebou slitoval, měj ty slitování se svým bližním v očistci!"
ct. Klára Moesová:
"Za očistec můžeme děkovat jen nekonečnému Milosrdenství Božímu. Kdyby slitování Boží nebylo větší než Jeho Spravedlnost, kolika duším by bylo odepřeno štěstí dostat se do očistce!"
"Pokud mi bylo dopřáno poznat, jsou mše svaté, sv.přijímání a obětování nejdražší Krve Kristovy nejúčinnějšími prostředky k ulevení muk duší v očistci. Čím častěji jsem nebeskému Otci obětovala nejdražší Krev Jeho jednorozeného Syna, tím snesitelnější a mírnější byly jejich tresty. Obyčejně se stávalo, že duše, za níž jsem obětovala Krev Kristovu, byla aspoň čtvrt hodiny zbavena muk očistcových. Po uplynutí této doby počaly bolesti znovu, nezvýšily se však, naopak u mnohých se zeslabily."
http://www.tedeum.cz/5_2011/utrpeni_radosti_ocistce_0511.htm
Sv. Kateřina Janovská:
"Kdo v tomto životě činí pokání za své hříchy, zaplatí několika haléři dluh mnoha tisíc dukátů. Odkládá-li však s pokáním až na věčnost, platí nepatrný dluh několika haléřů mnoha tisíci dukátů." (Neboť tresty na věčnosti nelze srovnat s tresty zde na zemi...)
Sestra Nativitas:
"Mnozí jsou v očistci i pro malé viny, např. pro zbytečné řeči, náladovost, netrpělivost a podobné nedokonalosti." Pán mi vnukl, že možno duším v očistci účinně prospět, když za ně obětujeme třeba i kratince Bohu Otci všechna muka, jež Spasitel vytrpěl v zahradě Olivové. Již jediný takový povzdech je ceny nesmírné!"
Sestra Marie Latastová:
"Utrpení, způsobené odnětím možnosti patřit na Boha, převyšuje vše, co si lze představit. V tomto stavu teprve duše poznává, co to je - mít Boha."
Sv. Tomáš Akvinský:
"Pokání za bližního konané je Bohu milejší, než když se kajeme za sebe."
Sv. farář Vianney:
"Kdybychom věděli, jakou moc mají tyto dobré duše v očistci nad Srdcem Božím, a kdybychom věděli, jakých milostí možno získat jejich přímluvou, nezapomínali bychom tolik na ně. Musíme se za ně mnoho modlit, aby i ony za nás mnoho prosily."
Bl. Kateřina Emmerichová:
"Modlí-li se někdo či trpí-li za duše v očistci, prospívá jim hned tato oběť a jsou tak rády, tak šťastné a tak vděčné! Obětovala-li jsem za ně své bolesti, přimlouvaly se za mě."
Marie Lindmayerová:
"Prosíme-li dušičky o pomoc, býváme brzy vyslyšeni, ne však proto, že nás dušičky vyslyšely, nýbrž že nám Bůh vyhověl pro svou nezměrnou lásku k duším v očistci, neboť Bůh je velmi miluje."
Sv. Jeroným:
"Věčné blaženosti jsme tím blíže, čím více soucitu a lásky máme k duším v očistci."
Napsal též:
"S každou zbožně slouženou mší svatou vychází mnoho duší z očistce a spějí do nebe. Totéž je možno říct o mších, kterých se zbožně účastníme"
Modlitba sv. Gertrudy za duše v očistci
Ve jménu Otce, Syna i Ducha Svatého. Amen
Věčný otče, obětuji Ti Nejdražší Krev Ježíše Krista, ve spojení se všemi mšemi slouženými tento den po celém světě, za všechny svaté duše v Očistci, za všechny hříšníky ve Tvé katolické Církvi, v mé vlastní zemi a v mé vlastní rodině. Amen.
Sv. Gertrudě ( *1256; + 1302 ) se dostalo od Pána Ježíše zjevení, že vždy, když se tuto modlitbu bude někdo zbožně a vroucně modlit, náš Pán vysvobodí tisíc duší z očistce!
http://modlitba.cz/?pid=78&xid=&art=635
MODLITBA DVOU SRDCÍ LÁSKY:
Modlitba, která zachraňuje před očistcem
Ježíši! Maria! Miluji Vás.
Smilujte se nad námi. Zachraňte všechny duše! Amen.
(10 x jako růženec)
Ó Srdce lásky!
Ó Srdce navždy spojená v lásce!
Dejte mi schopnost stále vás milovat a pomáhejte mi,
abych mohl naučit druhé vás milovat.
Ó Ježíši, vezmi mé ubohé,
zraněné srdce k sobě a nevracej mi je,
dokud se nestane planoucím ohněm tvé lásky.
Vím, že si nezasloužím být u Tebe,
ale vezmi mne k sobě
a posvěť mne v plamenech své lásky.
Vezmi mne k sobě a nalož se mnou,
jak se Ti v Tvé dobrotĕ líbí,
vždyť Ti zcela náležím. Amen.
Ó Ježíši, čistá Lásko, svatá Lásko!
Protkni mne svými šípy a nechej stékat mou krev
do ran Neposkvrněného Srdce Tvé Svaté Matky.
Ó Neposkvrněné Srdce, Srdce Matky,
sjednoť mne s Nejsvětějším Srdcem Tvého Syna.
Ó Srdce lásky, darujte život a spásu, slávu a lásku. Amen.
Ó Ježíši! Ó Maria!
Vy jste Srdce lásky. Miluji Vás.
Vezměte mne v sebe. Vám patří má úplná oddanost.
Amen.
Ó Srdce lásky! Vezměte mne v sebe.
Vám patří má úplná oddanost.
Amen.
Zaslíbení:
http://farnost-postrelmov.wbs.cz/modlitba_dvou_srdci_lasky.pdf
http://www.tv-mis.cz/titul.php?id=129
(Na Fatym.com vyšlo 29. 10. 2015
16. 11. 2018 - 11735 přečtení
Velmi podobný článek z 2. 11. 2013:
http://www.fatym.com/view.php?nazevclanku=jeden-den-v-ocistci&cisloclanku=2013110019
(16. 11. 2018 - 11165 přečtení)